Komunikaty PR

Wspólnie celebrujemy Rok Szkła

2022-02-21  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Wójcicka
Pilkington IGP

ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl

Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła rok 2022 Rokiem Szkła. Ma to na celu podkreślić jego rolę w codziennym życiu, ale również w kulturze, nauce i gospodarce. W akcji biorą udział najwięksi producenci szkła na świecie, w tym NSG Group.

Szkło – niezwykły materiał

Szkła używamy od zarania dziejów – zanim opracowano technologię jego produkcji, korzystano z pochodzących z wulkanów kawałków obsydianu czy innych, naturalnie zeszklonych fragmentów. Współcześnie ciężko jest wyobrazić sobie życie bez szkła – jest ono stałym i niezbędnym elementem okien, produkuje się z niego butelki i słoiki, a także naczynia kuchenne. Używane jest też w działalności naukowej i artystycznej.

Żeby podkreślić szerokość zastosowań i istotność dla świata, Organizacja Narodów Zjednoczonych na posiedzeniu 18 maja 2021 roku ogłosiła, że rok 2022 będzie Rokiem Szkła. Oficjalne otwarcie odbyło się 11 lutego w siedzibie ONZ w Genewie. Międzynarodowy Kongres ICG odbędzie się w lipcu w Berlinie, a zamknięcie nastąpi w grudniu w Japonii. Przez dwanaście miesięcy na całym świecie odbywać się będą wydarzenia edukacyjne, kulturalne i artystyczne promujące użycie szkła oraz uświadamiające jego znaczenie.

Do tej pory chęć udziału w wydarzeniach związanych z Rokiem Szkła wyraziło 360 firm, 295 instytucji akademickich czy 221 muzeów i galerii sztuki – łącznie ponad 1127 organizacji będzie uczestniczyć w Roku Szkła. Wśród nich spółki, wchodzące w skład NSG Group w Polsce.

Liderzy na rynku

„Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tak wielkim wydarzeniu” – mówi Krzysztof Granicki, prezes Pilkington Polska i Pilkington IGP. – „Od początku naszej działalności pokazujemy, że szkło jest wszechstronnym materiałem. Co istotne współcześnie, w dobie zmian klimatu, jest również w pełni zdatne do recyklingu, więc właściwie używane, może służyć w nieskończoność” – dodaje.

NSG Group właściciel marki Pilkington jest jednym z największych producentów szkła architektonicznego, samochodowego i technicznego na świecie. Produkcja odbywa się w 28 krajach, w których Grupa zatrudnia ponad 27 tysięcy osób. Działalność handlową prowadzi w 105 państwach.

Szyby produkowane przez grupę odznaczają się wielością zastosowań i funkcji. Rozwój technologii produkcyjnej umożliwił m.in. produkcję szkła antymikrobowego Pilkington SaniTise™, które dzięki aktywnej powłoce z tlenków metali eliminuje osiadające na jego powierzchni drobnoustroje, zwiększając bezpieczeństwo sanitarne. Innym przykładem może być szkło Pilkington AviSafe™. Wyposażone jest ono w powłokę wzmacniającą odbicie promieniowania UV, co czyni je widoczne dla ptaków i minimalizuje ryzyko ich kolizji z szybą.

Firma działa również aktywnie na polu zmniejszania swojego wpływu na klimat. W styczniu 2022 roku weszła w życie dziesięcioletnia umowa na zakup energii elektrycznej, którą spółka podpisała z EDP Renewables – zlokalizowana w Polsce farma wiatrowa o mocy 70 MW dostarcza prąd dla NSG UK Enterprises, stanowiąc 51% wykorzystywanej przez oddział energii.

Oprócz tego spółki regularnie angażują się w życie kulturalne miejsc, w których zlokalizowane są ich siedziby. Przykładem może być stała współpraca z miastem Sandomierz, dla którego firma przygotowała Szklany Spacer – sześć szklanych tablic pokazujących historyczny wygląd sandomierskich zabytków, które można na bieżąco porównywać ze stanem współczesnym.

KONIEC

 

 

O firmie:

NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.

 

Kontakt dla dziennikarzy:

Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP

tel.: +48 22 548 75 03

e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Pilkington IGP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.