Wykorzystaj potencjał wakacji, czyli franczyza przez 3 miesiące w roku
Istnieje franczyza, która proponuje intensywny model współpracy, ograniczający się jedynie do miesięcy wakacyjnych. Taki elastyczny koncept posiada w swojej ofercie sieć LodyBonano. To Bonano Holiday – lodziarnia, która świetnie sprawdza się w miejscowościach turystycznych.
Do otworzenia Bonano Holiday wystarczy dzierżawa kawałka działki z przyłączem elektrycznym i kilkanaście tysięcy złotych wkładu własnego. Jednak aby koncept zadziałał, jest jeden warunek – doskonała lokalizacja. A tą zapewnią miejscowości turystyczne ze stałym przepływem ludzi. Największe zyski przynoszą okolice plaż, parków, ważnych zabytków czy terenów rekreacyjnych w popularnych kurortach.
Miejsca te charakteryzują się dużą sezonowością, która ogranicza możliwości sprzedaży zwykle do trzech, maksymalnie czterech miesięcy w roku. To właśnie z tej przyczyny Bonano Holiday jest chętnie wybierane przez franczyzobiorców, którzy w maksymalnie krótkim czasie chcą wygenerować spore zyski. To pozwala im przez resztę roku zająć się, np. innym biznesem lub pracować na etacie.
– Bonano Holiday to elastyczny model współpracy, stworzony z myślą o osobach, które oczekują intensywnej franczyzy sezonowej. Nasze doświadczenia pokazują, że już po pierwszych wakacjach franczyzobiorcy uzyskują zwrot inwestycji. W tym przypadku kluczem do sukcesu są pogoda i odpowiednie miejsce. I jakkolwiek na warunki atmosferyczne nie mamy wpływu, to znalezienie działki z potencjałem jest już w zasięgu naszych możliwości – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci LodyBonano.
Mała przestrzeń, duży potencjał sprzedaży
Bonano Holiday to nic innego jak obrandowany kontener gastronomiczny, budka lub pawilon o powierzchni minimum 6 m kw. Tyle wystarczy, aby pomieścić w nim pełne wyposażenie, m.in. maszynę do lodów i inne niezbędne sprzęty, a także zapewnić komfort pracownikowi.
Na menu składają się kultowe pozycje, które cechuje łatwość wykonania i brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń gastronomicznych. Pozwala to na zmniejszenie przestrzeni potrzebnej do aranżacji lokalu, w którym prowadzona będzie sprzedaż lodów z automatu i usprawnienie obsługi klientów. Wygląd zewnętrzny lodziarni jest spójny z brandingiem sieci – każdy punkt utrzymany jest w radosnej, przyciągającej wzrok kolorystyce, dzięki czemu wyróżnia się z tłumu innych lokali.
Krótsza działalność to mniejsze opłaty
LodyBonano to jedna z niewielu dostępnych na polskim rynku franczyz, w której nie trzeba ponosić opłat z tytułu przyłączenia do sieci ani dzielić procentem od zysków. To w połączeniu z niskimi kosztami inwestycji początkowej i realną szansą na szybki zwrot, stanowi atrakcyjną ofertę dla osób, dla których lodziarnia jest biznesem dodatkowym. Na tym jednak nie koniec.
– W przypadku konceptu Bonano Holiday miesięczna opłata franczyzowa wynosi jedynie 600 zł netto. Co ważne, jest ona wymagana jedynie przez 3 miesiące w roku, czyli wyłącznie przez okres faktycznego funkcjonowania lodziarni. To kolejny krok w stronę elastycznego modelu współpracy z partnerami, na który kładziemy duży nacisk – tłumaczy przedstawicielka LodyBonano.
Sieć pomoże ocenić potencjał lokalizacji
Aby zostać franczyzobiorcą LodyBonano nie trzeba spełniać żadnych wygórowanych warunków. Wystarczą chęci do pracy, rzetelność, a także gotowość pokrycia kosztów inwestycji. Sieć oferuje swoje wsparcie na każdym etapie jej realizacji. Pomaga także ocenić potencjał danego miejsca.
– W branży lodowej odpowiednia lokalizacja jest niezwykle istotna, a w przypadku Bonano Holiday można powiedzieć, że kluczowa. Dlatego przyszli franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wskazówki dotyczące jej wyboru. Dzięki temu jesteśmy w stanie zminimalizować ryzyko i zwiększyć szansę partnerów na rozwijanie dochodowego biznesu – podsumowuje Monika Zalewska.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.