Wawel z kolejnymi wyróżnieniami
Marka Wawel została w ostatnich dniach wyróżniona „Białym Listkiem CSR” tygodnika „Polityka”. Nagroda przyznawana jest organizacjom, które dbają nie tylko o zrównoważony rozwój, ale również zachowanie wysokich standardów odpowiedzialności społecznej.
Zestawienie Listków CSR Tygodnika “Polityka” ukazało się w tym roku już po raz dziewiąty, a przygotowywane jest we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte. Ranking ocenia najbardziej odpowiedzialne i zaangażowane społecznie firmy. Działania laureatów koncentrują się wokół lepszego zarządzania pracownikami, poprawy relacji z klientami i partnerami biznesowymi oraz ochrony środowiska.
To jednak nie jedyne osiągnięcia Wawel w obszarze CSR. 4 czerwca podczas wirtualnego wydarzenia odbyło się wręczenie nagród w czternastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. W tym roku firma Wawel znalazła się na 17 pozycji w ogólnym rankingu i na 7 w kategorii „Dobra konsumpcyjne, farmacja”. W tegorocznej edycji ROF wzięły udział 74 firmy, z czego 68 ostatecznie zakwalifikowało się do głównego zestawienia.
Ranking Odpowiedzialnych Firm to jedyne zestawienie firm działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). W tym roku partnerem rankingu było Forum Odpowiedzialnego Biznesu, partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za przegląd odpowiedzi Deloitte, zaś partnerem medialnym Dziennik Gazeta Prawna. Ranking umożliwia porównanie wyników w poszczególnych obszarach CSR pomiędzy firmami, a także jest cennym instrumentem ułatwiającym porządkowanie i rozwój strategii odpowiedzialności biznesu.
Kodeks Dobrej Komunikacji FORVIA – narzędzie wspierające dialog i współpracę
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.