Komunikaty PR

Wellbeing pracowników coraz ważniejszy – jak w niego inwestować?

2022-02-03  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania 2022 ( 1.1 MB )

Wellbeing pracowników ma coraz większe znaczenie, a inwestowanie w szeroko pojęty dobrostan przynosi korzyści nie tylko dla załogi, ale również dla pracodawcy. Na wellbeing stawia firma Nagel Polska, która 8 czerwca zorganizowała dla pracowniczek bezpłatne badania mammograficzne. Mammoakcja jest częścią nowego programu firmy, na który składają się trzy obszary: zdrowie, sport i ekologia.

O tym, że firma jest ceniona przed kandydatów i postrzegana jako dobre miejsce do kontynuowania kariery świadczy już nie tylko wynagrodzenie, ale także szereg innych czynników – praca to w końcu środowisko, w którym spędzamy znaczną część czasu i pochłania dużo naszej uwagi. Dlatego dla pracowników coraz ważniejsze są benefity pozapłacowe oraz zaangażowanie pracodawcy w dodatkowe działania skupione na aspekcie emocjonalnym, związanym ze zdrowiem fizycznym i psychicznym oraz tworzeniu przyjaznego środowiska pracy. Według raportu CBRE pt. Wellness. Poznaj biurową przyszłość, 80% pracowników przyznaje, że oferta firmy w zakresie strategii dbałości o dobre samopoczucie będzie czynnikiem decydującym w zatrudnieniu i zatrzymaniu ich przez okres następnych 10 lat.

Dbanie o zdrowie i samopoczucie załogi przynosi długoterminowe, pozytywne skutki dla każdej ze stron. Dla pracowników korzyści są oczywiste – podnosi się ich komfort i bezpieczeństwo w miejscu pracy, czują się ważni nie tylko jako wykonawcy powierzonych zadań, ale także jako ludzie i część organizacji. Finansowane lub organizowane przez pracodawcę inicjatywy są dla nich okazją i motywacją do zatroszczenie się o samego siebie. Z drugiej strony programy skupiające się na dobrostanie pracowników zwiększają ich zaangażowanie i zadowolenie z pracy, będąc dziś nieodłącznym elementem nowoczesnego środowiska pracy. Ich znaczenie rośnie szczególnie czasie pandemii, gdy zdrowie i bezpieczeństwo są ważniejsze. Pracodawca, inwestując więc w dobrostan pracownika, poprawia jednocześnie relacje z nim. Karta sportowa czy opieka medyczna to już standard – co więc jeszcze przed nami?

Programy profilaktyczne i Mammoakcja, czyli jak o zdrowie pracowników dba Nagel Polska

Nagel Polska wychodzi z założenia, że do jego obowiązków jako pracodawcy należy dbanie o dobrostan pracowników, a część zysków firmy powinna być przeznaczona na działania, które realnie wpłyną na ich samopoczucie. Stąd zrodził się pomysł programów profilaktycznych. Działająca w zdominowanej przez mężczyzn branży transportowej firma postanowiła zadbać o kobiety i to do nich właśnie skierować jedną z akcji. Z okazji ich dnia, czyli 8 marca 2021 r., każda pracowniczka, która ukończyła 35 rok życia, otrzymała zaproszenie na badanie mammograficzne finansowane w całości przez pracodawcę.

Nagel Group ma 6 oddziałów w Polsce, a w każdym z nich akcja została zorganizowana w nieco inny sposób. 8 czerwca 2021 r. do siedziby firmy w Komornikach k. Poznania przyjechał mammobus, w pozostałych miejscowościach natomiast firma umówiła dla pracownic indywidualne badania w placówkach medycznych. W niektórych miejscach, np. Lublinie, udało się nawiązać współpracę, umożliwiającą rozszerzenie pakietu – oprócz mammografii panie poddawane były bezpłatnie np. badaniom cytologicznym i ginekologicznym. Po każdym przeprowadzonym badaniu pacjentka otrzymała jego opis wraz z komentarzem lekarza, z którym ma możliwość późniejszej konsultacji. Od pracodawcy pracowniczki otrzymały upominek – różową broszkę z podziękowaniem za udział w badaniu.

– Wszystkie panie, które wiekowo się kwalifikowały do badania, skorzystały z naszego zaproszenia. Myślę, że dużą przeszkodą dla kobiet jest fakt, że zwykle mammografia wymaga skierowania lekarskiego. Z naszej strony zostało to zorganizowane tak, że w pierwszej kolejności panie miały telefoniczną konsultację z lekarzem, który na jej podstawie wystawiał skierowanie, po czym pracowniczki mogły udać się już bezpośrednio na badanie. W przypadku mammobusa wywiad został przeprowadzony na miejscu, a skierowanie i badanie miały miejsce zaraz po nim. Wyniki mammografii wysyłane były do pań pocztą – komentuje Agnieszka Misiewicz-Biała, Koordynatorka Projektu i Asystentka Zarządu w Nagel Polska.

Oprócz tego, chcąc dotrzeć także do reszty kobiet, które nie ukończyły jeszcze 35 roku życia, przygotowano kampanię informacyjną, dotyczącą regularnego badania piersi. W firmie pojawiły się plakaty na temat tego, w jaki sposób, kiedy i jak często badać się samodzielnie. Indywidualnie, drogą mailową zostały wysłane także infografiki do każdej pracowniczki. Reakcje były bardzo pozytywne – kampania spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem, miłym zaskoczeniem i wdzięcznością.

Mammoakcja jako część trójobszarowego programu dla pracowników

Mammoakcja jest częścią programu zapoczątkowanego w Nagel Polska w 2020 roku, który składa się z trzech obszarów: sport, zdrowie i ekologia. W ramach programu w siedzibie w Komornikach uruchomiono projekt „zielone biura”, który na celu miał stworzenie bardziej przyjaznego środowiska pracy oraz oczyszczenia powietrza dzięki roślinom. Pracownicy przynosili do pracy rośliny doniczkowe, część z nich zakupiona została także przez firmę. W kuchni biurowej znalazły się świeże zioła, które można wykorzystywać do przygotowania posiłków. Zioła zostały opatrzone etykietami, mówiącymi o tym, jakie witaminy i minerały się w nich znajdują i dlaczego warto włączyć je do swojej diety. W siedzibie w Komornikach ruszył także funkcjonujący od wiosny do jesieni eko-targ, podczas którego pracownicy w każdy poniedziałek na wystawionych przed firmą straganach sprzedają własnoręcznie wytworzone produkty: przetwory, chleby, wyhodowane owoce i warzywa, a nawet samodzielnie wykonane wiklinowe kosze czy biżuteria. W ramach obszaru ekologia Nagel Polska nawiązuje także współpracę z innymi organizacjami – w nadchodzących miesiącach pracownicy będą mogli wziąć udział w akcji sprzątania Wielkopolskiego Parku Narodowego.

Plany Nagel Polska w tym zakresie to przede wszystkim dalsza inwestycja w zdrowie pracowników i kontynuacja programów profilaktycznych. Kolejny z nich to program zatytułowany Zdrowy Magazynier, umożliwiający profesjonalne konsultacje z fizjoterapeutą, dietetykiem i trenerem personalnym. Specjaliści podpowiedzą pracownikom magazynowym, w jaki sposób dbać o siebie, szczególnie w kontekście pracy fizycznej w niestandardowych warunkach:  jak się zdrowo odżywiać podczas nocnej zmiany, jakie jest zapotrzebowanie kaloryczne, gdy pracuje się w niskich temperaturach w magazynie, w jaki sposób bezpiecznie podnosić ciężkie palety lub jak łagodzić napięcia mięśniowe powstałe podczas pracy. Przed realizacją konsultacji specjaliści przez kilka dni obserwowali pracę magazynierów. Na tej podstawie opracowali program profilaktyczny i warsztaty dla pracowników. Podobne akcje zostaną zorganizowane także dla kadry biurowej i kierowców.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.