Firmy dostrzegają potencjał w sporcie – Copernicus Sun sponsorem Copernicus Cup
Wartość polskiego rynku sponsoringu sportowego w 2020 roku przekroczyła 1 mld zł. Przedsiębiorcy widzą w sponsoringu możliwość promocji, jak również istotny element wspierania kultury fizycznej Polaków i zachowań prozdrowotnych. Copernicus Sun - wrocławska spółka oferująca rozwiązania z obszaru energetyki odnawialnej, dołączyła do grona sponsorów jednej z najważniejszych imprez lekkoatletycznych w kraju - mityngu ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022.
Dane z 2020 roku pokazują, że sportem interesuje się aż 90% Polaków. Aktywność fizyczna często przyciąga osoby o odmiennych poglądach czy stylach życia, które łączy zamiłowanie do danej dyscypliny. Eksperci podkreślają, że sponsoring sportowy to jedna z najlepiej akceptowanych przez społeczeństwo form reklamy i promocji. Sport łączy w sobie wiele ważnych funkcji społecznych: socjalną, rekreacyjną i edukacyjną.
W 2020 roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce sięgnęła 1,025 mld zł. Istotną rolę na rynku odgrywają firmy państwowe, jednak firmy prywatne również doceniają tę formę promocji. Jedną z nich jest Copernicus Sun. Wrocławska firma oferująca kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw została sponsorem, nadchodzącego ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022. Sponsorami imprezy są także m.in. Orlen, InterRisk, PZLA i PKP Intercity.
– Wraz z dynamicznym rozwojem Copernicus Sun podjęliśmy decyzję o wsparciu działań sportowych organizowanych w naszym kraju. Obecność na najsilniej obsadzonym mityngu lekkoatletycznym w Polsce to dla nas wielki powód do dumy. Tym samym możemy przyczynić się nie tylko do zwiększenia świadomości naszej marki, ale też do promocji aktywności fizycznej – mówi Jacek Grelewicz, prezes zarządu Cupernicus Sun. – Zarówno nazwę naszej firmy, wydarzenie, jak i miasto Toruń łączy Mikołaj Kopernik. Nie mogło nas tu zabraknąć. Mam nadzieję, że energia, którą na co dzień oferujemy klientom, udzieli się także zawodnikom podczas rywalizacji i doda im zapału do walki – dodaje Jacek Grelewicz.
Można przypuszczać, że marketing sportowy będzie zyskiwać na popularności. Specjaliści uważają, że sponsoring sportu ma większą skuteczność niż tzw. reklama tradycyjna, w której potencjalnym klientom przeszkadza natarczywość. Polacy próbują unikać reklam np. poprzez zmianę kanału telewizyjnego. Natomiast już sponsora, który wspiera ich ulubioną drużynę czy ważną imprezę sportową postrzegają pozytywnie. Zaangażowanie w sport, w tym w sponsoring coraz bardziej docenia też młode pokolenie, które mocno wkracza na rynek pracy. Stwarzanie przestrzeni na ciekawe i aktywne życie jest dziś jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze miejsca zatrudnienia.
Z raportu „The Business Research Company” wynika, że światowy rynek sportu w 2020 roku osiągnął wartość ponad 388 mld USD. Szacuje się, że w 2025 roku jego wartość wzrośnie do 599,9 mld USD.
***
O Copernicus Sun:
Copernicus Sun jest wrocławską firmą fotowoltaiczną działającą na terenie całego kraju. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla wszystkich segmentów rynkowych: firm i klientów indywidualnych, rolników, spółdzielni mieszkaniowych oraz biurowców i galerii handlowych. W portfolio produktowym Copernicus Sun znajdują się także: pompy ciepła oraz produkty dodatkowe, takie jak stacje ładowania pojazdów i magazyny energii.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.