Komunikaty PR

Wynajmij biurko na godziny i… wyjdź z domu!

2020-04-27  |  01:00
Biuro prasowe

 

Coworking, czyli „praca razem”

Określenie własnych potrzeb i preferencji to klucz do sukcesu. Szukając możliwości pracy w przyjaznej przestrzeni biurowej, w elastycznym wymiarze godzin, z dobrą kawą i całym zapleczem usług sekretariatu w pakiecie, warto przyjrzeć się biurom coworkingowym. Jak działają? To nic innego, jak przestrzeń do wspólnej pracy ludzi z różnych branż - freelancerów, mikroprzedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, czy po prostu pracowników etatowych firm, których główna lokalizacja znajduje się w innymi mieście. O sukcesie coworkingów, nierzadko decyduje także atrakcyjna lokalizacja i pakiet unikalnych usług dodatkowych.

Na godziny i z własnym fotelem

W praktyce, coworking oznacza możliwość wynajęcia pojedynczego biurka (tak, nawet fotel możesz przynieść swój!) w obrębie współdzielonej z innymi przestrzeni biurowej na określony czas – już od jednej godziny, przez tyle dni w miesiącu ile potrzebujesz. Jego największą zaletą jest ogromna elastyczność w zakresie dostępności i szeroki zakres usług dodatkowych. W zależności od potrzeb, można przyjść ad hoc, prosto z ulicy, by popracować w ramach „hot desk”, czyli biurka wynajmowanego na godziny. Szukając miejsca na doraźne spotkania z klientami czy szkolenia, można skorzystać z w pełni wyposażonej sali konferencyjnej, wydrukować dokumenty, czy popracować w kameralnej atmosferze tylko dzień lub dwa w tygodniu. Przy wynajmie długoterminowym biurko przypisywane jest do najemcy, co oznacza, że pod jego nieobecność nikt inny nie może z niego korzystać.

Dla freelancera i korpoludków

Co ciekawe coraz częściej z pracy w biurach coworkingowych korzystają całe zespoły kreatywne, działy dużych firm i korporacji. Dzięki wyjściu poza główną siedzibę, zyskują „oddech” i zupełnie nową perspektywę, która sprzyja twórczej aktywności. Niezaprzeczalną wartością tej formy wynajmu jest przenikanie się doświadczeń ludzi, którzy świadczą różne usługi, działają w obrębie odmiennych branż. Wspólna przestrzeń biurowa to miejsce oparte na relacjach, a atmosfera jaką tworzą pracujący w niej ludzie jest jednym z wyznaczników sukcesu danego miejsca. 

Wyróżnij się, albo zgiń!

Biorąc pod uwagę bardzo zróżnicowane potrzeby najemców oraz coraz większą konkurencję na rynku biur coworkingowych, ich właściciele starają się oferować unikalne usługi dodatkowe. Standardem na ogół jest prowadzenie wirtualnego biura, czyli obsługa korespondencji firmowej i udostępnienie najemcy adresu biura coworkingowego, jako adresu korespondencyjnego czy rejestracyjnego firmy. 

W naszym biurze coworkingowym zapewniamy profesjonalną obsługę sekretarską (obsługa korespondencji, spotkań itp.), a także pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej i wprowadzeniu towarów i usług na rynek UE, Ukrainy, Białorusi. Naszym klientom gotowi jesteśmy zaoferować obsługę księgową, świadczoną przez zaprzyjaźnione biuro rachunkowe na korzystnych warunkach, konsultacje i pomoc w rejestracji firmy oraz usługi tłumaczy, a także usługę „managera wirtualnego", czyli reprezentację interesów klienta na wybranym rynku.- mówi Nataliia Shymborska, prowadząca biuro coworkingowe Any Time Coworking w centrum Krakowa.

Czy będzie bezpiecznie?

Zachowywanie podstawowych zasad higieny, częste i prawidłowe mycie rąk, regularna dezynfekcja miejsc szczególnie narażonych na kontakt z wirusem tj. klamki, blaty, poręcze, czy też odpowiedzialne korzystanie z przestrzeni z zachowaniem min. 1,5 metrowej odległości od współpracowników, to nawyki, który zapewne zostaną z nami na dłużej. Gdy sytuacja wróci do normy sprzed epidemii, każda przestrzeń publiczna, w tym biura, będą musiały bezwzględnie dostosować się do nowej rzeczywistości, by zapewnić bezpieczeństwo swoim najemcom. Dotyczyć to będzie wszystkich – nie tylko coworkingów, które już wdrożyły wewnętrzne procedury bezpieczeństwa, ale także wynajmowanych firmom dużych przestrzeni biurowych czy konferencyjnych, dostępnych publicznie. 

Dlaczego tak tanio?

I najważniejsze pytanie – ile to kosztuje? Paradoksalnie niewiele, a zdecydowanie mniej niż wynajem całego biura, pokoju czy powierzchni konferencyjnej. Możliwość elastycznego dopasowania pakietu do własnych potrzeb sprawia, że koszty zaczynają się od 15 zł za godzinę, 50 zł za dzień i sięgają 125-650 zł za miesiąc, w zależności od liczby dni efektywnej pracy.

Czy warto? Jeśli praca w domu nie daje satysfakcji, sprawia że efektywność i wydajność spada równie szybko jak poziom motywacji do działania, warto rozważyć próbę pracy w coworkingu. Chociażby po to, by zyskać nową perspektywę i móc z pełną odpowiedzialnością zostać jego zwolennikiem lub hejterem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.