Komunikaty PR

Wyniki AkzoNobel II kwartał 2020 r.

2020-07-28  |  11:00

Wyniki uzyskane przez AkzoNobel w II kwartale 2020 r. pokazują, że w odpowiedzi na sytuację związaną z Covid-19, firma mocno koncentruje się na marżach oraz projektach związanych z oszczędnościami

 

 

Ważne wydarzenia w II kwartale 2020 r.

 

  • ROS, po wyłączeniu niealokowanych kosztów1, wzrósł do 14,0% (2019: 13,7%) dzięki prawidłowemu zarządzaniu marżą i koncentracji na redukcji kosztów
  • Trudności związane z pandemią koronawirusa zmniejszyły się w II kwartale – spadek przychodów wyniósł w kwietniu niecałe 30%, natomiast w czerwcu – tylko 5%
  • Oszczędności wyniosły 116 mln EUR, z czego 38 mln EUR stanowiły oszczędności związane z transformacją
  • Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wzrosły do 308 mln EUR (2019: 152 mln EUR); 

 

 

II kw. 2020 r. (w porównaniu z II kw. 2019 r.)

 

  • Przychody niższe o 19%, a o 17% przy zastosowaniu stałych kursów walutowych – pozytywny wpływ zmian cen/miksu skutkujący wzrostem o 2% i spadkiem wolumenów o 18% na skutek pandemii COVID-19
  • Skorygowany zysk operacyjny2 w wysokości 238 mln EUR (w 2019 r.: 305 mln EUR); ROS wyniósł 12,0% (2019: 12,4%)
  • Zysk operacyjny w kwocie 207 mln EUR obejmuje ujemne skutki o wartości 31 mln EUR wywołane przez zidentyfikowane pozycje związane z kosztami transformacji (w 2019 r.: 308 mln EUR, w tym 3 mln EUR z tytułu dodatnich zidentyfikowanych pozycji); marża operacyjna wyniosła 10,4% (w 2019 r.: 12,6%)
  • Wynik finansowy przypadający akcjonariuszom wynosi 129 mln EUR (2019: 231 mln EUR)
  • Skorygowany zysk na 1 akcję (EPS) z działalności kontynuowanej na poziomie 0,80 EUR (2019: 0,96 EUR); natomiast dla całej działalności EPS wyniósł 0,68 EUR (w 2019 r.: 1,07 EUR)
     

 

Komentarz Thierry'ego Vanlanckera, CEO AkzoNobel:

 

„Pomimo spadku popytu na rynku docelowym wskaźnik rentowności sprzedaży był wyższy o 30 punktów bazowych i wyniósł w drugim kwartale 14%. Było to możliwe dzięki koncentracji na zarządzaniu marżą i prowadzeniu działań oszczędnościowych.

 

Jestem niezmiernie dumny z naszych biznesów na całym świecie, które były mocno zaangażowane w obsługę klientów i uzyskały dobre wyniki, równocześnie pomagając licznym społecznościom dotkniętym skutkami pandemii.

 

Dzięki rygorystycznemu zarządzaniu środkami pieniężnymi i mocnemu bilansowi jesteśmy gotowi zmierzyć się z wciąż niepewną sytuacją, związaną z pandemią i nadal dostarczać znakomite wyniki na miarę lidera naszej branży.”

 

AkzoNobel w mln EUR

II kw. 2019 r.

II kw. 2020 r.

Δ%

Δ% CC3

Przychody

2 451

1 987

(19%)

(17%)

Skorygowany zysk operacyjny2

305

238

(22%)

 

ROS

12,4%

12,0%

 

 

ROS, z wyłączeniem nieprzypisanych kosztów 1

13,7%

14,0%

 

 

Zysk operacyjny

308

207

(33%)

 

 

 

Bieżące informacje
 

Współpraca z SOS Wioskami Dziecięcymi została przedłużona

Nasza globalna współpraca z SOS Wioskami Dziecięcymi została przedłużona o kolejne trzy lata. Jest ona częścią naszej inicjatywy Let’s Colour i za jej pośrednictwem zdołaliśmy pomóc już 20 tys. dzieci oraz młodzieży na całym świecie. Współpraca będzie się dalej skupiała na remontowaniu lokali mieszkalnych i oferowaniu szkoleń, aby zapewnić rodzinom zagrożonym ubóstwem, a także dzieciom, które nie mają odpowiedniej opieki rodzicielskiej, lepszą przyszłość.

 

Podjęte działania

Podczas pandemii COVID-19 nie tylko wciąż dostarczaliśmy nasze produkty branżom krytycznym na całym świecie, ale też nasze biznesy i ich pracownicy dokładali wszelkich starań, żeby wspierać lokalne projekty i inicjatywy społeczne, aby pomóc jak największej liczbie osób.


Dulux nie ma litości dla ścian

Walka o to, aby nie dopuścić do powstawania obtarć na ścianach wewnątrz pomieszczeń, zakończyła się po wypuszczeniu na rynek farby Dulux EasyCare+. Wzbogacona o technologię Scuff Resist (zapobiegającą rysowaniu powierzchni), farba tworzy trwałą, matową powłokę, która zapewnia niezwykłą wytrzymałość mechaniczną. Tym samym zapobiega powstawaniu tych powszechnie znanych blizn wojennych po bliskim kontakcie ściany z plastikiem, gumą lub drewnem.

 

Interpon stawia na higienę

Nasze farby proszkowe marki Interpon niezmiennie odgrywają ważną rolę w branżach krytycznych na świecie. Niedawno rozszerzyliśmy ofertę produktów antymikrobowych (która już wcześniej obejmowała produkty dedykowane dla środowisk, w których ogromnie ważna jest higiena, takich jak szpitale), ulepszając funkcjonalność serii architektonicznych powłok proszkowych Interpon D1000 i 2000. Zastosowanie antymikrobowej technologii BioCote® oznacza, że wnętrza budynków mogą teraz otrzymać dodatkową ochronę przed mikrobami, takimi jak: bakterie czy pleśń, mogącymi powodować problemy związane z nieprzyjemnymi woniami, plamami czy niszczeniem materiałów.
 
*Technologia BioCote® nie chroni użytkowników lub innych osób przed bakteriami chorobotwórczymi, zarazkami, wirusami czy innymi szkodliwymi organizmami. Technologia ta nie może zastąpić przestrzegania zasad higieny i/lub dbałości o czystość.


Potrzeba matką wynalazków

Otrzymaliśmy prawie 200 zgłoszeń do naszego wyzwania w zakresie innowacji, Paint the Future. Jego celem było zebranie kreatywnych pomysłów, które powstały w ciągu ostatnich miesięcy po wybuchu epidemii COVID-19. Były efektem improwizacji naszych pracowników i konieczności dostosowania się do nowych, trudnych sytuacji. Zaprosiliśmy grupę 500 pracowników z różnych działów spółki, żeby ocenili te pomysły i wyłonili zasługujące na miano zwycięzców.


Rozpiera nas duma

Nasz CEO, Thierry Vanlancker, podpisał Deklarację Amsterdamską w dowód poparcia AkzoNobel dla społeczności LGBTI+. Podczas uroczystości podpisania dokumentu powiedział, że chciałby, aby każdy pracownik AkzoNobel czuł się w firmie jak w domu. Dodał, że wszyscy pracownicy zasługują na szacunek i równe szanse w miejscu pracy, bez względu na ich orientację seksualną, rasę, płeć czy narodowość. Poprzez złożenie podpisu pod deklaracją opracowaną przez organizację Workplace Pride spółka w widoczny i pozytywny sposób pokazała swoje zaangażowanie w tworzenie otwartego środowiska.

 

 

Perspektywy:

AkzoNobel zawiesił swoje ambitne cele finansowe na 2020 r. ze względu na poważne trudnosci na rynku spowodowane pandemią. Skutki epidemii COVID-19 będą nadal widoczne w drugiej połowie roku, choć trendy popytu obserwowane w poszczególnych regionach i segmentach różnią się w niepewnym środowisku makroekonomicznym. Ceny surowców powinny wywoływać korzystne skutki w drugiej połowie roku 2020. Kontynuowane zarządzanie marżą i programy redukcji kosztów powinny uwzględnić wpływ obecnych niekorzystnych czynników. Do końca 2020 r. spółka chce osiągnąć docelowy wskaźnik dźwigni finansowej na poziomie 1-2-krotności długu netto/EBITDA i zobowiązuje się do utrzymania dobrego ratingu kredytowego na poziomie inwestycyjnym.

 

Raport za II kwartał 2020 r. można przeczytać i pobrać pod adresem https://akzo.no/Q22020-Report

1 ROS po wyłączeniu kosztów niealokowanych jest to skorygowany zysk operacyjny wyrażony jako procent przychodów dla segmentów Decorative Paints i Performance Coatings; nie zawiera natomiast niealokowanych kosztów występujących na szczeblu korporacyjnym

2 Skorygowany zysk operacyjny = zysk operacyjny bez zidentyfikowanych pozycji

3 Obliczenia przy zastosowaniu stałych kursów walut (Constant Currencies – CC) pomijają wpływ zmian kursów walut.

 

***

AkzoNobel to firma z pasją malowania. Od 1792 roku jesteśmy ekspertem w produkcji farb i lakierów, kreującym standardy w kolorze i ochronie powierzchni. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon – które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Firma z siedzibą główną w Holandii działa w ponad 150 krajach i zatrudnia około 35 000 pracowników, którzy z pasją dostarczają wysokiej jakości produkty i usługi, zgodnie z oczekiwaniem naszych klientów. Więcej informacji na stronie www.akzonobel.com/poland

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata Biuro prasowe
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak
Firma Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
2024-05-13 | 19:23

Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.