Komunikaty PR

Wzrost obrotów o 41%, 5 nowych kawiarni, kolejne umowy franczyzowe – sieć the W

2023-01-10  |  01:00
Biuro prasowe


Franczyza the White Bear Coffee liczy obecnie 8 punktów. Tylko w 2022 r. powstały dwie nowe kawiarnie w Białymstoku, lokal w Ostrowie Wielkopolskim, Suwałkach oraz Warszawie. Rozwój sieci wpłynął na obroty – kończy ona ostatni kwartał wzrostem o 41% rok do roku. Ten wynik cieszy, biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą oraz inflację, która nie ominęła światowego rynku kawy.  


– Rok 2022 z pewnością możemy zaliczyć do udanych, udało nam się bowiem zrealizować założony plan dotyczący nowych punktów. Co ważne, kolejne kawiarnie pojawią się w najbliższych miesiącach w Krakowie oraz Lublinie. Prowadzimy też zaawansowane rozmowy z przedsiębiorcami, którzy są na etapie poszukiwania odpowiedniej lokalizacji w innych częściach Polski – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci.


Niedawno oferta franczyzowa the White Bear Coffee powiększyła się o trzy nowe koncepty. Oprócz klasycznej kawiarni, są to: point, czyli punkt nastawiony na wynosy, okno z kawą i lodami oraz riksza. Dwa ostatnie modele współpracy zakładają działalność sezonową. 


– To nasza odpowiedź na potrzeby franczyzobiorców, którzy poszukują pomysłu na biznes z niższą kwotą inwestycji. Dodatkowo nowe koncepty mogą być sposobem na rozwój dla obecnych partnerów sieci. Większa elastyczność w doborze lokalizacji oraz możliwość pracy sezonowej stanowią świetne uzupełnienie istniejącej kawiarni – przekonuje Urszula Olechno i dodaje, że formaty te zostały przetestowane przez sieć i sprawdziły się na białostockim rynku. –  Nasze doświadczenia pozwoliły nam wypracować nowe, efektywne rozwiązania, oparte na sprzedaży kawy na wynos oraz rzemieślniczych lodów marki własnej.


Mijający rok przyniósł także wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnej i programu lojalnościowego kawiarni. 


– Obecnie mamy zarejestrowane ponad 3 tysiące osób, a blisko ⅓ transakcji dokonuje się właśnie przy udziale aplikacji. W najbliższym czasie zamierzamy jeszcze mocniej rozwijać to narzędzie – tłumaczy Łukasz Kaliciński, współwłaściciel the White Bear Coffee.


Cel na 2023? Kolejne otwarcia, wzmocnienie wizerunku kawiarni specialty, podniesienie standardów obsługi, szkolenia i zintensyfikowanie działań marketingowych w obrębie sieci. 


– Cała branża stoi obecnie przed wieloma wyzwaniami związanymi z inflacją, rosnącymi cenami kawy czy nośników energii. Dlatego pracujemy nad tym, aby budować swoją przewagę konkurencyjną poprzez wzmacnianie marki i polepszanie doświadczeń kupujących u nas gości. Chcemy stać się dla nich kawiarnią pierwszego wyboru, a fakt, że wkraczamy do dużych miast takich jak Warszawa czy Kraków, z pewnością pozytywnie wpłynie na poziom naszej rozpoznawalności – podsumowuje Łukasz Kaliciński.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.