Komunikaty PR

Wręczono statuetki Plebiscytu Gospodarczego "Kobiece Twarze"

2021-12-14  |  01:00
Biuro prasowe

Plebiscyt „Kobiece Twarze” został stworzony, aby pokazywać i promować przedsiębiorcze kobiety, które mają wpływ na rozwój gospodarczy regionu i kraju, a także firmy, które są przyjazne kobietom i dzięki nim dynamicznie się rozwijają. Plebiscyt promuje panie, które nie tylko dążą do sukcesów, ale przede wszystkim wspierają inne kobiety, zarówno w działalności społecznej, jak i w rozwoju kariery zawodowej. To wyjątkowe i wyróżniające się w Polsce przedsięwzięcie, w którym uczestniczą przedstawiciele biznesu, samorządu, nauki, polityki oraz organizacji pozarządowych. Wydarzenie organizowane jest na Dolnym Śląsku od 8 lat. Jego organizatorem jest firma Hornet4.

– Od samego początku ideą naszego konkursu jest wspieranie przedsiębiorczości kobiet i równości w biznesie – mówi Aldona Ziółkowska – Bielewicz, prezeska Hornet4, organizatorka Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze”. – Uważamy, że wciąż jest nas - kobiet za mało w biznesie, w samorządach, w polityce. Za mało również na piedestałach i z laurami. Naszym zdaniem niewiele pomogą parytety i rozporządzenia, ponieważ nic nie jest tak skuteczne, jak dobry przykład. Trzeba pokazywać i promować te z nas, które wspięły się na wyżyny kariery, znalazły się w zarządach spółek, fundacji, samorządów oraz mają wybitne osiągnięcia. Chodzi o to, aby zarażać dobrym przykładem, dawać świadectwo, że wiele można dokonać, nawet mając dwójkę czy trójkę dzieci i udany związek. Musimy się promować, wspierać, aby zaszczepić wiarę i nadzieję na sukces tym kobietom, które są na początku drogi swoich biznesów.

Pięć kobiecych kategorii

Laureaci plebiscytu wybierani są w pięciu kategoriach: Profesjonalistki w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach, Profesjonalistki w Dużych Przedsiębiorstwach, Debiutantki, Osobowość oraz Firma Przyjazna Kobietom.

W tym roku w pierwszej z nich laureatką została Dorota Seweryn – Stawarz, prowadząca własną kancelarię prawną we Wrocławiu. Z kolei w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Dominika Kawala - dyrektor zakładów produkcyjnych 3M Wrocław, a wśród Debiutantek najlepsza była Justyna Pelc – Przewodnicząca Stowarzyszenia Innspace. Natomiast za największą Osobowość została uznana Izabela Beno – prezeska Fundacji na Rzecz Równości. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano Capgemini Polska.

Ze względu na wprowadzone w 2020 r. obostrzenia związane z pandemią koronawirusa, w tym roku statuetki Plebiscytu Gospodarczego „Kobiece Twarze” odebrały również laureatki ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Zwyciężczyniami w kategorii Profesjonalistek w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach zostały Izabela Kołodziejczak – prezeska GOBS Sp. z o.o. oraz Magdalena Dobrzańska – Frasyniuk – prezeska IPS. Natomiast w kategorii Profesjonalistek w Dużych Przedsiębiorstwach wygrała Ewa Nowak-Iskra, kierująca dolnośląskim oddziałem Banku Gospodarstwa Krajowego, a wśród Debiutantek najlepsza była Anna Imielska, szefowa Harmony Clinic. Za największą Osobowość ubiegłego roku uznano prof. Bernardę Kazanowską – zastępcę kierownika Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu. Tytuł Firmy Przyjaznej Kobietom przyznano natomiast fabryce Mercedes Benz Manufacturing Poland w Jaworze.

Kobiety mają moc

Panie odbierające statuetki nie kryły radości i satysfakcji z otrzymanych nagród.

– Od początku mojej drogi zawodowej wiem, że kobiety w biznesie mają ogromną moc – mówi Izabela Kołodziejczak, prezeska GOBS Sp. z o.o., specjalizującej się w obsłudze księgowej przedsiębiorstw zagranicznych o szczególnych potrzebach. – Widzę to każdego dnia w mojej firmie, w której zatrudniam 30 kobiet i tylko jednego mężczyznę. Każda z nich ma ogromny potencjał, wiedzę, pragnienie zdobywania nowych doświadczeń i przekonanie, że „się da”. To wspaniałe, że ich rola w biznesie jest coraz bardziej zauważalna.

Jak podkreślali organizatorzy plebiscytu, zapewnienie równości szans dla kobiet i mężczyzn oraz pełnoprawnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa jest jednym z podstawowych praw człowieka.

– Stanowi także fundamentalną przesłankę umacniania demokracji oraz budowy społeczeństwa obywatelskiego – dodaje Aldona Ziółkowska – Bielewicz.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.