Wykorzystaj czas wakacyjny do tego, aby zwiększyć Sprzedaż
Powiedz STOP sezonowi ogórkowemu w swojej firmie. Sprawdź, co możesz zrobić, aby sprzedawać więcej.
Wielu sprzedawców twierdzi, że sezon letni musi być równoznaczny z brakiem aktywności w obszarze marketingu. Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać ten okres na promocję i wzmocnienie działań swojej marki. Nawet jeśli dotychczas sezonowość negatywnie wpływała na słupki sprzedażowe.
Podstawa to recycling treści
Wykorzystaj zasoby, które już posiadasz. Nie generuj nowego contentu. Oceń potencjał wytworzonych treści, zdjęć, filmów w korelacji z zachowaniami użytkowników wyszukiwarek. Być może okaże się, że nie musisz tworzyć nowych materiałów, aby zainteresować nimi odbiorców. Rozwiązaniem wspierającym ten kierunek może być także marketing conversion. Marketing conversion wspiera marketing internetowy, a w efekcie - Google w pierwszych wynikach wyszukiwania wymienia wartościowe treści, które doprowadzą potencjalnego klienta do twojej firmy. Marketing conversion pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%. Efekt? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, bez konieczności generowania dużej ilości nowego contentu. Rozważ także face lifting materiałów graficznych, które cieszyły się zainteresowaniem odbiorców i wykorzystaj je w kolejnych publikacjach.
Pamiętaj, że Google nie ma wakacji
Analizy Gemius wykazały, że ok. 97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Czy po wpisaniu w tę wyszukiwarkę frazy związanej z twoją branżą pojawia się strona twojej firmy? Jeśli nie, to podejmij szybkie działania, aby to zmienić. Jak podaje Ideaengineinc.com - strona internetowa, która znajduje się na pierwszej pozycji, uzyskuje 10 razy większy ruch niż na przykład strona siódma. Dlatego pozycja strony jest naprawdę istotna. Dodatkowo prawie 82% użytkowników sieci klika w organiczne wyniki wyszukiwania, a ponad 90% ogląda wyniki na pierwszej stronie. Jeśli będziesz zajmować czołowe miejsca, Twoja firma stanie się dziesięć razy lepsza niż konkurenci. A im wyższa jest pozycja strony, tym większy potencjał ma twoja firma. I sprzedaż. A przecież to jest celem wszystkich działań marketingowych. Warto także pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie strony może skutecznie obniżyć koszty reklamy. Jest to działanie długofalowe, dlatego nie należy przekładać go na kolejny kwartał i czekać do końca wakacji.
Zbieraj referencje i opinie
Jak powiedział Chip Bell - „Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale zmuszą swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą”. A nawet 72% konsumentów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Z kolei wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co 3 zadowolony klient aktywnie poleca produkty lub usługi. Okres wakacyjny to dobry moment, aby zintensyfikować działania mające na celu zbieranie pozytywnych opinii, czy referencji. I zachęcania klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami.
- Celem marketingu referencyjnego jest zmotywowanie klientów do dzielenia się swoimi unikatowymi przeżyciami związanymi z marką. Co istotne – wdrożenie tego rodzaju działań nie wymaga od firmy wielkich nakładów finansowych. Liczy się zaangażowanie pracowników – tłumaczy Sebastian Kopiej, z Commplace. Choć wiele firm bagatelizuje ten obszar, to jednak referencje stanowią potężne narzędzie promocyjne. Jego główną zaletą jest pozytywny wpływ na wiarygodność marki. A jak wiadomo – w dzisiejszych czasach stanowi ona podstawę wielu decyzji konsumenckich – dodaje ekspert z Commplace.
Audytuj!
Badanie przeprowadzone przez Survata: The Brand Intelligence Platform wskazało, że 29% pracowników uważa, iż komunikacja wewnętrzna w ich firmie jest nieskuteczna. 4 na 5 z nich stwierdziło natomiast, że skuteczna komunikacja wewnętrzna pomaga w osiąganiu lepszych wyników pracy. Wniosek? Profesjonalna strategia komunikacji jest jednym z filarów sukcesów firmy. Kolejna kwestia – komunikacja zewnętrzna. Czy jest spójna? Czy przedstawia zalety Twojej marki? Czy jest prowadzona systematycznie? Jeśli masz wątpliwości – warto zdać się na ekspertów, którzy przeprowadzą audyty marketingowe, pozwalające obiektywnie ocenić działania prowadzone przez organizację.
…pamiętaj, że czas szybko mija
Wykorzystaj czas wakacyjny na intensywne przygotowania strategii działań jesienno-zimowych. Ponad 50% polskich firm posiada strategię marketingową. Jednak większość z nich pozostaje na tym etapie, nie wdrażając jej w życie. Jedną z najczęstszych przyczyn jest brak czasu. Właśnie dlatego okres letni stanowi doskonały moment za planowanie działań. W efekcie z początkiem września możesz uruchomić marketingową maszynę, a nie jedynie zacząć kompletować jej elementy.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.