Komunikaty PR

Wyzwania branży OOH w Polsce. Pamiętaj o tym, planując kampanie w 2023 roku

2023-01-03  |  01:00
Biuro prasowe

Korzystanie z rozwiązań, które będą odpowiedzią na kryzys energetyczny, dostosowanie oferty do sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także dobór odpowiednich nośników reklamowych zgodnych ze zmieniającymi się preferencjami konsumentów – to tylko wybrane trendy na 2023 rok. Jeden z liderów branży OOH w Polsce, agencja Recevent, na podstawie analizy rynku pokazuje trendy na nadchodzący rok.

Rok 2022 był przełomowy pod wieloma względami. Przede wszystkim branża OOH w Polsce przeżywała rozkwit po czasie stagnacji spowodowanej m.in. pandemią COVID-19 i licznymi lockdownami. Rosnącym zainteresowaniem cieszyły się niestandardowe formy reklamy zewnętrznej. Coraz więcej firm kupowało także nośniki w miejscowościach do 100 tysięcy mieszkańców. Dlaczego? Aż 50 proc. Polaków zamieszkuje na terenach przylegających do dużych aglomeracji oraz w małych miejscowościach. To pokłosie pandemii i dążenia konsumentów do spędzania czasu na łonie natury.

Jakie trendy zdefiniują branżę w 2023 roku?

Przed firmami stoi obecnie ogromne wyzwanie: jak walczyć z kryzysem energetycznym. Działania proekologiczne zyskają także w tym kontekście na znaczeniu w 2023 roku. Potwierdza Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

 - W naszej pracy ogromną rolę odgrywa zrównoważony rozwój. Branża OOH w przyszłym roku będzie już musiała korzystać z ekologicznych rozwiązań, by wpisać się w obecnie panujące trendy. My sami rozpoczęliśmy działania proekologiczne kilka lat temu. Jako firma jesteśmy wolni od toksycznego solwentu i obniżamy emisję dwutlenku węgla z własnej działalności dzięki systemowi łączenia wysyłek i tras monterów. W pracy biurowej i na produkcji korzystamy z energii pochodzącej z fotowoltaiki – wyjaśnia.

Coraz więcej polskich firm korzysta z odnawialnych źródeł energii lub wprowadza rozwiązania przyjazne dla środowiska, tego samego oczekując od swoich dostawców. Z jednej strony podyktowane jest to pobudkami ekonomicznymi – rosnące rachunki za prąd czy ogrzewanie powodują spadek rentowności biznesów. Szczególnie tych, które zajmują się produkcją. Z drugiej zaś strony istnieje duża presja ekologiczna. Konsumenci chętniej sięgają po eko rozwiązania i produkty firm, którym bliski jest zrównoważony rozwój.

OOH pomoże MŚP

Przed branżą OOH stanie także wyzwanie przygotowania spersonalizowanych rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stanowią one bowiem aż 99,8 proc. wszystkich firm funkcjonujących na rynku. Dla sektora MŚP reklama jest kluczowa do pozyskania odbiorców. Nie zawsze mniejsze przedsiębiorstwa posiadają odpowiednie budżety, by regularnie inwestować w promocję swoich produktów i usług. Rolą sektora OOH będzie opracowanie ekonomicznych rozwiązań dedykowanych małym i średnim firmom, by te mogły się promować. Reklama pomoże im zwiększyć rozpoznawalność na rynkach lokalnych.  

Kluczowa będzie również personalizacja. Konsumenci jeszcze bardziej docenią reklamy, które będą dostosowane do regionu, konkretnych lokalizacji i różnych grup odbiorców. Istotny jest tu także obszar wymogów dot. ustawy krajobrazowej, dlatego tak ważna jest ścisła współpraca z władzami miast i przyglądanie się planom zagospodarowania przestrzennego.

Rok 2023 będzie dla wielu firm sprawdzianem przedsiębiorczości. Wartości takie jak ekologia, oszczędność zasobów oraz niewstrzymane, ale rozważne inwestycje będą w tym okresie dużym wsparciem, które pozwoli przejść stabilnie przez kolejne miesiące.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.