Komunikaty PR

Firmy pomagają nie tylko od Święta

2020-01-20  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Bromski
Bromo

ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl

Zgadza się z tym ponad 81% badanych[1]. Wbrew pozorom działalność CSR nie tylko wpływa na lepszy wizerunek organizacji, ale też niesie ze sobą wiele korzyści dodatkowych.

CSR wpływa na HR i to na wielu płaszczyznach

CSR pomaga w rekrutacji. Ludzie coraz częściej szukają firm wyznających te same zasady życiowe co oni, z którymi mogą się utożsamić i wspólnie robić rzeczy ważne. Kandydaci czują się bezpieczniej, kiedy firma z którą planują podjąć współpracę ma jasne zasady postępowania, zgodne z ogólnie przyjętymi regułami społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR nie tylko jednak pomaga w rekrutacji, ale także wpływa na zmniejszenie rotacji. Wspólne akcje mocno bowiem integrują zespoły - ludzie poznają się bliżej, zacieśniają więzi, mają wspólny cel, do którego dążą, wspierając się wzajemnie. A pamiętajmy, że w większości badań dobra atmosfera w firmie jest wskazywana jako jeden z kluczowych czynników wpływających na ocenę pracodawcy i jego atrakcyjności.

Kolejną często pomijaną zaletą społecznej odpowiedzialności biznesu jest fakt, iż uczy ona zarządzania czasem. Akcje wymagające zgrania ze sobą wielu osób, atrakcji, dostawców, mocno mobilizują. Ludzie samoistnie uczą się lepiej organizować swoją pracę, wybierają liderów danych przedsięwzięć, czują odpowiedzialność za efekt końcowy. Nauczywszy się tego podczas akcji CSR, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że przełożą zdobyte kompetencje na codzienną pracę w organizacji.

Setki sposobów, by pomagać

Okres świąteczny obfituje w różnorodne akcje społeczne, w które aktywnie włączają się przedsiębiorstwa, niekiedy nawet je inicjując, tak jak np. firma LeasingTeam, która stworzyła Fundację Dziecięca Radość, w ramach której co roku organizuje Radosną Wigilię dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie oraz dzieci z domów dziecka. Podczas całodziennej zabawy dzieci dostają ogromne paczki z rąk samego Mikołaja oraz mogą skorzystać z licznych atrakcji. W organizację Radosnej Wigilii angażują się niemalże wszyscy pracownicy LeasingTeam Group. - Nasi pracownicy stanęli na wysokości zadania. Członkowie Professionala przygotowali paczki dla dzieci do 2 lat. Chłopaki z ITLT zorganizowali pokaz kickboxingu oraz uczyli dzieci podstaw tej dyscypliny sportu. Koleżanka z LeasingTeam upiekła całe pudło pysznych i pachnących pierników, którymi dzieci się zajadały. Przedstawicielem Mikołaja był nasz niezastąpiony kolega Filip. Nie wspominając oczywiście o ogromnej pomocy przedstawicieli niemalże każdej z naszych spółek podczas pakowania paczek, dekoracji sali czy zdobywania sponsorów - czytamy na oficjalnym profilu firmy na LinkedIn.

W podobny sposób angażują swoich pracowników również inne firmy, np. wprowadzając programy, w ramach których pracownicy mogą zgłaszać projekty wsparcia lokalnej społeczności. Najlepsze z nich otrzymują finansowanie i są realizowane przez zgłaszających pracowników.

Wyzwanie - zaangażować lokalną społeczność

Dobry CSR to zysk dla przedsiębiorcy – długofalowa działalność dobroczynna przedsiębiorstw zapamiętywana jest przez ludzi dużo lepiej i na dłużej, dając firmom pozytywny rozgłos, zaufanie wobec marki i dobrą opinię, co oczywiście przekłada się na ich wyniki oraz na zaangażowanie pracowników wewnątrz. Akcja CSR ma jednak największą wartość wówczas, gdy włącza się w nią lokalna społeczność, bo to oni są najwiarygodniejszymi i najwierniejszymi ambasadorami całej inicjatywy. Garstka osób może wówczas bardzo szybko przeobrazić się w dużą grupę.

- Radosna Wigilia to już tradycja w środowisku piaseczyńskim, która każdego roku mobilizuje coraz większą liczbę firm i instytucji państwowych, ale również prywatnych osób - mieszkańców gminy Piaseczno. Wszyscy oni bezinteresownie włączają się w akcję, by sprawić radość tym, którzy tego najbardziej potrzebują - najmłodszym. W tym roku, podczas 11. edycji wydarzenia, obdarowaliśmy ponad 200 dzieci – powiedziała Weronika Jarosz, wiceprezes Fundacji Dziecięca Radość.

Strategia, nie jednostkowe działania

CSR przynosi efekty wówczas, gdy nie jest jednorazowym działaniem, a długoletnią strategią przedsiębiorstwa, wpisującą się w jej misję i wizję.

Zgodnie z hasłem „People make a difference” naszą działalność CSR skupiamy wokół ludzi, lokalnych społeczności, w których na co dzień funkcjonujemy. Naszą główną akcją społeczną jest coroczna Radosna Wigilia organizowana w gminie Piaseczno, z której wywodzi się LeasingTeam. Angażujemy się przede wszystkim w pomoc dzieciom, chcąc umożliwić im lepszy start w życie, gdyż to oni stanowią przyszłość rynku pracy – powiedziała Agnieszka Haponik, dyrektor marketingu w LeasingTeam Group.

 


[1] Badanie Menadżerowie CSR, forum odpowiedzialnego biznesu 2015

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Tanio już było - jak powrót VAT na żywność wpłynie na inflacje? Biuro prasowe
2024-03-21 | 10:30

Tanio już było - jak powrót VAT na żywność wpłynie na inflacje?

Można śmiało powiedzieć, że eldorado i rozpasanie budżetowe w naszym kraju, które miało miejsce od kilku lat, czas kończyć. I można rozumieć, z czego to wynikało, wystarczy
Gospodarka Czynniki wpływające na automatyzację magazynów i wyzwania rekrutacyjne
2024-03-12 | 11:00

Czynniki wpływające na automatyzację magazynów i wyzwania rekrutacyjne

12 marca 2024 r. – Firma Zebra Technologies Corporation  (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie danych,
Gospodarka „Upadłościowe tsunami” dopiero wzbiera?
2024-03-07 | 08:00

„Upadłościowe tsunami” dopiero wzbiera?

Ostatni rok przełamał trend spadków upadłości wśród polskich firm. Po raz pierwszy od kilku lat ich liczba wzrosła – dokładnie o 16% względem roku 2022 donosi najnowsza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.