Komunikaty PR

Warsztaty integracyjne w górach - fakty i mity

2020-07-23  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP DKK ( 1.5 MB )

Warsztaty integracyjne w górach - czy warto zaplanować je w najbliższym roku? Czy wzmocnią zespół po trudnym okresie lub przygotują go na nowe wyzwania? Przedstawiamy fakty i mity dotyczące wyjazdów integracyjnych. 

Mit: Pracownicy z reguły nie myślą o zmianie pracy, dlatego nie ma potrzeby dodatkowej integracji zespołu

Co czwarty pracownik dopuszcza możliwość zmiany pracy w okresie najbliższych 6 miesięcy. Z kolei 34% osób, które wyrabiają nadgodziny, robi to pod presją swoich przełożonych. A liczba nadgodzin stale rośnie. Efekt? Według Hays Poland i Mind & Soul Business, przeciętny pracownik bliskie relacje utrzymuje tylko z 2-3 osobami. Partnerom życiowym poświęca średnio 6 godzin tygodniowo, a dzieciom 9 godzin. W pracy spędza zaś średnio 45 godzin - jak wynika z badania Kantar Millward Brown dla Work Service. To dobry argument przemawiający za dodatkową integracją i przeciwdziałaniu zmian w zespołach.

Fakt: Wyjazdy integracyjne wpływają na zaangażowanie pracowników. To z kolei przekłada się na sukces firmy. 

Badanie Gallupa wykazało, że tylko 13% pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę. Co istotne - istnieje ogromna różnica między zaangażowanymi i nie zaangażowanymi pracownikami. Pracownicy niezaangażowani traktują firmę jedynie jak „sponsora”, który pozwala im zebrać kapitał do inwestycji we własne potrzeby. Nie identyfikują się z przedsiębiorstwem. Ci pierwsi są aktywną częścią kultury firmy. Czym jest dla nich praca? Radością. Pasją. Dokładają wszelkich starań, by przyczynić się do sukcesu firmy. Dlatego warto cały czas pracować nad poziomem zaangażowania.

Mit: Pracownicy mało pracują i nie potrzebują pauzy w postaci wyjazdu integracyjnego.

Według danych OECD w 2019 r. przeciętny polski pracownik pracuje średnio 1792 godzin rocznie. Czy to dużo? W Europie ten wynik pobiła jedynie Grecja... Jednocześnie okazało się, że nasz kraj znajduje się w gronie najmniej produktywnych krajów Unii Europejskiej. Co to oznacza? Nasi pracownicy są przepracowani, a co za tym idzie mało wydajni. - W obliczu tych faktów, spotkanie integracyjne może stać się inwestycją oferującą najlepszą stopę zwrotu, a jednocześnie pozwoli wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy zarówno wśród obecnych, jak i przyszłych pracowników - tłumaczy przedstawiciel agencji PR Commplace. 

Fakt: Wyjazd integracyjny wpływa na atmosferę w pracy, która wciąż jest bardzo istotna dla wielu pracowników.

Raport „Szczęście w pracy Polaków” jasno wskazuje, że relacje zaczynają odgrywać coraz większą rolę jako czynnik mający wpływ na poziom zadowolenia z pracy. W 2018 roku aż 75% respondentów wskazało taką odpowiedź, a porównaniu do roku 2017, w którym wynik był zdecydowanie niższy (50%). Równie istotne okazały się czynniki takie, jak: „współpracownicy, na których można liczyć” oraz „przyjazna atmosfera w pracy”. Co ciekawe, aż 54% badanych poleca swoją firmę właśnie ze względu na panującą w niej atmosferę. - Warsztaty integracyjne w górach, czy w innych regionach to dobra okazja do budowania relacji i zacieśniania więzi. Dzięki wspólnej aktywności inaczej spojrzymy na osoby, które do tej pory mijaliśmy w korytarzach lub kojarzyliśmy jedynie ze stopki e-mailowej- tłumaczy Joanna Hoc-Kopiej z (Dwór Korona Karkonoszy). 

Mit: Warsztaty integracyjne w górach polegają jedynie na chodzeniu do górach, a nie każdy to lubi. 

Wyjazd integracyjny w górach nie musi polegać na całodziennym wspinaniu się na szczyty. Wycieczki górskie to jedna z opcji. - Już podczas planowania wyjazdu warto uświadomić sobie, że zespół to grupa ludzi, w której każdy ma inny charakter, pasje, czy chociażby kondycję fizyczną. Dlatego oprócz spacerów górskimi szlakami dobrym pomysłem jest organizacja imprez tematycznych typu gra scenariuszowa (np. Kryminalne zagadki Karkonoszy lub Igrzyska firmowe), nauka jazdy konno, czy turnieje kulinarne - podpowiada ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. 

Ostatnie miesiące dla wielu firm i pracowników były dużym wyzwaniem. Właśnie dlatego warto postawić na relacje, dzięki którym powrót do wcześniejszego funkcjonowania będzie skuteczniejszy i przyniesie korzyści - zarówno pracownikom, jak i firmie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.