Komunikaty PR

ZAWSZE SPRAWDZAJ KONTRAHENTA!

2022-05-24  |  14:07
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Bromski
Bromo

ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl

JAK ZABEZPIECZYĆ FIRMĘ, ŻEBY NIE MUSIEĆ KORZYSTAĆ Z FIRMY WINDYKACYJNEJ?

Każdy przedsiębiorca pragnie satysfakcjonującej i bezproblemowej współpracy z nowymi klientami. W tym celu należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które pomogą przedsiębiorcom odpowiednio chronić swoje firmy w sytuacjach takich jak upadłość, niewypłacalność kontrahenta. Jak to zrobić? O tym opowie Wojciech Węgrzyński – partner w Trenda Group.

 

Po pierwsze: sprawdzaj. Po drugie: sprawdzaj. Po trzecie: sprawdzaj!

Najczęstszym błędem przedsiębiorców, którzy podpisują umowę z nowymi kontrahentami jest brak wiedzy na temat nowego klienta, co może skutkować niepożądanymi konsekwencjami. Zawsze warto sprawdzić kontrahenta, czy to na własną rękę, czy też skorzystać z pomocy wykwalifikowanej firmy, która pomoże uzyskać wszelkie informacje na temat klienta, potencjalnych długach, poziomie niewypłacalności, nawykach w regulowaniu należności itp.

Mam takie powiedzenie, myślę, że będzie ono tutaj dość trafne: po pierwsze: sprawdzaj, po drugie: sprawdzaj. po trzecie: sprawdzaj! Uważam, że warto zrobić rozeznanie na własną rękę, gdy zaczynamy współpracę z nowym kontrahentem lub ewentualnie zwrócić się do wyspecjalizowanej firmy. Dzięki temu dowiemy się czy nasz przyszły klient jest wypłacalny i wiarygodny finansowo. Mamy większe szanse, że wystawiona przez nas faktura zostanie opłacona na czas co przyczyni się do utrzymania naszej płynności finansowej – podkreśla Wojciech Węgrzyński – partner Trenda Group.

 

Jak ustrzec się w przyszłości problemu płatności ze strony kontrahentów? Poradnik krok po kroku

1. Przede wszystkim należy rozpocząć od wspomnianej już weryfikacji klienta. Możemy to zrobić na własna rękę lub zaangażować do tego wyspecjalizowany podmiot.

2. Kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie majątku kontrahenta, stanu jego potencjalnego zadłużenia itp.

3. W toku współpracy, w kolejnym kroku zabezpieczającym możemy pomyśleć o zabezpieczeniu naszej wierzytelności poprzez przykładowo: weksel, oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji, przewłaszczenie na zabezpieczenie, zastaw i zastaw rejestrowy, hipoteka umowna, kaucja gwarancyjna, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa czy też zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej.

4. Bardziej pasywną formą weryfikacji kontrahenta jest obserwacja regularności opłat. Ale co w przypadku, gdy Klient nie uiszcza opłat regularnie pomimo trwającej współpracy? -  Polecałbym ustalenie harmonogramu spłaty poprzez pisemne porozumienie z naszym klientem.  Z jednej strony mamy wtedy już uznanie długu co nas w jakiś sposób zabezpiecza, z drugiej strony dysponujemy twardym dokumentem, dowodem na to, że ktoś uznał te płatności, nie wypiera się ich. W przypadku gdy kontrahent notorycznie nie wywiązuje się z terminów w ustalonym harmonogramie, jak najszybciej należy skorzystać z profesjonalnych firm, kancelarii, które wesprą w odzyskaniu naszych pieniędzy. Dlaczego to takie ważne? Tu należy pamiętać i zwrócić szczególną uwagę na to, że czas działa  zawsze na naszą niekorzyść, im dłużej zwlekamy z zajęciem się daną sprawą tym trudniej jest potem odzyskać pieniądze lub wręcz staje się po prostu niemożliwe. – radzi Wojciech Węgrzyński – partner Trenda Group.

 

 

Mechanizmy pomocnicze, z których mało kto korzysta

 

Na rynku jest wiele narzędzi, które przedsiębiorcy mogą wykorzystywać, natomiast niestety mało kto z nich korzysta z wielu powodów: po pierwsze mało kto o tym wie, po drugie, korzystanie z niektórych narzędzi pomocniczych jest po prostu zbyt drogie. Powodów jest dużo więcej.

Jeżeli chodzi o mechanizmy weryfikacyjne z których niewielka część przedsiębiorców korzysta, to w pierwszej kolejności przychodzą mi na myśl wywiadownie gospodarcze, które mogą być bardzo pomocne w weryfikacji. Można też ubezpieczyć swoje należności, transakcje, które mamy z kontrahentem. Dodatkowo możemy korzystać z faktoringu (czyli wykupu należności przez podmiot zewnętrzny), możemy korzystać z gwarancji ubezpieczeniowych czy bankowych. Mocnym punktem, na który ja bardzo zwracam uwagę jest badanie majątku naszego kontrahenta czy on w razie jakichś problemów czy braku płatności, będzie wypłacalny. Chcę podkreślić, że wyspecjalizowane podmioty, tak naprawdę wykonają pracę za nas, a my otrzymujemy gotowe narzędzia lub po prostu zabezpieczamy nasze należności za wystawione faktury – zaznacza Wojciech Węgrzyński, z Trenda Group

Należy pamiętać, że każde z tych narzędzi służy danemu przedsiębiorcy w sposób indywidualny. Określone działanie trzeba odpowiednio dobrać do danej firmy mając na uwadze jak najlepszy biznesowy rozwój, aby jego biznes rozwijał się jak najlepiej, relacje biznesowe pozostały możliwie nienadszarpnięte a jednocześnie, aby płynność finansowa firmy była odpowiednio zabezpieczona.

Chciałbym przytoczyć pewien przykład - dodaje Wojciech Węgrzyński, partner Trenda Group – do naszej firmy zazwyczaj trafiają klienci z bardzo negatywnymi doświadczeniami: ich sprawy zazwyczaj kończyły się przechodząc przez cały proces sądowy następnie i komornika, brakiem odzyskania pieniędzy. Jest to wynik braku weryfikacji kontrahentów. To bardzo istotne by zwracać uwagę na weryfikację kontrahentów, żeby później uniknąć niespodzianek w postaci niezapłaconych faktur, dodatkowo wydanych pieniędzy na cały proces sądowy, komorniczy, po którym na końcu, najczęściej niestety dowiadujemy się, że dany kontrahent nie posiada żadnego majątku, z którego mógłby pokryć dług. Kończy się to postanowieniem o bezskutecznej egzekucji. Jednak wcale nie musi tak być!  Tak jak wspomniałem, należy po trzykroć sprawdzać! – opowiada Wojciech Węgrzyński, partner Trenda Group.

 

Podsumowując, przy zawieraniu nowych umów z kontrahentami, należy zachować szczególną ostrożność i dokładnie zweryfikować z kim tak naprawdę współpracujemy. To pozwoli zaoszczędzić wiele czasu, nerwów i pieniędzy w przyszłości.

 

***

TRENDA GROUP – to butikowa firma powstała w 2010 roku, w ramach której obecnie funkcjonują trzy podmioty m.in. Kancelaria Adwokacka. Jest rodzinną firmą z polskim kapitałem. Specjaliści Trenda Group posiadają bogate doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych, obsłudze prawnej czy kompleksowym zarządzaniu należnościami. Przez ponad 10 lat działalności przedstawiciele firmy uczestniczyli w kilkuset projektach, które dotyczyły polskich i zagranicznych podmiotów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023 Biuro prasowe
2024-04-18 | 06:00

5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023

16 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. Po raz kolejny wyróżniono w nim firmę Mars
Firma Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?
2024-04-18 | 01:00

Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost popularności komunikacji miejskiej w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów, ponad 86 procent
Firma Zbiorniki z tworzyw sztucznych – nowoczesne rozwiązanie dla przemysłu chemiczneg
2024-04-18 | 01:00

Zbiorniki z tworzyw sztucznych – nowoczesne rozwiązanie dla przemysłu chemiczneg

Branża chemiczna to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki, której wartość produkcji sprzedanej osiągnęła w 2022 roku aż 389 mld zł*.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.