Wykorzystaj potencjał wakacji, czyli franczyza przez 3 miesiące w roku
Istnieje franczyza, która proponuje intensywny model współpracy, ograniczający się jedynie do miesięcy wakacyjnych. Taki elastyczny koncept posiada w swojej ofercie sieć LodyBonano. To Bonano Holiday – lodziarnia, która świetnie sprawdza się w miejscowościach turystycznych.
Do otworzenia Bonano Holiday wystarczy dzierżawa kawałka działki z przyłączem elektrycznym i kilkanaście tysięcy złotych wkładu własnego. Jednak aby koncept zadziałał, jest jeden warunek – doskonała lokalizacja. A tą zapewnią miejscowości turystyczne ze stałym przepływem ludzi. Największe zyski przynoszą okolice plaż, parków, ważnych zabytków czy terenów rekreacyjnych w popularnych kurortach.
Miejsca te charakteryzują się dużą sezonowością, która ogranicza możliwości sprzedaży zwykle do trzech, maksymalnie czterech miesięcy w roku. To właśnie z tej przyczyny Bonano Holiday jest chętnie wybierane przez franczyzobiorców, którzy w maksymalnie krótkim czasie chcą wygenerować spore zyski. To pozwala im przez resztę roku zająć się, np. innym biznesem lub pracować na etacie.
– Bonano Holiday to elastyczny model współpracy, stworzony z myślą o osobach, które oczekują intensywnej franczyzy sezonowej. Nasze doświadczenia pokazują, że już po pierwszych wakacjach franczyzobiorcy uzyskują zwrot inwestycji. W tym przypadku kluczem do sukcesu są pogoda i odpowiednie miejsce. I jakkolwiek na warunki atmosferyczne nie mamy wpływu, to znalezienie działki z potencjałem jest już w zasięgu naszych możliwości – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci LodyBonano.
Mała przestrzeń, duży potencjał sprzedaży
Bonano Holiday to nic innego jak obrandowany kontener gastronomiczny, budka lub pawilon o powierzchni minimum 6 m kw. Tyle wystarczy, aby pomieścić w nim pełne wyposażenie, m.in. maszynę do lodów i inne niezbędne sprzęty, a także zapewnić komfort pracownikowi.
Na menu składają się kultowe pozycje, które cechuje łatwość wykonania i brak konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń gastronomicznych. Pozwala to na zmniejszenie przestrzeni potrzebnej do aranżacji lokalu, w którym prowadzona będzie sprzedaż lodów z automatu i usprawnienie obsługi klientów. Wygląd zewnętrzny lodziarni jest spójny z brandingiem sieci – każdy punkt utrzymany jest w radosnej, przyciągającej wzrok kolorystyce, dzięki czemu wyróżnia się z tłumu innych lokali.
Krótsza działalność to mniejsze opłaty
LodyBonano to jedna z niewielu dostępnych na polskim rynku franczyz, w której nie trzeba ponosić opłat z tytułu przyłączenia do sieci ani dzielić procentem od zysków. To w połączeniu z niskimi kosztami inwestycji początkowej i realną szansą na szybki zwrot, stanowi atrakcyjną ofertę dla osób, dla których lodziarnia jest biznesem dodatkowym. Na tym jednak nie koniec.
– W przypadku konceptu Bonano Holiday miesięczna opłata franczyzowa wynosi jedynie 600 zł netto. Co ważne, jest ona wymagana jedynie przez 3 miesiące w roku, czyli wyłącznie przez okres faktycznego funkcjonowania lodziarni. To kolejny krok w stronę elastycznego modelu współpracy z partnerami, na który kładziemy duży nacisk – tłumaczy przedstawicielka LodyBonano.
Sieć pomoże ocenić potencjał lokalizacji
Aby zostać franczyzobiorcą LodyBonano nie trzeba spełniać żadnych wygórowanych warunków. Wystarczą chęci do pracy, rzetelność, a także gotowość pokrycia kosztów inwestycji. Sieć oferuje swoje wsparcie na każdym etapie jej realizacji. Pomaga także ocenić potencjał danego miejsca.
– W branży lodowej odpowiednia lokalizacja jest niezwykle istotna, a w przypadku Bonano Holiday można powiedzieć, że kluczowa. Dlatego przyszli franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wskazówki dotyczące jej wyboru. Dzięki temu jesteśmy w stanie zminimalizować ryzyko i zwiększyć szansę partnerów na rozwijanie dochodowego biznesu – podsumowuje Monika Zalewska.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.