Komunikaty PR

W IKEA równowaga działa! Nie tylko z okazji Dnia Kobiet

2020-03-06  |  14:00
Biuro prasowe

IKEA tworzy takie miejsce pracy, w którym wszyscy pracownicy, zarówno kobiety, jak i mężczyźni, czują się szanowani, doceniani i wspierani. Równowaga praw i obowiązków obu płci powinna być fundamentem każdego społeczeństwa, dlatego firma zachęca do jej promowania nie tylko z okazji Dnia Kobiet.

W IKEA wierzymy, że równowaga w traktowaniu kobiet i mężczyzn przynosi realne korzyści firmie, ale także ogólnie wpływa na społeczeństwo, wywołując pozytywne przemiany. W ramach badania Equal Pay przenalizowano 398 stanowisk dla 4965 osób pracujących w IKEA Retail – zarówno w sklepach, jak i w biurach. Porównane zostały stawki kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach, uwzględniając zarówno poziom kompetencji zawodowych, jak i roczne wyniki pracy.

Z badania wynika, że w roku finansowym 2019 (wrzesień 2018 – sierpień 2019) różnica w płacach kobiet i mężczyzn w IKEA wyniosła jedynie 0,16%. Ta drobna dysproporcja spowodowana jest m.in. dłuższą nieobecnością kobiet w pracy, która zazwyczaj wynika z np. urlopu macierzyńskiego czy rodzicielskiego. Właśnie dlatego IKEA dużą wagę przywiązuje do wspierania osób powracających do pracy po długich nieobecnościach oraz oferuje takie rozwiązania, jak urlop ojcowski.

Jak wynika z ostatniego raportu Gender Pay Gap Eurostatu różnica w płacach kobiet i mężczyzn w Polsce wynosi 7,2% (luka nieskorygowana, dane na 2017 r.), natomiast średnia europejska to aż 16%. Dysproporcja ta wynikać może m.in. ze stereotypów dotyczących płci oraz faktu, że często to właśnie kobiety korzystają z urlopów macierzyńskich i rodzicielskich.

Sporym wyzwaniem pozostają konsekwencje wynikające z dłuższej opieki nad dziećmi. Wg. analiz instytutu badawczego EIGE kobiety w Europie w każdym tygodniu spędzają 13 godzin dłużej na okresie nieodpłatnym niż mężczyźni. Z uwagi na obowiązki domowe, w niepełnym wymiarze godzin pracuje 9 mln kobiet i tylko 600 tys. mężczyzn. Równowaga w miejscu pracy jest zatem coraz istotniejsza dla europejskiego i polskiego biznesu.

Urlop ojcowski – wsparcie dla całej rodziny

Mimo coraz większej aktywności zawodowej mam małych dzieci, badania wskazują, że w Polsce nadal w 94% przypadków to kobiety zostają w domu z dzieckiem, kiedy w tym samym czasie 6% mężczyzn decyduje się na taką opiekę. W konsekwencji powoduje to mniejsze możliwości rozwoju zawodowego u mam lub rezygnację z awansu.

Dzień Kobiet to dla nas symbol wsparcia kobiet, niedyskryminowania oraz równych szans dla wszystkich bez względu na pleć. IKEA nieodłącznie wiąże prawa człowieka z prawem do takiego samego traktowania w pracy kobiet i mężczyzn. Dlatego od 1 stycznia 2020 r. wprowadziliśmy dodatkowy, pełnopłatny 4-tygodniowy urlop ojcowski. Wierzymy, że takie rozwiązanie może pozytywnie wpłynąć na relacje między ojcem a dzieckiem oraz możliwości rozwoju zawodowego kobiet – mówi Michał Pióro, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w IKEA Retail Polska - Jest to wsparcie dla obojga rodziców, dzięki czemu zarówno mama, jak i tata mogą realizować się zawodowo i  jednocześnie mają możliwość spędzania z dzieckiem najważniejszych, pierwszych chwil życia. Z urlopu ojcowskiego mogą skorzystać pracownicy, których dzieci urodziły się po 1 września 2019 roku – dodaje.

Równowaga działa!

Celem IKEA jest dążenie do równowagi praw i obowiązków poprzez oferowanie kobietom oraz mężczyznom równych szans i wspieranie ich w rozwoju zawodowym. W IKEA Retail w Polsce kobiety stanowią 47% kierowników oraz 56% wszystkich pracowników.

W IKEA wierzymy, że nasza różnorodność sprawia, że stajemy się lepsi. To dzięki tym wartościom tworzymy miejsce równych szans dla wszystkich pracowników bez względu na płeć, wiek, kulturę i przekonania. Naszym celem jest osiągniecie 100% równości płac w ramach identycznych stanowisk, jednocześnie nie zapominając o tym, że na wysokość wynagrodzenia wpływa ocena pracy oraz poziom kompetencji – tłumaczy Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

IKEA na całym świecie dba o zachowanie równowagi w traktowaniu kobiet i mężczyzn na wszystkich stanowiskach kierowniczych. Kultura organizacyjna firmy zbudowana jest na wspólnocie oraz strategii różnorodności i integracji, a także środowisku pracy, które opiera się na kulturze szczerości i otwartości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024 Biuro prasowe
2024-11-28 | 13:00

Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024

Maxi Zoo, lider w branży zoologicznej, zostało wyróżnione prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z
Firma Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
2024-11-28 | 09:30

Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.

26 listopada br. Rada Nadzorcza FBSerwis S.A. podjęła decyzję o poszerzeniu składu Zarządu FBSerwis S.A. – spółki należącej do Grupy Budimex, zajmującej się gospodarką
Firma Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
2024-11-27 | 12:00

Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?

OPEX, CAPEX, ROI, ROE, ROCE, narzut, marża – znajomość finansowej terminologii nie powinna być zarezerwowana w firmie dla dyrektora finansowego czy członków zarządu. Finanse są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.