Zestaw pytań do biznesu o IT (na epidemię)
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Świat staje się coraz bardziej ciasny i brudny – przybywa ludzi, ubywa lądów, zanieczyszczenie środowiska rośnie. Otaczające nas zewsząd bakterie i wirusy reagują na wszystkie zmiany najszybciej ze wszystkich stworzeń, błyskawicznie zmieniając swój kod. Kolejne epidemie o globalnej skali z kolejnymi mutacjami zarazków to tylko kwestia czasu. Ich wpływ na biznes może być groźniejszy niż nam się wydaje.
Globalny biznes, jak naczynia połączone, mocno odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Masowo odwoływane imprezy, wyjazdy służbowe i spotkania, przymusowe kwarantanny oraz wzrost liczby pracowników wykonujących obowiązki zdalnie i/lub ogólny spadek liczby osób pracujących. Wszyscy zgodnie starają się pracować nad tym, aby przeszkodzić zarazkom w szybkim rozprzestrzenianiu się.
Obecna sytuacja będzie się powtarzać w mniejszej lub większej skali w przyszłości, więc jeśli Twój biznes jeszcze nie uwzględnił podobnych zdarzeń w strategii i działaniach IT – najwyższy czas.
Podstawą działań prewencyjnych – utrzymania IT, na którym opiera się biznes – jest znajomość swoich zasobów. Dokładna i terminowa/powtarzalna inwentaryzacja powinna obejmować wszystkie krytyczne aplikacje oraz znajomość środowiska działania (czas pracy), dostępów (pojemność) i sposobu udostępniania (pomiary zasobów dostępu zdalnego). W przypadku gdy kluczowe dla biznesu aplikacje nie są dostępne zdalnie lub wymagają szczególnych umiejętności-zasobów aby być utrzymane w ruchu – organizacja może mieć problem. Poniżej zestaw pytań „na epidemię” dla biznesu i IT:
- Co się stanie, gdy administrator, który zna system kluczy zachoruje?
- Jakiej pracy nie można wykonać zdalnie i kto ją wykonuje?
- Czy przepustowość sieci, pojemność VPN, laptopy i adresy IP są wystarczające do rozwiązania dostępu zdalnego, aby obsłużyć wszystkich pracowników naraz?
- Co się stanie, jeśli masz licencję jedynie dla 25% użytkowników w zakresie zdalnego dostępu, a 40% pracowników potrzebuje pracy zdalnej?
- Jeśli system informatyczny nie jest w stanie w pełni obsłużyć całej pracy zdalnej, czy istnieją wskazania priorytetowe dla organizacji w celu ustalenia, kto i kiedy może może korzystać z tych zasobów?
- Jeśli pełna gama usług zdalnych jest niedostępna, jaka część usług jest dostępna? Poczta internetowa? Zgłaszanie karty czasu pracy? Automatyzacja sprzedaży? Wideokonferencje?
- Co musi zrobić IT, jeśli całe biuro wymaga zamknięcia?
- Czy dysponujemy wystarczającymi rozwiązaniami uwierzytelniającymi, aby mieć uzasadnione zaufanie do pracowników zdalnych (dostęp do krytycznych aplikacji i danych)?
- Jakie zasoby wsparcia są dostępne, gdy zdalni pracownicy mają problemy techniczne?
- Czy istnieją mechanizmy umożliwiające pracownikom konfigurowanie własnych połączeń dostępu zdalnego, jeśli jeszcze ich nie konfigurowali?
- Czy istnieją niezawodne mechanizmy utrzymujące kontakt z pracownikami i kontrahentami, gdy wszyscy pracownicy są poza biurem?
- Kto zajmie się komunikacją z klientami, stronami trzecimi, partnerami biznesowymi, sprzedawcami i dostawcami? Jak powinna wyglądać ta komunikacja?
- Jakie ograniczenia dotyczące podróży będą wprowadzane, i jak to wpłynie na działania zdalnych biur?
Oprócz zapewnienia, że systemy zdalnego dostępu wytrzymają obciążenie warto przeprowadzić szkolenie kluczowych pracowników i zadbać o personel „zapasowy” lub usługi zewnętrzne w tym obszarze. Osobiście, za świetny pomysł uważam utworzenie zespołu ds. reagowania w takich sytuacjach, Gdy wyznaczymy podmiot odpowiedzialny, możemy oczekiwać realnych działań.
Ireneusz Wiśniewski, dyrektor zarządzający F5 Poland
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.