Komunikaty PR

Żeby osiągnąć sukces, trzeba zrozumieć człowieka

2021-10-26  |  13:01
Biuro prasowe

W życiu czy w biznesie, każdy dąży do sukcesu. W mediach i książkach możemy znaleźć setki rad, jak swój cel osiągnąć. Niewiele jednak mówi się o tym, że to relacje oraz zrozumienie drugiego człowieka są podstawą do tego, by działać skuteczniej i żyć lepiej. Do sukcesu potrzebni są bowiem inni ludzie. Wiedza o funkcjonowaniu jednostek w relacjach społecznych jest niezbędna do budowania z nimi przyjaznej, pełnej szacunku i zrozumienia współpracy.


Jeszcze kilkaset lat temu do ludzkich umysłów trafiało maksymalnie 10 dawek informacji dziennie. Dziś są ich setki. Z jeszcze większym natłokiem bodźców zmagają się managerowie i osoby zarządzające ludźmi. To właśnie do nich należy podejmowanie decyzji, wywieranie wpływu na pracowników i wypracowanie skutecznego modelu współpracy.

Kluczem do budowania relacji, zarządzania ludźmi i nawiązywania z nimi współpracy jest wiedza na temat tego, jak funkcjonują. Warto poznać podstawy, które są niezwykle pomocne w osiągnięciu sukcesu.

 

Po pierwsze – czym się różnimy?

Często zdarza się nam zapominać, że każdy człowiek funkcjonuje i myśli inaczej. Przez to mamy tendencję do narzucania innym swojej wizji świata i wartości.

Jedną z rzeczy, której każda osoba, nie tylko przedsiębiorca, powinna być świadoma, jest to, że ludzie różnią się między sobą. Brzmi niemal banalnie, jednak bardzo często nieświadomie oczekujemy od innych, że dostosują się do nas. Nie potrafimy zrozumieć, że rzeczy oczywiste dla nas, innym mogą wydawać się obce i odległe. To tak zwany terror wartości – być może brzmi to strasznie, ale prawda jest taka, że niemal każdy z nas kiedyś go zastosował. – tłumaczy Tomasz Kalko, szkoleniowiec z 25-letnim doświadczeniem, przedsiębiorca i wykładowca akademicki. 

Warto więc rozumieć, że nasz sposób myślenia nie jest standardem dla innych. Bez tej wiedzy trudno jest być współczesnym managerem i zarządzać ludźmi, którzy różnią się między sobą. Jest to również istotne dla wszelkich specjalistów, którzy realizują projekty wymagające zaawansowanego poziomu interakcji z ludźmi – trzeba nie tylko umieć się porozumieć, ale również warto być otwartym na pomysły i uwagi innych. Przekłada się to między innymi na procesy realizacji projektów, tworzenia produktów oraz oferty, czy na jakość usług.

Po drugie – jakie mamy podobieństwa?

Wiedza na ten temat pozwala nam poznać, jakie mechanizmy kierują nami jako ludźmi. W pewnych kwestiach jesteśmy bowiem przewidywalni. Warto więc wiedzieć, jak ważne jest zaspokajanie potrzeb związanych z poczuciem własnej wartości. Wbrew powszechnemu przekonaniu – to właśnie poczucie godności jest priorytetowe, a nie pieniądze.

Każdy człowiek chce mieć wybór i poczucie niezależności. Dlatego prosząc daną osobę o zrobienie pewnej rzeczy – warto dać jej wybór, poprosić ją o deklarację. Wtedy nasze szanse na to, że zadanie zostanie wykonane rośnie. Wynika to z tego, że ludzie starają się być spójni i dotrzymywać danych obietnic, oraz z faktu, że łatwiej jest zobowiązać się do czegoś odroczonego w czasie niż do czegoś co mamy wykonać tu i teraz. To doskonale sprawdza się w zarządzaniu ludźmi w pracy. – radzi Tomasz Kalko.  Dodaje: Kiedy mówimy osobie, co ma zrobić, jest duże ryzyko, że walcząc o swoje poczucie niezależności i sprawczości – zrobi ona dokładnie odwrotnie.


Należy więc wiedzieć, jak wywoływać mądry wpływ, by skutecznie zarządzać, współpracować i… otrzymywać to, na czym nam zależy.

Znajomość ludzi drogą do sukcesu
Często uczęszczamy na liczne szkolenia, poszerzamy swoje kompetencje, ale zapominamy o podstawie – czyli o człowieku. Dlatego, zanim zaczniemy zajmować się przyswajaniem kolejnych dawek wiedzy z zakresu zarządzania, tego jak osiągnąć sukces – skupmy się na tym, by lepiej poznać, jak funkcjonują ludzie. To oni bowiem są ważnym wsparciem w naszej drodze do sukcesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.