Warsztaty integracyjne w górach - fakty i mity
Warsztaty integracyjne w górach - czy warto zaplanować je w najbliższym roku? Czy wzmocnią zespół po trudnym okresie lub przygotują go na nowe wyzwania? Przedstawiamy fakty i mity dotyczące wyjazdów integracyjnych.
Mit: Pracownicy z reguły nie myślą o zmianie pracy, dlatego nie ma potrzeby dodatkowej integracji zespołu.
Co czwarty pracownik dopuszcza możliwość zmiany pracy w okresie najbliższych 6 miesięcy. Z kolei 34% osób, które wyrabiają nadgodziny, robi to pod presją swoich przełożonych. A liczba nadgodzin stale rośnie. Efekt? Według Hays Poland i Mind & Soul Business, przeciętny pracownik bliskie relacje utrzymuje tylko z 2-3 osobami. Partnerom życiowym poświęca średnio 6 godzin tygodniowo, a dzieciom 9 godzin. W pracy spędza zaś średnio 45 godzin - jak wynika z badania Kantar Millward Brown dla Work Service. To dobry argument przemawiający za dodatkową integracją i przeciwdziałaniu zmian w zespołach.
Fakt: Wyjazdy integracyjne wpływają na zaangażowanie pracowników. To z kolei przekłada się na sukces firmy.
Badanie Gallupa wykazało, że tylko 13% pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę. Co istotne - istnieje ogromna różnica między zaangażowanymi i nie zaangażowanymi pracownikami. Pracownicy niezaangażowani traktują firmę jedynie jak „sponsora”, który pozwala im zebrać kapitał do inwestycji we własne potrzeby. Nie identyfikują się z przedsiębiorstwem. Ci pierwsi są aktywną częścią kultury firmy. Czym jest dla nich praca? Radością. Pasją. Dokładają wszelkich starań, by przyczynić się do sukcesu firmy. Dlatego warto cały czas pracować nad poziomem zaangażowania.
Mit: Pracownicy mało pracują i nie potrzebują pauzy w postaci wyjazdu integracyjnego.
Według danych OECD w 2019 r. przeciętny polski pracownik pracuje średnio 1792 godzin rocznie. Czy to dużo? W Europie ten wynik pobiła jedynie Grecja... Jednocześnie okazało się, że nasz kraj znajduje się w gronie najmniej produktywnych krajów Unii Europejskiej. Co to oznacza? Nasi pracownicy są przepracowani, a co za tym idzie mało wydajni. - W obliczu tych faktów, spotkanie integracyjne może stać się inwestycją oferującą najlepszą stopę zwrotu, a jednocześnie pozwoli wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy zarówno wśród obecnych, jak i przyszłych pracowników - tłumaczy przedstawiciel agencji PR Commplace.
Fakt: Wyjazd integracyjny wpływa na atmosferę w pracy, która wciąż jest bardzo istotna dla wielu pracowników.
Raport „Szczęście w pracy Polaków” jasno wskazuje, że relacje zaczynają odgrywać coraz większą rolę jako czynnik mający wpływ na poziom zadowolenia z pracy. W 2018 roku aż 75% respondentów wskazało taką odpowiedź, a porównaniu do roku 2017, w którym wynik był zdecydowanie niższy (50%). Równie istotne okazały się czynniki takie, jak: „współpracownicy, na których można liczyć” oraz „przyjazna atmosfera w pracy”. Co ciekawe, aż 54% badanych poleca swoją firmę właśnie ze względu na panującą w niej atmosferę. - Warsztaty integracyjne w górach, czy w innych regionach to dobra okazja do budowania relacji i zacieśniania więzi. Dzięki wspólnej aktywności inaczej spojrzymy na osoby, które do tej pory mijaliśmy w korytarzach lub kojarzyliśmy jedynie ze stopki e-mailowej- tłumaczy Joanna Hoc-Kopiej z (Dwór Korona Karkonoszy).
Mit: Warsztaty integracyjne w górach polegają jedynie na chodzeniu do górach, a nie każdy to lubi.
Wyjazd integracyjny w górach nie musi polegać na całodziennym wspinaniu się na szczyty. Wycieczki górskie to jedna z opcji. - Już podczas planowania wyjazdu warto uświadomić sobie, że zespół to grupa ludzi, w której każdy ma inny charakter, pasje, czy chociażby kondycję fizyczną. Dlatego oprócz spacerów górskimi szlakami dobrym pomysłem jest organizacja imprez tematycznych typu gra scenariuszowa (np. Kryminalne zagadki Karkonoszy lub Igrzyska firmowe), nauka jazdy konno, czy turnieje kulinarne - podpowiada ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.
Ostatnie miesiące dla wielu firm i pracowników były dużym wyzwaniem. Właśnie dlatego warto postawić na relacje, dzięki którym powrót do wcześniejszego funkcjonowania będzie skuteczniejszy i przyniesie korzyści - zarówno pracownikom, jak i firmie.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.