Komunikaty PR

Udaje się nam zachować balans. Podsumowanie półrocza w firmie alu-frost z branż

2022-08-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.17 MB )


Przez pierwsze półrocze 2022 na rynku stali było bardzo gorąco. Brak surowców, ograniczenia w imporcie, ogólna panika spowodowały trudności w dostawach i bardzo wysokie ceny. Firmy działające w branży metalowej przeżywały istne trzęsienie ziemi. Niektórym jednak udało się utrzymać wysokie obroty, a nawet zainwestować w rozwój. O sukcesie mimo wszystko może mówić np.: alu-frost z Sowlan.


Jak tłumaczy Piotr Świrko, właściciel alu-frost był on możliwy dzięki temu, że przedsiębiorstwo stoi aż na trzech nogach.


- Najogólniej zajmujemy się obróbką metali, ale mamy trzy, wyraźnie określone piony działalności. Zaczęliśmy od produkcji stalowych akcesoriów samochodowych, później uruchomiliśmy usługę cięcia laserem, a teraz produkujemy jeszcze akcesoria do domu i ogrodu oraz gadżety ze stali – wymienia Piotr Świrko, prezes alu-frost. – W każdym sektorze monitorujemy sytuację, reagujemy na zmiany rynkowe, aby utrzymać płynność i iść do przodu.


Stalowe nerwy w branży stalowej

Do tej pory najtrudniej było o samą stal. W marcu ceny tego surowca osiągnęły apogeum. Za tonę stali budowlanej płaciło się nawet 9 500 zł, za pręty żebrowane prawie 8 000 zł. Sytuacja jest już ustabilizowana, ale zawirowania w skali światowej musiały się przełożyć na ceny usług we wszystkich zakładach, niezależnie od ich wielkości.


- Nie inaczej było u nas. Informowaliśmy klientów o sytuacji na bieżąco – mówi Piotr Świrko z alu-frost. - Staraliśmy się tak tworzyć zapasy, by te skoki były jak najmniej odczuwalne, ale i pozwoliły nam zachować płynność finansową.


Firma nie narzekała na słabszą koniunkturę, tylko starała się odnaleźć w nowej sytuacji. Aby zwiększyć produktywność zakupiła nowy laser. Obecnie w alu-frost przez 7 dni w tygodniu 24h na dobę pracuje 70% maszyn, przede wszystkim wycinarki do blach płaskich. Przykładowo, jedna z maszyn w pierwszym półroczu 2022 wyrobiła ponad 3200 roboczogodzin.  


 Akcesoria samochodowe głównie za granicę

Także branża motoryzacyjna boryka się z poważnymi problemami. Najtrudniejszym do rozwiązania jest permanentny brak półprzewodników. Z tego powodu klienci bardzo długo czekają na swoje wymarzone auta i często muszą godzić się na różne kompromisy (np. co do wyposażenia).


- W Polsce jest to jeszcze bardziej odczuwalne niż na zachodzie Europy, ze względu na ogólną sytuację w kraju – wyjaśnia prezes alu-frost. – Cieszymy się, że sprzedaż akcesoriów samochodowych rekompensujemy sprzedażą zagraniczną. Dzięki temu udaje nam się utrzymać balans.


W pierwszym półroczu alu-frost wyprodukowało i sprzedało prawie 8000 nakładek na zderzak i ok. 4500 nakładek progowych. W ofercie ma jeszcze podstopnice i inne akcesoria do samochodów.


Numery na dom hitem alu-frost

Czarnym koniem w tym trudnym czasie okazały się drobne wyroby metalowe do domu i ogrodu. Ewidentnie najlepiej sprzedawały się wycinane laserem numery na dom. Powodzeniem cieszą się głównie te z wykonywanymi na zamówienie grafikami.


- Przez sześć pierwszych miesięcy w świat poszło już 1000 tabliczek adresowych, a zebrane opinie świadczą o zadowoleniu Klientów. Chwalą staranność, estetykę, prostotę i solidność. To bardzo motywuje i pozwala perspektywicznie myśleć o tym produkcie – dodaje Monika Piłasiewicz, kierownik marketingu w alu-frost.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.