Zestaw pytań do biznesu o IT (na epidemię)
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Świat staje się coraz bardziej ciasny i brudny – przybywa ludzi, ubywa lądów, zanieczyszczenie środowiska rośnie. Otaczające nas zewsząd bakterie i wirusy reagują na wszystkie zmiany najszybciej ze wszystkich stworzeń, błyskawicznie zmieniając swój kod. Kolejne epidemie o globalnej skali z kolejnymi mutacjami zarazków to tylko kwestia czasu. Ich wpływ na biznes może być groźniejszy niż nam się wydaje.
Globalny biznes, jak naczynia połączone, mocno odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Masowo odwoływane imprezy, wyjazdy służbowe i spotkania, przymusowe kwarantanny oraz wzrost liczby pracowników wykonujących obowiązki zdalnie i/lub ogólny spadek liczby osób pracujących. Wszyscy zgodnie starają się pracować nad tym, aby przeszkodzić zarazkom w szybkim rozprzestrzenianiu się.
Obecna sytuacja będzie się powtarzać w mniejszej lub większej skali w przyszłości, więc jeśli Twój biznes jeszcze nie uwzględnił podobnych zdarzeń w strategii i działaniach IT – najwyższy czas.
Podstawą działań prewencyjnych – utrzymania IT, na którym opiera się biznes – jest znajomość swoich zasobów. Dokładna i terminowa/powtarzalna inwentaryzacja powinna obejmować wszystkie krytyczne aplikacje oraz znajomość środowiska działania (czas pracy), dostępów (pojemność) i sposobu udostępniania (pomiary zasobów dostępu zdalnego). W przypadku gdy kluczowe dla biznesu aplikacje nie są dostępne zdalnie lub wymagają szczególnych umiejętności-zasobów aby być utrzymane w ruchu – organizacja może mieć problem. Poniżej zestaw pytań „na epidemię” dla biznesu i IT:
- Co się stanie, gdy administrator, który zna system kluczy zachoruje?
- Jakiej pracy nie można wykonać zdalnie i kto ją wykonuje?
- Czy przepustowość sieci, pojemność VPN, laptopy i adresy IP są wystarczające do rozwiązania dostępu zdalnego, aby obsłużyć wszystkich pracowników naraz?
- Co się stanie, jeśli masz licencję jedynie dla 25% użytkowników w zakresie zdalnego dostępu, a 40% pracowników potrzebuje pracy zdalnej?
- Jeśli system informatyczny nie jest w stanie w pełni obsłużyć całej pracy zdalnej, czy istnieją wskazania priorytetowe dla organizacji w celu ustalenia, kto i kiedy może może korzystać z tych zasobów?
- Jeśli pełna gama usług zdalnych jest niedostępna, jaka część usług jest dostępna? Poczta internetowa? Zgłaszanie karty czasu pracy? Automatyzacja sprzedaży? Wideokonferencje?
- Co musi zrobić IT, jeśli całe biuro wymaga zamknięcia?
- Czy dysponujemy wystarczającymi rozwiązaniami uwierzytelniającymi, aby mieć uzasadnione zaufanie do pracowników zdalnych (dostęp do krytycznych aplikacji i danych)?
- Jakie zasoby wsparcia są dostępne, gdy zdalni pracownicy mają problemy techniczne?
- Czy istnieją mechanizmy umożliwiające pracownikom konfigurowanie własnych połączeń dostępu zdalnego, jeśli jeszcze ich nie konfigurowali?
- Czy istnieją niezawodne mechanizmy utrzymujące kontakt z pracownikami i kontrahentami, gdy wszyscy pracownicy są poza biurem?
- Kto zajmie się komunikacją z klientami, stronami trzecimi, partnerami biznesowymi, sprzedawcami i dostawcami? Jak powinna wyglądać ta komunikacja?
- Jakie ograniczenia dotyczące podróży będą wprowadzane, i jak to wpłynie na działania zdalnych biur?
Oprócz zapewnienia, że systemy zdalnego dostępu wytrzymają obciążenie warto przeprowadzić szkolenie kluczowych pracowników i zadbać o personel „zapasowy” lub usługi zewnętrzne w tym obszarze. Osobiście, za świetny pomysł uważam utworzenie zespołu ds. reagowania w takich sytuacjach, Gdy wyznaczymy podmiot odpowiedzialny, możemy oczekiwać realnych działań.
Ireneusz Wiśniewski, dyrektor zarządzający F5 Poland

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.