Firmy pomagają nie tylko od Święta
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_799104322,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Andrzej Bromski
Bromo
ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl
Zgadza się z tym ponad 81% badanych[1]. Wbrew pozorom działalność CSR nie tylko wpływa na lepszy wizerunek organizacji, ale też niesie ze sobą wiele korzyści dodatkowych.
CSR wpływa na HR i to na wielu płaszczyznach
CSR pomaga w rekrutacji. Ludzie coraz częściej szukają firm wyznających te same zasady życiowe co oni, z którymi mogą się utożsamić i wspólnie robić rzeczy ważne. Kandydaci czują się bezpieczniej, kiedy firma z którą planują podjąć współpracę ma jasne zasady postępowania, zgodne z ogólnie przyjętymi regułami społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR nie tylko jednak pomaga w rekrutacji, ale także wpływa na zmniejszenie rotacji. Wspólne akcje mocno bowiem integrują zespoły - ludzie poznają się bliżej, zacieśniają więzi, mają wspólny cel, do którego dążą, wspierając się wzajemnie. A pamiętajmy, że w większości badań dobra atmosfera w firmie jest wskazywana jako jeden z kluczowych czynników wpływających na ocenę pracodawcy i jego atrakcyjności.
Kolejną często pomijaną zaletą społecznej odpowiedzialności biznesu jest fakt, iż uczy ona zarządzania czasem. Akcje wymagające zgrania ze sobą wielu osób, atrakcji, dostawców, mocno mobilizują. Ludzie samoistnie uczą się lepiej organizować swoją pracę, wybierają liderów danych przedsięwzięć, czują odpowiedzialność za efekt końcowy. Nauczywszy się tego podczas akcji CSR, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że przełożą zdobyte kompetencje na codzienną pracę w organizacji.
Setki sposobów, by pomagać
Okres świąteczny obfituje w różnorodne akcje społeczne, w które aktywnie włączają się przedsiębiorstwa, niekiedy nawet je inicjując, tak jak np. firma LeasingTeam, która stworzyła Fundację Dziecięca Radość, w ramach której co roku organizuje Radosną Wigilię dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie oraz dzieci z domów dziecka. Podczas całodziennej zabawy dzieci dostają ogromne paczki z rąk samego Mikołaja oraz mogą skorzystać z licznych atrakcji. W organizację Radosnej Wigilii angażują się niemalże wszyscy pracownicy LeasingTeam Group. - Nasi pracownicy stanęli na wysokości zadania. Członkowie Professionala przygotowali paczki dla dzieci do 2 lat. Chłopaki z ITLT zorganizowali pokaz kickboxingu oraz uczyli dzieci podstaw tej dyscypliny sportu. Koleżanka z LeasingTeam upiekła całe pudło pysznych i pachnących pierników, którymi dzieci się zajadały. Przedstawicielem Mikołaja był nasz niezastąpiony kolega Filip. Nie wspominając oczywiście o ogromnej pomocy przedstawicieli niemalże każdej z naszych spółek podczas pakowania paczek, dekoracji sali czy zdobywania sponsorów - czytamy na oficjalnym profilu firmy na LinkedIn.
W podobny sposób angażują swoich pracowników również inne firmy, np. wprowadzając programy, w ramach których pracownicy mogą zgłaszać projekty wsparcia lokalnej społeczności. Najlepsze z nich otrzymują finansowanie i są realizowane przez zgłaszających pracowników.
Wyzwanie - zaangażować lokalną społeczność
Dobry CSR to zysk dla przedsiębiorcy – długofalowa działalność dobroczynna przedsiębiorstw zapamiętywana jest przez ludzi dużo lepiej i na dłużej, dając firmom pozytywny rozgłos, zaufanie wobec marki i dobrą opinię, co oczywiście przekłada się na ich wyniki oraz na zaangażowanie pracowników wewnątrz. Akcja CSR ma jednak największą wartość wówczas, gdy włącza się w nią lokalna społeczność, bo to oni są najwiarygodniejszymi i najwierniejszymi ambasadorami całej inicjatywy. Garstka osób może wówczas bardzo szybko przeobrazić się w dużą grupę.
- Radosna Wigilia to już tradycja w środowisku piaseczyńskim, która każdego roku mobilizuje coraz większą liczbę firm i instytucji państwowych, ale również prywatnych osób - mieszkańców gminy Piaseczno. Wszyscy oni bezinteresownie włączają się w akcję, by sprawić radość tym, którzy tego najbardziej potrzebują - najmłodszym. W tym roku, podczas 11. edycji wydarzenia, obdarowaliśmy ponad 200 dzieci – powiedziała Weronika Jarosz, wiceprezes Fundacji Dziecięca Radość.
Strategia, nie jednostkowe działania
CSR przynosi efekty wówczas, gdy nie jest jednorazowym działaniem, a długoletnią strategią przedsiębiorstwa, wpisującą się w jej misję i wizję.
- Zgodnie z hasłem „People make a difference” naszą działalność CSR skupiamy wokół ludzi, lokalnych społeczności, w których na co dzień funkcjonujemy. Naszą główną akcją społeczną jest coroczna Radosna Wigilia organizowana w gminie Piaseczno, z której wywodzi się LeasingTeam. Angażujemy się przede wszystkim w pomoc dzieciom, chcąc umożliwić im lepszy start w życie, gdyż to oni stanowią przyszłość rynku pracy – powiedziała Agnieszka Haponik, dyrektor marketingu w LeasingTeam Group.
[1] Badanie Menadżerowie CSR, forum odpowiedzialnego biznesu 2015
![Go Green with Taiwan 2024 – zielone innowacje z szansą na nagrodę Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1438883138,w_238,wo_300,ho_169,_small.jpg)
"Go Green with Taiwan 2024" – zielone innowacje z szansą na nagrodę
![Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1274533482,w_222,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Głos MOOVIN Interiors podczas Forum Rynku Nieruchomości 2024 w Sopocie
![Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_815997875,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nierzetelni klienci sprawdzają cierpliwość polskich przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.