TXM otworzył 50 sklepów w galeriach
TXM w restrukturyzacji otworzył 50 sklepów w galeriach handlowych. Obecnie w ramach sieci działają wszystkie z 213 placówek, które są w pełni przygotowane do przyjęcia klientów. TXM mocno stawia na wsparcie polskich producentów. W ofercie sieci ponad 50% artykułów pochodzi od krajowych firm. Zarząd Spółki zaznacza, że pomimo otwarcia wszystkich sklepów oraz sprzedaży online spodziewa się spadku liczby klientów. Dlatego oczekuje obniżenia czynszów wynajmowanych powierzchni handlowych.
„Uruchomienie całej sieci sprzedaży w połączeniu z dostępnością oferty online pozwala nam zachować ciągłość funkcjonowania firmy, ale także stopniowo odbudowywać dynamikę sprzedaży sprzed pandemii. Jednakże długa droga przed nami. Klienci bardzo ostrożnie podchodzą do zakupów odzieży. Pomimo otwarcia sklepów w galeriach handlowych nadal notujemy istotny spadek wejść Klientów w porównaniu do okresu sprzed pandemii” - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji. Obecnie wszystkie z 213 sklepów sieci TXM działającej na polskim rynku jest otwartych.
„Do momentu wybuchu epidemii z sukcesami realizowaliśmy założony ponad rok temu program restrukturyzacji osiągając kolejne kamienie milowe procesu. Dziś, jak wiele innych firm, stanęliśmy w obliczu dramatycznego spadku przychodów i bez renegocjacji czynszów nie będziemy w stanie zachować skali działalności, pomimo uwolnienia przez rząd kolejnego etapu gospodarki” – dodaje Marcin Łużniak.
Pomimo wznowienia pełniej działalności operacyjnej priorytetem Spółki jest stabilizacja płynności oraz utrzymanie ciągłości funkcjonowania TXM. „Towarzyszy nam ostrożny optymizm. Nadal stoimy przed widmem recesji i spadkiem siły nabywczej dużej części konsumentów, dla których dyskonty odzieżowe staną się nowym miejscem zakupów. Dlatego też stawiamy na atrakcyjną ofertę w przystępnej cenie. Uważamy też, że szczególnie teraz patriotyzm lokalny jest ważny. Dlatego postanowiliśmy zwiększyć udział produktów polskich producentów w naszej ofercie do 50%. Produkty rodzimych firm od zawsze były dostępne w TXM i niejednokrotnie przewyższają pod względem jakości towar z zagranicy.” – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.