Komunikaty PR

Wynajmij biurko na godziny i… wyjdź z domu!

2020-04-27  |  01:00
Biuro prasowe

 

Coworking, czyli „praca razem”

Określenie własnych potrzeb i preferencji to klucz do sukcesu. Szukając możliwości pracy w przyjaznej przestrzeni biurowej, w elastycznym wymiarze godzin, z dobrą kawą i całym zapleczem usług sekretariatu w pakiecie, warto przyjrzeć się biurom coworkingowym. Jak działają? To nic innego, jak przestrzeń do wspólnej pracy ludzi z różnych branż - freelancerów, mikroprzedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, czy po prostu pracowników etatowych firm, których główna lokalizacja znajduje się w innymi mieście. O sukcesie coworkingów, nierzadko decyduje także atrakcyjna lokalizacja i pakiet unikalnych usług dodatkowych.

Na godziny i z własnym fotelem

W praktyce, coworking oznacza możliwość wynajęcia pojedynczego biurka (tak, nawet fotel możesz przynieść swój!) w obrębie współdzielonej z innymi przestrzeni biurowej na określony czas – już od jednej godziny, przez tyle dni w miesiącu ile potrzebujesz. Jego największą zaletą jest ogromna elastyczność w zakresie dostępności i szeroki zakres usług dodatkowych. W zależności od potrzeb, można przyjść ad hoc, prosto z ulicy, by popracować w ramach „hot desk”, czyli biurka wynajmowanego na godziny. Szukając miejsca na doraźne spotkania z klientami czy szkolenia, można skorzystać z w pełni wyposażonej sali konferencyjnej, wydrukować dokumenty, czy popracować w kameralnej atmosferze tylko dzień lub dwa w tygodniu. Przy wynajmie długoterminowym biurko przypisywane jest do najemcy, co oznacza, że pod jego nieobecność nikt inny nie może z niego korzystać.

Dla freelancera i korpoludków

Co ciekawe coraz częściej z pracy w biurach coworkingowych korzystają całe zespoły kreatywne, działy dużych firm i korporacji. Dzięki wyjściu poza główną siedzibę, zyskują „oddech” i zupełnie nową perspektywę, która sprzyja twórczej aktywności. Niezaprzeczalną wartością tej formy wynajmu jest przenikanie się doświadczeń ludzi, którzy świadczą różne usługi, działają w obrębie odmiennych branż. Wspólna przestrzeń biurowa to miejsce oparte na relacjach, a atmosfera jaką tworzą pracujący w niej ludzie jest jednym z wyznaczników sukcesu danego miejsca. 

Wyróżnij się, albo zgiń!

Biorąc pod uwagę bardzo zróżnicowane potrzeby najemców oraz coraz większą konkurencję na rynku biur coworkingowych, ich właściciele starają się oferować unikalne usługi dodatkowe. Standardem na ogół jest prowadzenie wirtualnego biura, czyli obsługa korespondencji firmowej i udostępnienie najemcy adresu biura coworkingowego, jako adresu korespondencyjnego czy rejestracyjnego firmy. 

W naszym biurze coworkingowym zapewniamy profesjonalną obsługę sekretarską (obsługa korespondencji, spotkań itp.), a także pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej i wprowadzeniu towarów i usług na rynek UE, Ukrainy, Białorusi. Naszym klientom gotowi jesteśmy zaoferować obsługę księgową, świadczoną przez zaprzyjaźnione biuro rachunkowe na korzystnych warunkach, konsultacje i pomoc w rejestracji firmy oraz usługi tłumaczy, a także usługę „managera wirtualnego", czyli reprezentację interesów klienta na wybranym rynku.- mówi Nataliia Shymborska, prowadząca biuro coworkingowe Any Time Coworking w centrum Krakowa.

Czy będzie bezpiecznie?

Zachowywanie podstawowych zasad higieny, częste i prawidłowe mycie rąk, regularna dezynfekcja miejsc szczególnie narażonych na kontakt z wirusem tj. klamki, blaty, poręcze, czy też odpowiedzialne korzystanie z przestrzeni z zachowaniem min. 1,5 metrowej odległości od współpracowników, to nawyki, który zapewne zostaną z nami na dłużej. Gdy sytuacja wróci do normy sprzed epidemii, każda przestrzeń publiczna, w tym biura, będą musiały bezwzględnie dostosować się do nowej rzeczywistości, by zapewnić bezpieczeństwo swoim najemcom. Dotyczyć to będzie wszystkich – nie tylko coworkingów, które już wdrożyły wewnętrzne procedury bezpieczeństwa, ale także wynajmowanych firmom dużych przestrzeni biurowych czy konferencyjnych, dostępnych publicznie. 

Dlaczego tak tanio?

I najważniejsze pytanie – ile to kosztuje? Paradoksalnie niewiele, a zdecydowanie mniej niż wynajem całego biura, pokoju czy powierzchni konferencyjnej. Możliwość elastycznego dopasowania pakietu do własnych potrzeb sprawia, że koszty zaczynają się od 15 zł za godzinę, 50 zł za dzień i sięgają 125-650 zł za miesiąc, w zależności od liczby dni efektywnej pracy.

Czy warto? Jeśli praca w domu nie daje satysfakcji, sprawia że efektywność i wydajność spada równie szybko jak poziom motywacji do działania, warto rozważyć próbę pracy w coworkingu. Chociażby po to, by zyskać nową perspektywę i móc z pełną odpowiedzialnością zostać jego zwolennikiem lub hejterem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.