Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Kobiecego kupił 3 sklepy
Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl i Wydawnictwa Kobiecego kupił domeny trzech sklepów internetowych spółki Ravelo – Ravelo.pl, Lideria.pl oraz aleMaluch.pl. “To przede wszystkim cenne aktywa w kontekście potencjału zasięgowego oraz wartości samych marek” – skomentował Łukasz Kierus.
– Ta transakcja to jeden z elementów realizacji strategii akwizycyjnej, która wspiera wielowymiarowo rozwój naszego biznesu. Biznesu, który osiągnął tempo trzycyfrowego wzrostu rok do roku. W 2019 r. dokonaliśmy zakupu czasopisma “Czwarty Wymiar”, a kolejna inwestycja pozwoli nam rozwijać sprzedaż naszej grupie oraz zwiększać udział w rynku w poszczególnych kategoriach. Obecnie są to książki, gry, zabawki, FMCG - tłumaczy Łukasz Kierus.
Istniejąca od 1998 roku księgarnia internetowa Lideria.pl zawiesiła swoją działalność w marcu tego roku. Miesiąc później zamknięto Ravelo.pl oraz aleMaluch.pl. Decyzja ta była podyktowana reorganizacją struktury sprzedażowej spółki Ravelo i względami ekonomicznymi.
Dla Ravelo ten krok oznacza przede wszystkim zmianę dotychczasowego profilu i koncentrację na sklepach związanych bezpośrednio z Wydawnictwami Grupy PWN (stąd zmiana nazwy spółki na "ePWN"), a także rozwój uslugi One Stop Shop, w ramach której firma prowadzi sklep egmont.pl.
– W najbliższym czasie chcemy skupić się na rozwoju naszych najważniejszych sklepów działających w Grupie PWN, to znaczy pwn.pl, pzwl.pl, ibuk.pl oraz egmont.pl. To właśnie one w ostatnim roku osiągnęły najlepsze wyniki sprzedażowe. Alokowanie zasobów w te kluczowe projekty powinno pozwolić nam na jeszcze dynamiczniejszy rozwój – przekonuje Michał Wachniki Prezes Ravelo. – Wybór kupującego padł na Łukasza Kierusa, głównie ze względu na wielopoziomową współpracę, jaka od lat łączy go z firmą Azymut, która jest właścicielem spółki Ravelo.
Łukasz Kierus na razie nie zdradza szczegółów dotyczących tego, w jakiej odsłonie zakupione księgarnie wrócą z ofertą do klientów: – Mamy pewne plany długoterminowe dotyczące tych domen. Przyjdzie jeszcze czas, żeby o tym mówić. W planie krótkoterminowym wykorzystamy ich siłę do budowy skali sprzedaży w innych naszych sklepach, szczególnie w TaniaKsiazka.pl oraz Bee.pl – podsumował.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.