Wykorzystaj czas wakacyjny do tego, aby zwiększyć Sprzedaż
Powiedz STOP sezonowi ogórkowemu w swojej firmie. Sprawdź, co możesz zrobić, aby sprzedawać więcej.
Wielu sprzedawców twierdzi, że sezon letni musi być równoznaczny z brakiem aktywności w obszarze marketingu. Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać ten okres na promocję i wzmocnienie działań swojej marki. Nawet jeśli dotychczas sezonowość negatywnie wpływała na słupki sprzedażowe.
Podstawa to recycling treści
Wykorzystaj zasoby, które już posiadasz. Nie generuj nowego contentu. Oceń potencjał wytworzonych treści, zdjęć, filmów w korelacji z zachowaniami użytkowników wyszukiwarek. Być może okaże się, że nie musisz tworzyć nowych materiałów, aby zainteresować nimi odbiorców. Rozwiązaniem wspierającym ten kierunek może być także marketing conversion. Marketing conversion wspiera marketing internetowy, a w efekcie - Google w pierwszych wynikach wyszukiwania wymienia wartościowe treści, które doprowadzą potencjalnego klienta do twojej firmy. Marketing conversion pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%. Efekt? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, bez konieczności generowania dużej ilości nowego contentu. Rozważ także face lifting materiałów graficznych, które cieszyły się zainteresowaniem odbiorców i wykorzystaj je w kolejnych publikacjach.
Pamiętaj, że Google nie ma wakacji
Analizy Gemius wykazały, że ok. 97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Czy po wpisaniu w tę wyszukiwarkę frazy związanej z twoją branżą pojawia się strona twojej firmy? Jeśli nie, to podejmij szybkie działania, aby to zmienić. Jak podaje Ideaengineinc.com - strona internetowa, która znajduje się na pierwszej pozycji, uzyskuje 10 razy większy ruch niż na przykład strona siódma. Dlatego pozycja strony jest naprawdę istotna. Dodatkowo prawie 82% użytkowników sieci klika w organiczne wyniki wyszukiwania, a ponad 90% ogląda wyniki na pierwszej stronie. Jeśli będziesz zajmować czołowe miejsca, Twoja firma stanie się dziesięć razy lepsza niż konkurenci. A im wyższa jest pozycja strony, tym większy potencjał ma twoja firma. I sprzedaż. A przecież to jest celem wszystkich działań marketingowych. Warto także pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie strony może skutecznie obniżyć koszty reklamy. Jest to działanie długofalowe, dlatego nie należy przekładać go na kolejny kwartał i czekać do końca wakacji.
Zbieraj referencje i opinie
Jak powiedział Chip Bell - „Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale zmuszą swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą”. A nawet 72% konsumentów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Z kolei wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co 3 zadowolony klient aktywnie poleca produkty lub usługi. Okres wakacyjny to dobry moment, aby zintensyfikować działania mające na celu zbieranie pozytywnych opinii, czy referencji. I zachęcania klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami.
- Celem marketingu referencyjnego jest zmotywowanie klientów do dzielenia się swoimi unikatowymi przeżyciami związanymi z marką. Co istotne – wdrożenie tego rodzaju działań nie wymaga od firmy wielkich nakładów finansowych. Liczy się zaangażowanie pracowników – tłumaczy Sebastian Kopiej, z Commplace. Choć wiele firm bagatelizuje ten obszar, to jednak referencje stanowią potężne narzędzie promocyjne. Jego główną zaletą jest pozytywny wpływ na wiarygodność marki. A jak wiadomo – w dzisiejszych czasach stanowi ona podstawę wielu decyzji konsumenckich – dodaje ekspert z Commplace.
Audytuj!
Badanie przeprowadzone przez Survata: The Brand Intelligence Platform wskazało, że 29% pracowników uważa, iż komunikacja wewnętrzna w ich firmie jest nieskuteczna. 4 na 5 z nich stwierdziło natomiast, że skuteczna komunikacja wewnętrzna pomaga w osiąganiu lepszych wyników pracy. Wniosek? Profesjonalna strategia komunikacji jest jednym z filarów sukcesów firmy. Kolejna kwestia – komunikacja zewnętrzna. Czy jest spójna? Czy przedstawia zalety Twojej marki? Czy jest prowadzona systematycznie? Jeśli masz wątpliwości – warto zdać się na ekspertów, którzy przeprowadzą audyty marketingowe, pozwalające obiektywnie ocenić działania prowadzone przez organizację.
…pamiętaj, że czas szybko mija
Wykorzystaj czas wakacyjny na intensywne przygotowania strategii działań jesienno-zimowych. Ponad 50% polskich firm posiada strategię marketingową. Jednak większość z nich pozostaje na tym etapie, nie wdrażając jej w życie. Jedną z najczęstszych przyczyn jest brak czasu. Właśnie dlatego okres letni stanowi doskonały moment za planowanie działań. W efekcie z początkiem września możesz uruchomić marketingową maszynę, a nie jedynie zacząć kompletować jej elementy.

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.