Komunikaty PR

Warsztaty integracyjne w górach - fakty i mity

2020-07-23  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP DKK ( 1.5 MB )

Warsztaty integracyjne w górach - czy warto zaplanować je w najbliższym roku? Czy wzmocnią zespół po trudnym okresie lub przygotują go na nowe wyzwania? Przedstawiamy fakty i mity dotyczące wyjazdów integracyjnych. 

Mit: Pracownicy z reguły nie myślą o zmianie pracy, dlatego nie ma potrzeby dodatkowej integracji zespołu

Co czwarty pracownik dopuszcza możliwość zmiany pracy w okresie najbliższych 6 miesięcy. Z kolei 34% osób, które wyrabiają nadgodziny, robi to pod presją swoich przełożonych. A liczba nadgodzin stale rośnie. Efekt? Według Hays Poland i Mind & Soul Business, przeciętny pracownik bliskie relacje utrzymuje tylko z 2-3 osobami. Partnerom życiowym poświęca średnio 6 godzin tygodniowo, a dzieciom 9 godzin. W pracy spędza zaś średnio 45 godzin - jak wynika z badania Kantar Millward Brown dla Work Service. To dobry argument przemawiający za dodatkową integracją i przeciwdziałaniu zmian w zespołach.

Fakt: Wyjazdy integracyjne wpływają na zaangażowanie pracowników. To z kolei przekłada się na sukces firmy. 

Badanie Gallupa wykazało, że tylko 13% pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę. Co istotne - istnieje ogromna różnica między zaangażowanymi i nie zaangażowanymi pracownikami. Pracownicy niezaangażowani traktują firmę jedynie jak „sponsora”, który pozwala im zebrać kapitał do inwestycji we własne potrzeby. Nie identyfikują się z przedsiębiorstwem. Ci pierwsi są aktywną częścią kultury firmy. Czym jest dla nich praca? Radością. Pasją. Dokładają wszelkich starań, by przyczynić się do sukcesu firmy. Dlatego warto cały czas pracować nad poziomem zaangażowania.

Mit: Pracownicy mało pracują i nie potrzebują pauzy w postaci wyjazdu integracyjnego.

Według danych OECD w 2019 r. przeciętny polski pracownik pracuje średnio 1792 godzin rocznie. Czy to dużo? W Europie ten wynik pobiła jedynie Grecja... Jednocześnie okazało się, że nasz kraj znajduje się w gronie najmniej produktywnych krajów Unii Europejskiej. Co to oznacza? Nasi pracownicy są przepracowani, a co za tym idzie mało wydajni. - W obliczu tych faktów, spotkanie integracyjne może stać się inwestycją oferującą najlepszą stopę zwrotu, a jednocześnie pozwoli wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy zarówno wśród obecnych, jak i przyszłych pracowników - tłumaczy przedstawiciel agencji PR Commplace. 

Fakt: Wyjazd integracyjny wpływa na atmosferę w pracy, która wciąż jest bardzo istotna dla wielu pracowników.

Raport „Szczęście w pracy Polaków” jasno wskazuje, że relacje zaczynają odgrywać coraz większą rolę jako czynnik mający wpływ na poziom zadowolenia z pracy. W 2018 roku aż 75% respondentów wskazało taką odpowiedź, a porównaniu do roku 2017, w którym wynik był zdecydowanie niższy (50%). Równie istotne okazały się czynniki takie, jak: „współpracownicy, na których można liczyć” oraz „przyjazna atmosfera w pracy”. Co ciekawe, aż 54% badanych poleca swoją firmę właśnie ze względu na panującą w niej atmosferę. - Warsztaty integracyjne w górach, czy w innych regionach to dobra okazja do budowania relacji i zacieśniania więzi. Dzięki wspólnej aktywności inaczej spojrzymy na osoby, które do tej pory mijaliśmy w korytarzach lub kojarzyliśmy jedynie ze stopki e-mailowej- tłumaczy Joanna Hoc-Kopiej z (Dwór Korona Karkonoszy). 

Mit: Warsztaty integracyjne w górach polegają jedynie na chodzeniu do górach, a nie każdy to lubi. 

Wyjazd integracyjny w górach nie musi polegać na całodziennym wspinaniu się na szczyty. Wycieczki górskie to jedna z opcji. - Już podczas planowania wyjazdu warto uświadomić sobie, że zespół to grupa ludzi, w której każdy ma inny charakter, pasje, czy chociażby kondycję fizyczną. Dlatego oprócz spacerów górskimi szlakami dobrym pomysłem jest organizacja imprez tematycznych typu gra scenariuszowa (np. Kryminalne zagadki Karkonoszy lub Igrzyska firmowe), nauka jazdy konno, czy turnieje kulinarne - podpowiada ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. 

Ostatnie miesiące dla wielu firm i pracowników były dużym wyzwaniem. Właśnie dlatego warto postawić na relacje, dzięki którym powrót do wcześniejszego funkcjonowania będzie skuteczniejszy i przyniesie korzyści - zarówno pracownikom, jak i firmie. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.