Komunikaty PR

Firmy pomagają nie tylko od Święta

2020-01-20  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Bromski
Bromo

ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl

Zgadza się z tym ponad 81% badanych[1]. Wbrew pozorom działalność CSR nie tylko wpływa na lepszy wizerunek organizacji, ale też niesie ze sobą wiele korzyści dodatkowych.

CSR wpływa na HR i to na wielu płaszczyznach

CSR pomaga w rekrutacji. Ludzie coraz częściej szukają firm wyznających te same zasady życiowe co oni, z którymi mogą się utożsamić i wspólnie robić rzeczy ważne. Kandydaci czują się bezpieczniej, kiedy firma z którą planują podjąć współpracę ma jasne zasady postępowania, zgodne z ogólnie przyjętymi regułami społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR nie tylko jednak pomaga w rekrutacji, ale także wpływa na zmniejszenie rotacji. Wspólne akcje mocno bowiem integrują zespoły - ludzie poznają się bliżej, zacieśniają więzi, mają wspólny cel, do którego dążą, wspierając się wzajemnie. A pamiętajmy, że w większości badań dobra atmosfera w firmie jest wskazywana jako jeden z kluczowych czynników wpływających na ocenę pracodawcy i jego atrakcyjności.

Kolejną często pomijaną zaletą społecznej odpowiedzialności biznesu jest fakt, iż uczy ona zarządzania czasem. Akcje wymagające zgrania ze sobą wielu osób, atrakcji, dostawców, mocno mobilizują. Ludzie samoistnie uczą się lepiej organizować swoją pracę, wybierają liderów danych przedsięwzięć, czują odpowiedzialność za efekt końcowy. Nauczywszy się tego podczas akcji CSR, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że przełożą zdobyte kompetencje na codzienną pracę w organizacji.

Setki sposobów, by pomagać

Okres świąteczny obfituje w różnorodne akcje społeczne, w które aktywnie włączają się przedsiębiorstwa, niekiedy nawet je inicjując, tak jak np. firma LeasingTeam, która stworzyła Fundację Dziecięca Radość, w ramach której co roku organizuje Radosną Wigilię dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie oraz dzieci z domów dziecka. Podczas całodziennej zabawy dzieci dostają ogromne paczki z rąk samego Mikołaja oraz mogą skorzystać z licznych atrakcji. W organizację Radosnej Wigilii angażują się niemalże wszyscy pracownicy LeasingTeam Group. - Nasi pracownicy stanęli na wysokości zadania. Członkowie Professionala przygotowali paczki dla dzieci do 2 lat. Chłopaki z ITLT zorganizowali pokaz kickboxingu oraz uczyli dzieci podstaw tej dyscypliny sportu. Koleżanka z LeasingTeam upiekła całe pudło pysznych i pachnących pierników, którymi dzieci się zajadały. Przedstawicielem Mikołaja był nasz niezastąpiony kolega Filip. Nie wspominając oczywiście o ogromnej pomocy przedstawicieli niemalże każdej z naszych spółek podczas pakowania paczek, dekoracji sali czy zdobywania sponsorów - czytamy na oficjalnym profilu firmy na LinkedIn.

W podobny sposób angażują swoich pracowników również inne firmy, np. wprowadzając programy, w ramach których pracownicy mogą zgłaszać projekty wsparcia lokalnej społeczności. Najlepsze z nich otrzymują finansowanie i są realizowane przez zgłaszających pracowników.

Wyzwanie - zaangażować lokalną społeczność

Dobry CSR to zysk dla przedsiębiorcy – długofalowa działalność dobroczynna przedsiębiorstw zapamiętywana jest przez ludzi dużo lepiej i na dłużej, dając firmom pozytywny rozgłos, zaufanie wobec marki i dobrą opinię, co oczywiście przekłada się na ich wyniki oraz na zaangażowanie pracowników wewnątrz. Akcja CSR ma jednak największą wartość wówczas, gdy włącza się w nią lokalna społeczność, bo to oni są najwiarygodniejszymi i najwierniejszymi ambasadorami całej inicjatywy. Garstka osób może wówczas bardzo szybko przeobrazić się w dużą grupę.

- Radosna Wigilia to już tradycja w środowisku piaseczyńskim, która każdego roku mobilizuje coraz większą liczbę firm i instytucji państwowych, ale również prywatnych osób - mieszkańców gminy Piaseczno. Wszyscy oni bezinteresownie włączają się w akcję, by sprawić radość tym, którzy tego najbardziej potrzebują - najmłodszym. W tym roku, podczas 11. edycji wydarzenia, obdarowaliśmy ponad 200 dzieci – powiedziała Weronika Jarosz, wiceprezes Fundacji Dziecięca Radość.

Strategia, nie jednostkowe działania

CSR przynosi efekty wówczas, gdy nie jest jednorazowym działaniem, a długoletnią strategią przedsiębiorstwa, wpisującą się w jej misję i wizję.

Zgodnie z hasłem „People make a difference” naszą działalność CSR skupiamy wokół ludzi, lokalnych społeczności, w których na co dzień funkcjonujemy. Naszą główną akcją społeczną jest coroczna Radosna Wigilia organizowana w gminie Piaseczno, z której wywodzi się LeasingTeam. Angażujemy się przede wszystkim w pomoc dzieciom, chcąc umożliwić im lepszy start w życie, gdyż to oni stanowią przyszłość rynku pracy – powiedziała Agnieszka Haponik, dyrektor marketingu w LeasingTeam Group.

 


[1] Badanie Menadżerowie CSR, forum odpowiedzialnego biznesu 2015

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Bromo
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Transformacja z unijnym dofinansowaniem Biuro prasowe
2024-12-02 | 19:20

Transformacja z unijnym dofinansowaniem

Transformacja z unijnym dofinansowaniem - Wielkopolska Wschodnia w czołówce regionów węglowych w Polsce. Wielkopolska Wschodnia kroczy pewnie w kierunku zrównoważonej
Gospodarka Perspektywy globalnego handlu
2024-11-28 | 11:00

Perspektywy globalnego handlu

Po wyborach w Stanach Zjednoczonych stosunki między USA a Chinami pozostaną napięte i nadal będą wpływać na globalny handel.   • Nowa odsłona wojny handlowej, chociaż
Gospodarka Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów
2024-11-28 | 08:00

Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów

Sektor przemysłowy wyprodukował prawie 1,2 miliarda złotych długów Produkcja mebli, baterii elektrycznych, części do maszyn i pojazdów – te podbranże przemysłowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.