Zmiany w biurach. Co wprowadza day office?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Na rynku biurowym pojawiło się rozwiązanie, które jest odpowiedzią na obecne potrzeby wywołane sytuacją związaną z epidemią. Nowością jest system day office, który pojawił się w CitySpace. Łączy zalety pracy biurowej i zdalnej oraz jest wyznacznikiem nowego trendu.
Ideą day office jest połączenie zalet pracy biurowej z atutami coraz popularniejszej pracy zdalnej. Rozwiązanie jest idealne dla freelancerów, przedstawicieli wolnych zawodów czy start-upów, ale tak naprawdę jest odpowiednie dla wszystkich, którzy nie chcą ograniczać się tylko do biura lub nie potrafią pracować wyłącznie z domu. – Wymyśliliśmy to rozwiązanie na potrzeby bieżącej sytuacji, lecz także z myślą o przyszłości – przekonuje Magdalena Śnieżek z CitySpace, które we Wrocławiu oferuje day office w dwóch lokalizacjach: w Aquarius Business House i Nobilis Business House. Nowe rozwiązanie doceniają specjaliści rynku biurowego oraz eksperci wellbeingu.
Day office to elastyczne biuro do wynajęcia na dni lub nawet godziny, w zależności od potrzeb. W pełni umeblowane i wyposażone prywatne pomieszczenie, gotowe do pracy od zaraz, np. gabinet z kontrolą dostępu i z niezbędnym sprzętem biurowym. Funkcję day office spełnia także salka konferencyjna, jeżeli pracownik chce wyjść z domu tylko po to, aby w ciszy i spokoju zorganizować wideokonferencję. – Day office w szybkim tempie zyskuje na popularności, a już niedługo stanie się trendem i nowym wyznacznikiem elastycznego trybu pracy – dodaje Magdalena Śnieżek.
– W kontekście doświadczeń płynących z pracy zdalnej w trakcie epidemii koronawirusa, wiele osób dostrzegło, jak trudno jest efektywnie pracować z domu – mówi Adam Lis, doradca ds. elastycznych rozwiązań biurowych w firmie JLL. – W nowej rzeczywistości post-COVID-19 rozwiązania typu day office mogą okazać się znakomitym, a także pożądanym narzędziem motywacyjnym, które pozwoli pracownikom na zarządzanie sobą w czasie bez uszczerbku na relacjach z najbliższymi ani konieczności adaptowania części domu na biuro – dodaje. Zdaniem eksperta bezapelacyjną przewagą nowoczesnego biura jest możliwość korzystania z różnorodnych miejsc do pracy w zależności od wykonywanych w danym momencie zadań.
Duże korzyści z pracy w systemie day office dostrzega także Agnieszka Czerkawska, Chief Executive Offcier Wellbeing Institute: – Przerwa od pracy z domu, gdzie występuje dużo czynników rozpraszających, szczególnie teraz, gdy żłobki, przedszkola i szkoły nie funkcjonują normalnie, i wyjście do biura, które daje ciszę, spokój i prywatną przestrzeń, pozytywnie wpływa na naszą kreatywność i koncentrację. To wzmacnia nasze poczucie dobrostanu. Po drugie już samo wyjście z domu i zmiana otoczenia może dać nam pozytywne wsparcie.
Okazuje się zatem, że elastyczne rozwiązania biurowe są odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby firm i pracowników. – Dlatego postanowiliśmy zaproponować coś pomiędzy pracą zdalną i pracą biurową. Jestem przekonana, że day office zostanie z nami na stałe i skorzysta z niego wiele małych firm i przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą – przyznaje Magdalena Śnieżek z CitySpace.
Dużym udogodnieniem dla freelancerów i przedsiębiorców jest pomoc recepcji w załatwianiu spraw administracyjnych oraz dostęp do pomieszczeń wspólnych, takich jak kuchnia. – Elastyczność polega także na możliwości dostosowywania wielkości biura do potrzeb oraz możliwości korzystania z dodatkowych salek spotkań, gabinetów lub salek konferencyjnych – wymienia Magdalena Śnieżek z CitySpace. Przy wyborze odpowiedniego day office liczy się jego lokalizacja. Ważny jest sprawny dojazd do biura, aby nie tracić cennego czasu na przemieszczanie się. Warto zatem poszukać blisko centrum i w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej. Kolejnym istotnym czynnikiem jest standard biurowca i dostępność biura przez całą dobę.
Day office dziś jest nowością, wprowadzoną w odpowiedzi na ograniczenia wynikające ze stanu epidemii, ale bez wątpienia już teraz należy traktować to elastyczne rozwiązanie jako przyszły trend, który pozwoli spojrzeć na pracę biurową z innej perspektywy.
https://cityspace.pl/
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.