Komunikaty PR

Wsparcie marki GROHE w ramach kampanii "Make a Splash!"

2022-11-18  |  15:50
Biuro prasowe

Dzięki wsparciu marki GROHE w ramach kampanii „Make a Splash!”, LIXIL i UNICEF zapewniły dostęp do bezpiecznych rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji

 

  • Należąca do LIXIL marka GROHE przekazała 1,2 mln euro zebranych w ramach kampanii pod hasłem „Obudź swoją energię” na rzecz działań partnerskich LIXIL i UNICEF
  • W samej Nigerii wkład ten pomoże ponad 1,75 mln ludzi uzyskać dostęp do lepszych urządzeń wodno-sanitarnych
  • W Indonezji efekt współpracy między LIXIL i UNICEF wzmocni rynek usług wodno-sanitarnych, aby zaoferować zwiększony dostęp do bezpiecznych urządzeń sanitarnych dla około 250 000 osób, zwłaszcza w społecznościach zamieszkujących peryferia miast. Liczba ta wzrośnie wraz ze skalą programu

 

Warszawa, listopad 2022 – Dostęp do czystych, bezpiecznych toalet lub możliwość umycia rąk to coś, co dla większości z nas wydaje się standardem higieny. Niestety 1,69 miliarda ludzi na całym świecie nie ma dostępu do podstawowych urządzeń sanitarnych. 496 milionów regularnie korzysta z „toalety” na zewnątrz[1], a 30% populacji świata nie ma w domu do dyspozycji urządzeń z bieżącą wodą oraz mydłem.

 

Globalne partnerstwo LIXIL i UNICEF w ramach inicjatywy „Make a Splash!” rozpoczęło się w 2018 roku. Łączy ono starania UNICEF w zakresie zwiększania dostępu do rozwiązań wodno-sanitarnych na świecie z technologią i doświadczeniem w tworzeniu prostych, ale innowacyjnych i przystępnych cenowo rozwiązań sanitarnych marki SATO, należącej do LIXIL. Efekty tego partnerstwa dotarły już do 2,9 milionów osób, a cała akcja rozszerzyła się w 2021 na 6 krajów. W tym na 3 najludniejsze państwa świata: Nigerię, Indonezję i Indie.

W zeszłym roku marka GROHE przeprowadziła kampanię pod hasłem „Obudź swoją energię” (ang. nazwa brzmiała „Energy for Life”). Objęła ona 13 krajów na terenie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki[2]. Założeniem było przekazanie wartości 1 € za każdy sprzedany prysznic lub baterię termostatyczną GROHE w ramach wsparcia akcji „Make a Splash!” będącej wspólną inicjatywą UNICEF i LIXIL. Łącznie zebrano 1,2 mln euro, które przeznaczono bezpośrednio na działania partnerskie, wspierające społeczności w Nigerii i Indonezji – krajach, w których ludzie cierpią z powodu braku dostępu do podstawowych oraz bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.

 

Wsparcie działań podnoszących warunki sanitarne w Nigerii

UNICEF szacuje, że prawie 77,8 mln ludzi w Nigerii korzysta z toalety na otwartej przestrzeni lub ma dostęp jedynie do mało zaawansowanych rozwiązań sanitarnych. W zeszłym roku akcja „Make a Splash!" rozszerzyła swój zasięg na Nigerię, gdzie rząd federalny ogłosił plany związane z rozwiązaniem problemu otwartej defekacji do 2025 roku. UNICEF będzie wspierał te wysiłki poprzez edukację społeczności, tworząc zapotrzebowanie na urządzenia sanitarne w gospodarstwach domowych. Ma to przynieść poprawę warunków higienicznych dla 1,5 miliona osób. Organizacja będzie również współpracowała z nigeryjskim rządem w celu wzmocnienia systemów optymalizujących zasięg rynków sanitarnych i ich rolę w zapewnieniu konsumentom dostępu do produktów oraz usług. Dzięki temu dodatkowe 250 000 osób będzie mogło korzystać z lepszych usług wodno-sanitarnych.

 

Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do bezpiecznych usług sanitarnych w Indonezji

W Indonezji 80% gospodarstw domowych ma dostęp do podstawowych rozwiązań sanitarnych, ale mniej niż 1/10 korzysta z bezpiecznych urządzeń.[3] Działania podejmowane w ramach akcji „Make a Splash” w Indonezji posłużą jako katalizator zmian, by w rezultacie zwiększyć skalę korzystania z bezpiecznych usług poprzez rozwój odpowiednich rozwiązań oraz zaangażowanie sektora prywatnego. Wkład marki GROHE w inicjatywę wpłynie na poprawę jakości warunków wodno-sanitarnych nawet 250 000 ludzi. Wraz z dalszym testowaniem i zwiększaniem skali tego przedsięwzięcia, GROHE i UNICEF mają szansę zwiększyć dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych dla jeszcze większej liczby Indonezyjczyków.

 

„W LIXIL jesteśmy dumni z naszego globalnego partnerstwa z UNICEF i kampanii GROHE „Obudź swoją energię”. Działania te mają natychmiastowy i długotrwały wpływ na jakość życia tysięcy osób w Nigerii i Indonezji, gdzie defekacja na zewnątrz oraz niepewne warunki sanitarne nadal są codziennością. Woda jest podstawą naszej działalności, a jako globalny lider w branży, dążymy do tego, by nasze działania były zgodne z 6. celem zrównoważonego rozwoju ONZ. Jesteśmy zobowiązani do dzielenia się naszą wiedzą i tworzenia warunków do dobrych zmian, aby dostęp do czystej wody i urządzeń sanitarnych stały się rzeczywistością dla każdego i wszędzie” - mówi Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA.

 

„Poprawa warunków sanitarnych i higieny jest ważna, zwłaszcza dla dzieci w Nigerii. Zmniejsza to ryzyko chorób, które mogą negatywnie wpłynąć na ich ogólne samopoczucie, naukę i rozwój. W UNICEF jesteśmy wdzięczni, że wsparcie marki GROHE. Nie tylko pomoże nam ułatwić dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych dla większej ilości dzieci i rodzin, ale także wspomoże misję uwolnienia Nigerii od problemów związanych z defekacją na zewnątrz” – podkreśla Jane Bevan, Chief of WASH, UNICEF Nigeria.

 

„Ułatwienie dostępu do usług sanitarnych poprzez zwiększenie ich dostępności oraz przystępności może uratować życie wielu dzieci, pozytywnie wpływając na ich zdrowie, edukację i możliwości ekonomiczne” – mówi Maniza Zaman, przedstawicielka UNICEF w Indonezji. „Nasza współpraca z GROHE i LIXIL połączy partnerów rządowych, przedsiębiorców, dostawców i instytucje finansowe, aby pomóc przyspieszyć dostęp do bezpiecznie zarządzanych urządzeń sanitarnych dla milionów ludzi, co pozwoli znacznie większej liczbie dzieci żyć oraz rozwijać się w czystym i zdrowym środowisku”.

 

Dowiedz się więcej o tym, jak GROHE wspiera akcję "Make a Splash!" na dedykowanej stronie GROHE.

 

UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi.
 

 


[1] Data from WHO and UNICEF Joint Monitoring Programme for Water Supply, Sanitation and Hygiene.

[2] Kampania odbywała się od maja do sierpnia 2021 roku w Austrii, Belgii, Danii, Egipcie, Francji, Niemczech, Włoszech, Maroku, Holandii, Polsce, Rosji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

[3] National Bureau of Statistics and National Development Planning Ministry, 2022.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć