Zalando wprowadza kolekcje mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami
- W ramach zaangażowania w modę inkluzywną Zalando opracowało pierwsze kolekcje adaptacyjne dla marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn oraz Even&Odd, które będą dostępne w Polsce i na pozostałych 24 rynkach.
- Ponadto w ofercie Zalando w 9 krajach, w tym w Polsce, znajdzie się kolekcja Adaptive marki Tommy Hilfiger.
- Specjalnie stworzona strona internetowa oraz towarzysząca jej kampania marketingowa mają na celu pomoc klientom w odkrywaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej na Zalando. Kolejne usprawnienia w zakresie doświadczeń zakupowych klienta planowane są w kolejnych miesiącach.
BERLIN, 19 października 2022 // Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza swoją pierwszą kolekcję mody adaptacyjnej, składającą się z ponad 140 stylizacji w ramach marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn i Even&Odd. Moda adaptacyjna to odzież, obuwie i akcesoria, zaspokajające potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Kolekcje zostały zaprojektowane w taki sposób, aby były jak najbardziej przystępne i dostosowane do potrzeb osób żyjących z trwałą lub czasową niepełnosprawnością. Oferta dostępna na wszystkich rynkach Zalando, obejmuje odzież damską i męską, a także obuwie i jest częścią zobowiązania firmy do zapewnienia do 2025 roku jak najbardziej inkluzywnych - asortymentu i doświadczeń dla niedostatecznie reprezentowanych grup.
Według WHO, jeden na pięciu Europejczyków żyje z jakąś formą niepełnosprawności. Przez wprowadzenie mody adaptacyjnej Zalando chce wykonać pierwszy krok i i dotrzeć do osób żyjących z różnego rodzaju ograniczeniami, takimi jak te w zakresie ruchu i sprawności czy też z nadwrażliwością sensoryczną. Skierowana jest również do opiekunowów dzieci z niepełnosprawnościami. Asortyment pierwszych kolekcji obejmuje produkty zaprojektowane dla osób na wózkach inwalidzkich (dopasowane do pozycji siedzącej), artykuły wykonane z tkanin przyjaznych sensorycznie, a także łatwo zapinające się lub dostosowane do protez czy opatrunków. Przed wprowadzeniem kolekcji Zalando przeprowadziło szeroko zakrojone jakościowe i ilościowe badania na kilku rynkach, aby lepiej zrozumieć doświadczenia i potrzeby klientów z niepełnosprawnościami.
Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando mówi: Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie - Starting Point for Fashion - przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody - znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody, we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.
Przez cały czas tworzenia i projektowania kolekcji dla marek własnych, Zalando współpracowało z agencją kreatywną All is for All, która specjalizuje się we wspieraniu marek na drodzę do ich prawdziwej inkluzywności i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
Grace Stratton, Dyrektorka All is for All, tłumaczy: Poza kwestią funkcjonalności, niepełnosprawność tworzy wspólnotę, jest wspólnym życiowym doświadczeniem i czymś, co osoby bez tych ograniczeń muszą głębiej zrozumieć i docenić. Jako partnerzy wspieraliśmy Zalando podczas całej drogi, łącznie z projektowaniem pozycjonowania i przekazów tej kampanii. Jesteśmy dumni ze sposobu, w jaki przedstawia ona osoby z niepełnosprawnościami i wdzięczni Zalando za autentyczne partnerstwo.
Aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami w odkrywaniu, przeglądaniu i kupowaniu asortymentu mody adaptacyjnej, Zalando uruchamia poświęcony jej portal, strony z kolekcjami, a także flagi identyfikujące produkty adaptacyjne. Również w tym przypadku, przez cały proces tworzenia doświadczenia klienta i aktywacji marketingowej, Zalando korzystało ze wsparcia i konsultacji All is for All. Aby zwiększyć świadomość na temat mody adaptacyjnej, Zalando przygotowało specjalną kampanię marketingową "Ty w roli głównej", reprezentującą głosy społeczności osób z niepełnosprawnościami i zawierającą treści stworzone przez talenty ją reprezentujące.
Równocześnie w asortymencie Zalando na 9 rynkach, w tym w Polsce (a także w Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech), pojawi się kolekcja marki Tommy Hilfiger Adaptive. Pierwsze z ponad 130 modeli odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej są już dostępne na Zalando, reszta wkrótce trafi na platformę. Tommy Hilfiger to globalna marka lifestylowa, która od 2017 roku konsekwentnie produkuje modę adaptacyjną i inwestuje w nią, co czyni markę idealną do uzupełnienia oferty Zalando na początku drogi firmy w kierunku mody adaptacyjnej. Towarzysząca kampania marketingowa została stworzona dla kolekcji Tommy Hilfiger Adaptive przez Zalando Marketing Services (ZMS).
W kolejnych miesiącach Zalando nadal będzie uważnie słuchać społeczności osób z niepełnosprawnościami i uczyć się od nich, aby móc dalej ulepszać doświadczenia klientów w wyszukiwaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej.
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
![Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_933068579,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.