Wręczono statuetki Plebiscytu Gospodarczego "Kobiece Twarze"
Plebiscyt „Kobiece Twarze” został stworzony, aby pokazywać i promować przedsiębiorcze kobiety, które mają wpływ na rozwój gospodarczy regionu i kraju, a także firmy, które są przyjazne kobietom i dzięki nim dynamicznie się rozwijają. Plebiscyt promuje panie, które nie tylko dążą do sukcesów, ale przede wszystkim wspierają inne kobiety, zarówno w działalności społecznej, jak i w rozwoju kariery zawodowej. To wyjątkowe i wyróżniające się w Polsce przedsięwzięcie, w którym uczestniczą przedstawiciele biznesu, samorządu, nauki, polityki oraz organizacji pozarządowych. Wydarzenie organizowane jest na Dolnym Śląsku od 8 lat. Jego organizatorem jest firma Hornet4.
– Od samego początku ideą naszego konkursu jest wspieranie przedsiębiorczości kobiet i równości w biznesie – mówi Aldona Ziółkowska – Bielewicz, prezeska Hornet4, organizatorka Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze”. – Uważamy, że wciąż jest nas - kobiet za mało w biznesie, w samorządach, w polityce. Za mało również na piedestałach i z laurami. Naszym zdaniem niewiele pomogą parytety i rozporządzenia, ponieważ nic nie jest tak skuteczne, jak dobry przykład. Trzeba pokazywać i promować te z nas, które wspięły się na wyżyny kariery, znalazły się w zarządach spółek, fundacji, samorządów oraz mają wybitne osiągnięcia. Chodzi o to, aby zarażać dobrym przykładem, dawać świadectwo, że wiele można dokonać, nawet mając dwójkę czy trójkę dzieci i udany związek. Musimy się promować, wspierać, aby zaszczepić wiarę i nadzieję na sukces tym kobietom, które są na początku drogi swoich biznesów.
Pięć kobiecych kategorii
Laureaci plebiscytu wybierani są w pięciu kategoriach: Profesjonalistki w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach, Profesjonalistki w Dużych Przedsiębiorstwach, Debiutantki, Osobowość oraz Firma Przyjazna Kobietom.
W tym roku w pierwszej z nich laureatką została Dorota Seweryn – Stawarz, prowadząca własną kancelarię prawną we Wrocławiu. Z kolei w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Dominika Kawala - dyrektor zakładów produkcyjnych 3M Wrocław, a wśród Debiutantek najlepsza była Justyna Pelc – Przewodnicząca Stowarzyszenia Innspace. Natomiast za największą Osobowość została uznana Izabela Beno – prezeska Fundacji na Rzecz Równości. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano Capgemini Polska.
Ze względu na wprowadzone w 2020 r. obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, w tym roku statuetki Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze” odebrały również laureatki ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Zwyciężczyniami w kategorii Profesjonalistek w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach zostały Izabela Kołodziejczak – prezeska GOBS Sp. z o.o. oraz Magdalena Dobrzańska – Frasyniuk – prezeska IPS. Natomiast w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Ewa Nowak-Iskra, kierująca dolnośląskim oddziałem Banku Gospodarstwa Krajowego, a wśród Debiutantek najlepsza była Anna Imielska, szefowa Harmony Clinic. Za największą Osobowość ubiegłego roku uznano prof. Bernardę Kazanowską – zastępcę kierownika Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano natomiast fabryce Mercedes Benz Manufacturing Poland w Jaworze.
Kobiety mają moc
Panie odbierające statuetki nie kryły radości i satysfakcji z otrzymanych nagród.
– Od początku mojej drogi zawodowej wiem, że kobiety w biznesie mają ogromną moc – mówi Izabela Kołodziejczak, prezeska GOBS Sp. z o.o., specjalizującej się w obsłudze księgowej przedsiębiorstw zagranicznych o szczególnych potrzebach. – Widzę to każdego dnia w mojej firmie, w której zatrudniam 30 kobiet i tylko jednego mężczyznę. Każda z nich ma ogromny potencjał, wiedzę, pragnienie zdobywania nowych doświadczeń i przekonanie, że „się da”. To wspaniałe, że ich rola w biznesie jest coraz bardziej zauważalna.
Jak podkreślali organizatorzy plebiscytu, zapewnienie równości szans dla kobiet i mężczyzn oraz pełnoprawnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa jest jednym z podstawowych praw człowieka.
– Stanowi także fundamentalną przesłankę umacniania demokracji oraz budowy społeczeństwa obywatelskiego – dodaje Aldona Ziółkowska – Bielewicz.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.