Komunikaty PR

Żeby osiągnąć sukces, trzeba zrozumieć człowieka

2021-10-26  |  13:01
Biuro prasowe

W życiu czy w biznesie, każdy dąży do sukcesu. W mediach i książkach możemy znaleźć setki rad, jak swój cel osiągnąć. Niewiele jednak mówi się o tym, że to relacje oraz zrozumienie drugiego człowieka są podstawą do tego, by działać skuteczniej i żyć lepiej. Do sukcesu potrzebni są bowiem inni ludzie. Wiedza o funkcjonowaniu jednostek w relacjach społecznych jest niezbędna do budowania z nimi przyjaznej, pełnej szacunku i zrozumienia współpracy.


Jeszcze kilkaset lat temu do ludzkich umysłów trafiało maksymalnie 10 dawek informacji dziennie. Dziś są ich setki. Z jeszcze większym natłokiem bodźców zmagają się managerowie i osoby zarządzające ludźmi. To właśnie do nich należy podejmowanie decyzji, wywieranie wpływu na pracowników i wypracowanie skutecznego modelu współpracy.

Kluczem do budowania relacji, zarządzania ludźmi i nawiązywania z nimi współpracy jest wiedza na temat tego, jak funkcjonują. Warto poznać podstawy, które są niezwykle pomocne w osiągnięciu sukcesu.

 

Po pierwsze – czym się różnimy?

Często zdarza się nam zapominać, że każdy człowiek funkcjonuje i myśli inaczej. Przez to mamy tendencję do narzucania innym swojej wizji świata i wartości.

Jedną z rzeczy, której każda osoba, nie tylko przedsiębiorca, powinna być świadoma, jest to, że ludzie różnią się między sobą. Brzmi niemal banalnie, jednak bardzo często nieświadomie oczekujemy od innych, że dostosują się do nas. Nie potrafimy zrozumieć, że rzeczy oczywiste dla nas, innym mogą wydawać się obce i odległe. To tak zwany terror wartości – być może brzmi to strasznie, ale prawda jest taka, że niemal każdy z nas kiedyś go zastosował. – tłumaczy Tomasz Kalko, szkoleniowiec z 25-letnim doświadczeniem, przedsiębiorca i wykładowca akademicki. 

Warto więc rozumieć, że nasz sposób myślenia nie jest standardem dla innych. Bez tej wiedzy trudno jest być współczesnym managerem i zarządzać ludźmi, którzy różnią się między sobą. Jest to również istotne dla wszelkich specjalistów, którzy realizują projekty wymagające zaawansowanego poziomu interakcji z ludźmi – trzeba nie tylko umieć się porozumieć, ale również warto być otwartym na pomysły i uwagi innych. Przekłada się to między innymi na procesy realizacji projektów, tworzenia produktów oraz oferty, czy na jakość usług.

Po drugie – jakie mamy podobieństwa?

Wiedza na ten temat pozwala nam poznać, jakie mechanizmy kierują nami jako ludźmi. W pewnych kwestiach jesteśmy bowiem przewidywalni. Warto więc wiedzieć, jak ważne jest zaspokajanie potrzeb związanych z poczuciem własnej wartości. Wbrew powszechnemu przekonaniu – to właśnie poczucie godności jest priorytetowe, a nie pieniądze.

Każdy człowiek chce mieć wybór i poczucie niezależności. Dlatego prosząc daną osobę o zrobienie pewnej rzeczy – warto dać jej wybór, poprosić ją o deklarację. Wtedy nasze szanse na to, że zadanie zostanie wykonane rośnie. Wynika to z tego, że ludzie starają się być spójni i dotrzymywać danych obietnic, oraz z faktu, że łatwiej jest zobowiązać się do czegoś odroczonego w czasie niż do czegoś co mamy wykonać tu i teraz. To doskonale sprawdza się w zarządzaniu ludźmi w pracy. – radzi Tomasz Kalko.  Dodaje: Kiedy mówimy osobie, co ma zrobić, jest duże ryzyko, że walcząc o swoje poczucie niezależności i sprawczości – zrobi ona dokładnie odwrotnie.


Należy więc wiedzieć, jak wywoływać mądry wpływ, by skutecznie zarządzać, współpracować i… otrzymywać to, na czym nam zależy.

Znajomość ludzi drogą do sukcesu
Często uczęszczamy na liczne szkolenia, poszerzamy swoje kompetencje, ale zapominamy o podstawie – czyli o człowieku. Dlatego, zanim zaczniemy zajmować się przyswajaniem kolejnych dawek wiedzy z zakresu zarządzania, tego jak osiągnąć sukces – skupmy się na tym, by lepiej poznać, jak funkcjonują ludzie. To oni bowiem są ważnym wsparciem w naszej drodze do sukcesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.