Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Kobiecego kupił 3 sklepy
Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Kobiecego kupił domeny trzech sklepów internetowych spółki Ravelo – Ravelo.pl, Lideria.pl oraz aleMaluch.pl. “To przede wszystkim cenne aktywa w kontekście potencjału zasięgowego oraz wartości samych marek” – skomentował Łukasz Kierus.
– Ta transakcja to jeden z elementów realizacji strategii akwizycyjnej, która wspiera wielowymiarowo rozwój naszego biznesu. Biznesu, który osiągnął tempo trzycyfrowego wzrostu rok do roku. W 2019 r. dokonaliśmy zakupu czasopisma “Czwarty Wymiar”, a kolejna inwestycja pozwoli nam rozwijać sprzedaż naszej grupie oraz zwiększać udział w rynku w poszczególnych kategoriach. Obecnie są to książki, gry, zabawki, FMCG - tłumaczy Łukasz Kierus.
Istniejąca od 1998 roku księgarnia internetowa Lideria.pl zawiesiła swoją działalność w marcu tego roku. Miesiąc później zamknięto Ravelo.pl oraz aleMaluch.pl. Decyzja ta była podyktowana reorganizacją struktury sprzedażowej spółki Ravelo i względami ekonomicznymi.
Dla Ravelo ten krok oznacza przede wszystkim zmianę dotychczasowego profilu i koncentrację na sklepach związanych bezpośrednio z Wydawnictwami Grupy PWN (stąd zmiana nazwy spółki na "ePWN"), a także rozwój uslugi One Stop Shop, w ramach której firma prowadzi sklep egmont.pl.
– W najbliższym czasie chcemy skupić się na rozwoju naszych najważniejszych sklepów działających w Grupie PWN, to znaczy pwn.pl, pzwl.pl, ibuk.pl oraz egmont.pl. To właśnie one w ostatnim roku osiągnęły najlepsze wyniki sprzedażowe. Alokowanie zasobów w te kluczowe projekty powinno pozwolić nam na jeszcze dynamiczniejszy rozwój – przekonuje Michał Wachniki Prezes Ravelo. – Wybór kupującego padł na Łukasza Kierusa, głównie ze względu na wielopoziomową współpracę, jaka od lat łączy go z firmą Azymut, która jest właścicielem spółki Ravelo.
Łukasz Kierus na razie nie zdradza szczegółów dotyczących tego, w jakiej odsłonie zakupione księgarnie wrócą z ofertą do klientów: – Mamy pewne plany długoterminowe dotyczące tych domen. Przyjdzie jeszcze czas, żeby o tym mówić. W planie krótkoterminowym wykorzystamy ich siłę do budowy skali sprzedaży w innych naszych sklepach, szczególnie w TaniaKsiazka.pl oraz Bee.pl – podsumował.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.