Komunikaty PR

Wręczono statuetki Plebiscytu Gospodarczego "Kobiece Twarze"

2021-12-14  |  01:00
Biuro prasowe

Plebiscyt „Kobiece Twarze” został stworzony, aby pokazywać i promować przedsiębiorcze kobiety, które mają wpływ na rozwój gospodarczy regionu i kraju, a także firmy, które są przyjazne kobietom i dzięki nim dynamicznie się rozwijają. Plebiscyt promuje panie, które nie tylko dążą do sukcesów, ale przede wszystkim wspierają inne kobiety, zarówno w działalności społecznej, jak i w rozwoju kariery zawodowej. To wyjątkowe i wyróżniające się w Polsce przedsięwzięcie, w którym uczestniczą przedstawiciele biznesu, samorządu, nauki, polityki oraz organizacji pozarządowych. Wydarzenie organizowane jest na Dolnym Śląsku od 8 lat. Jego organizatorem jest firma Hornet4.

– Od samego początku ideą naszego konkursu jest wspieranie przedsiębiorczości kobiet i równości w biznesie – mówi Aldona Ziółkowska – Bielewicz, prezeska Hornet4, organizatorka Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze”. – Uważamy, że wciąż jest nas - kobiet za mało w biznesie, w samorządach, w polityce. Za mało również na piedestałach i z laurami. Naszym zdaniem niewiele pomogą parytety i rozporządzenia, ponieważ nic nie jest tak skuteczne, jak dobry przykład. Trzeba pokazywać i promować te z nas, które wspięły się na wyżyny kariery, znalazły się w zarządach spółek, fundacji, samorządów oraz mają wybitne osiągnięcia. Chodzi o to, aby zarażać dobrym przykładem, dawać świadectwo, że wiele można dokonać, nawet mając dwójkę czy trójkę dzieci i udany związek. Musimy się promować, wspierać, aby zaszczepić wiarę i nadzieję na sukces tym kobietom, które są na początku drogi swoich biznesów.

Pięć kobiecych kategorii

Laureaci plebiscytu wybierani są w pięciu kategoriach: Profesjonalistki w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach, Profesjonalistki w Dużych Przedsiębiorstwach, Debiutantki, Osobowość oraz Firma Przyjazna Kobietom.

W tym roku w pierwszej z nich laureatką została Dorota Seweryn – Stawarz, prowadząca własną kancelarię prawną we Wrocławiu. Z kolei w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Dominika Kawala - dyrektor zakładów produkcyjnych 3M Wrocław, a wśród Debiutantek najlepsza była Justyna Pelc – Przewodnicząca Stowarzyszenia Innspace. Natomiast za największą Osobowość została uznana Izabela Beno – prezeska Fundacji na Rzecz Równości. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano Capgemini Polska.

Ze względu na wprowadzone w 2020 r. obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, w tym roku statuetki Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze” odebrały również laureatki ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Zwyciężczyniami w kategorii Profesjonalistek w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach zostały Izabela Kołodziejczak – prezeska GOBS Sp. z o.o. oraz Magdalena Dobrzańska – Frasyniuk – prezeska IPS. Natomiast w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Ewa Nowak-Iskra, kierująca dolnośląskim oddziałem Banku Gospodarstwa Krajowego, a wśród Debiutantek najlepsza była Anna Imielska, szefowa Harmony Clinic. Za największą Osobowość ubiegłego roku uznano prof. Bernardę Kazanowską – zastępcę kierownika Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano natomiast fabryce Mercedes Benz Manufacturing Poland w Jaworze.

Kobiety mają moc

Panie odbierające statuetki nie kryły radości i satysfakcji z otrzymanych nagród.

– Od początku mojej drogi zawodowej wiem, że kobiety w biznesie mają ogromną moc – mówi Izabela Kołodziejczak, prezeska GOBS Sp. z o.o., specjalizującej się w obsłudze księgowej przedsiębiorstw zagranicznych o szczególnych potrzebach. – Widzę to każdego dnia w mojej firmie, w której zatrudniam 30 kobiet i tylko jednego mężczyznę. Każda z nich ma ogromny potencjał, wiedzę, pragnienie zdobywania nowych doświadczeń i przekonanie, że „się da”. To wspaniałe, że ich rola w biznesie jest coraz bardziej zauważalna.

Jak podkreślali organizatorzy plebiscytu, zapewnienie równości szans dla kobiet i mężczyzn oraz pełnoprawnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa jest jednym z podstawowych praw człowieka.

– Stanowi także fundamentalną przesłankę umacniania demokracji oraz budowy społeczeństwa obywatelskiego – dodaje Aldona Ziółkowska – Bielewicz.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.