Firmy dostrzegają potencjał w sporcie – Copernicus Sun sponsorem Copernicus Cup
Wartość polskiego rynku sponsoringu sportowego w 2020 roku przekroczyła 1 mld zł. Przedsiębiorcy widzą w sponsoringu możliwość promocji, jak również istotny element wspierania kultury fizycznej Polaków i zachowań prozdrowotnych. Copernicus Sun - wrocławska spółka oferująca rozwiązania z obszaru energetyki odnawialnej, dołączyła do grona sponsorów jednej z najważniejszych imprez lekkoatletycznych w kraju - mityngu ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022.
Dane z 2020 roku pokazują, że sportem interesuje się aż 90% Polaków. Aktywność fizyczna często przyciąga osoby o odmiennych poglądach czy stylach życia, które łączy zamiłowanie do danej dyscypliny. Eksperci podkreślają, że sponsoring sportowy to jedna z najlepiej akceptowanych przez społeczeństwo form reklamy i promocji. Sport łączy w sobie wiele ważnych funkcji społecznych: socjalną, rekreacyjną i edukacyjną.
W 2020 roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce sięgnęła 1,025 mld zł. Istotną rolę na rynku odgrywają firmy państwowe, jednak firmy prywatne również doceniają tę formę promocji. Jedną z nich jest Copernicus Sun. Wrocławska firma oferująca kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw została sponsorem, nadchodzącego ORLEN Copernicus Cup Toruń 2022. Sponsorami imprezy są także m.in. Orlen, InterRisk, PZLA i PKP Intercity.
– Wraz z dynamicznym rozwojem Copernicus Sun podjęliśmy decyzję o wsparciu działań sportowych organizowanych w naszym kraju. Obecność na najsilniej obsadzonym mityngu lekkoatletycznym w Polsce to dla nas wielki powód do dumy. Tym samym możemy przyczynić się nie tylko do zwiększenia świadomości naszej marki, ale też do promocji aktywności fizycznej – mówi Jacek Grelewicz, prezes zarządu Cupernicus Sun. – Zarówno nazwę naszej firmy, wydarzenie, jak i miasto Toruń łączy Mikołaj Kopernik. Nie mogło nas tu zabraknąć. Mam nadzieję, że energia, którą na co dzień oferujemy klientom, udzieli się także zawodnikom podczas rywalizacji i doda im zapału do walki – dodaje Jacek Grelewicz.
Można przypuszczać, że marketing sportowy będzie zyskiwać na popularności. Specjaliści uważają, że sponsoring sportu ma większą skuteczność niż tzw. reklama tradycyjna, w której potencjalnym klientom przeszkadza natarczywość. Polacy próbują unikać reklam np. poprzez zmianę kanału telewizyjnego. Natomiast już sponsora, który wspiera ich ulubioną drużynę czy ważną imprezę sportową postrzegają pozytywnie. Zaangażowanie w sport, w tym w sponsoring coraz bardziej docenia też młode pokolenie, które mocno wkracza na rynek pracy. Stwarzanie przestrzeni na ciekawe i aktywne życie jest dziś jednym z ważniejszych kryteriów przy wyborze miejsca zatrudnienia.
Z raportu „The Business Research Company” wynika, że światowy rynek sportu w 2020 roku osiągnął wartość ponad 388 mld USD. Szacuje się, że w 2025 roku jego wartość wzrośnie do 599,9 mld USD.
***
O Copernicus Sun:
Copernicus Sun jest wrocławską firmą fotowoltaiczną działającą na terenie całego kraju. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu odnawialnych źródeł energii dla wszystkich segmentów rynkowych: firm i klientów indywidualnych, rolników, spółdzielni mieszkaniowych oraz biurowców i galerii handlowych. W portfolio produktowym Copernicus Sun znajdują się także: pompy ciepła oraz produkty dodatkowe, takie jak stacje ładowania pojazdów i magazyny energii.

Pożyczki online dla Polaków mieszkających za granicą – kto może je dostać i na jakich warunkach?

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.