Komunikaty PR

Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Kobiecego kupił 3 sklepy

2020-05-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.1 MB )

Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Kobiecego kupił domeny trzech sklepów internetowych spółki Ravelo – Ravelo.pl, Lideria.pl oraz aleMaluch.pl. “To przede wszystkim cenne aktywa w kontekście potencjału zasięgowego oraz wartości samych marek” – skomentował Łukasz Kierus.

– Ta transakcja to jeden z elementów realizacji strategii akwizycyjnej, która wspiera wielowymiarowo rozwój naszego biznesu. Biznesu, który osiągnął tempo trzycyfrowego wzrostu rok do roku. W 2019 r. dokonaliśmy zakupu czasopisma “Czwarty Wymiar”, a kolejna inwestycja pozwoli nam rozwijać sprzedaż naszej grupie oraz zwiększać udział w rynku w poszczególnych kategoriach. Obecnie są to książki, gry, zabawki, FMCG - tłumaczy Łukasz Kierus.

Istniejąca od 1998 roku księgarnia internetowa Lideria.pl zawiesiła swoją działalność w marcu tego roku. Miesiąc później zamknięto Ravelo.pl oraz aleMaluch.pl. Decyzja ta była podyktowana reorganizacją struktury sprzedażowej spółki Ravelo i względami ekonomicznymi.

Dla Ravelo ten krok oznacza przede wszystkim zmianę dotychczasowego profilu i koncentrację na sklepach związanych bezpośrednio z Wydawnictwami Grupy PWN (stąd zmiana nazwy spółki na "ePWN"), a także rozwój uslugi One Stop Shop, w ramach której firma prowadzi sklep egmont.pl.

 W najbliższym czasie chcemy skupić się na rozwoju naszych najważniejszych sklepów działających w Grupie PWN, to znaczy pwn.plpzwl.plibuk.pl oraz egmont.pl. To właśnie one w ostatnim roku osiągnęły najlepsze wyniki sprzedażowe. Alokowanie zasobów w te kluczowe projekty powinno pozwolić nam na jeszcze dynamiczniejszy rozwój – przekonuje Michał Wachniki Prezes Ravelo. – Wybór kupującego padł na Łukasza Kierusa, głównie ze względu na wielopoziomową współpracę, jaka od lat łączy go z firmą Azymut, która jest właścicielem spółki Ravelo.

Łukasz Kierus na razie nie zdradza szczegółów dotyczących tego, w jakiej odsłonie zakupione księgarnie wrócą z ofertą do klientów: – Mamy pewne plany długoterminowe dotyczące tych domen. Przyjdzie jeszcze czas, żeby o tym mówić. W planie krótkoterminowym wykorzystamy ich siłę do budowy skali sprzedaży w innych naszych sklepach, szczególnie w TaniaKsiazka.pl oraz Bee.pl – podsumował.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.