Komunikaty PR

Firmy rodzinne firmom rodzinnym na Ukrainie

2022-04-08  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Dagmara Krakówka
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego

ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl
Do pobrania Notatka ( 0.02 MB )

Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych odbył się stacjonarnie w Poznaniu 28-29 marca 2022 r. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego był „Nowy wymiar bogactwa. Rodzina. Trwanie. Dobro. Agenda Kongresu skupiona była wokół profesjonalizacji biznesu rodzinnego, budowania trwałej firmy na pokolenia oraz aktualnej sytuacji geopolitycznej i wyzwań z jakimi teraz mierzą się polscy przedsiębiorcy.

 

Teraz, gdy czasy są nieoczywiste, siłą stają się te rzeczy, które czynią człowieka bogatym wewnętrznie! Nie ma firmy rodzinnej, która może trwać przez pokolenia bez silnej, zdrowej, kochającej się rodziny! To siła relacji, uważności, poświęconego czasu... w imię budowania tych więzi. Natomiast wspólna historia, znaczenie decyzji, jakie podejmowali przodkowie ponosząc ryzyko biznesowe, siła wartości, którym pozostajemy wierni. To odpowiedzialność na pokolenia, profesjonalizm w działaniu i odwaga wdrażania potrzebnych zmian! - wskazuje dr Adrianna Lewandowska w rozwinięciu tematu tegorocznego wydarzenia.

Oś tegorocznej edycji Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych skupiona była wokół bogactwa, ale nie tylko tego materialnego jak własność i majątek, lecz przede wszystkim bogactwa wiedzy, dobra, tradycji, relacji oraz wspólnych wartości, które scalają rodzinę i społeczności, budując silną firmę rodzinną, która będzie trwała przez pokolenia. Nie zabrakło również bieżących tematów, odniesień i komentarzy do aktualnej sytuacji geopolitycznej i rynkowej, w której obliczu stanęły firmy rodzinne. Tematem przewodnim naszego spotkania była rodzina, trwanie i dobro.

 

Dla organizatora spotkania istotne było, by podczas Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych w Poznaniu nie tylko rozmawiać o bieżącej sytuacji firm rodzinnych na rynku polskim, ale też realnie szukać wsparcia dla firm rodzinnych z Ukrainy. W specjalnym bloku przedstawiono aktualną sytuację ukraińskich firm rodzinnych oraz dyskutowano nad możliwościami wsparcia i współpracy między polskimi a ukraińskimi przedsiębiorstwami.  

 

Pozostając w duchu idei „firmy rodzinne – firmom rodzinnym” w ostatnich tygodniach Instytut nawiązał współpracę z FBN Ukraine, aby wesprzeć ukraińskie firmy rodzinne podczas wojny i pomóc im zabezpieczyć rodzinne biznesy. Będąc w stałym kontakcie z ukraińskim zespołem, zespół Instytutu zebrał listę firm wraz z informacjami, jakie są ich aktualnie najważniejsze potrzeby i jak można ich wesprzeć w trudnej sytuacji. W ramach współpracy z FBN Ukraine w przesłanych nagraniach Prezes Vladislav Burda opowiedział o bieżącej sytuacji na Ukrainie oraz wyzwaniach przedsiębiorców, a Andriy Fedoriv o potrzebach firm rodzinnych.

 

Efektem współpracy polsko-ukraińskiej, po stronie Instytutu - Dagmary Krakówki i Agaty Szymczak - oraz po stronie FBN Ukraine - Volodymyra Domanina i Viry Kolinko - była akcja #standupforukraine. Zespół Instytutu Biznesu Rodzinnego informował uczestników o możliwościach współpracy i przygotowanych rozwiązaniach przez FBN Ukraine. By podziękować za zaangażowanie w tą ideę, firma rodzinna z Polski Struswear przygotowała na tę okazję bluzy z motywami pokoju jako wsparcie tej inicjatywy. Rodziny biznesowe, które chcą się włączyć w tą akcję (cały czas aktywna) proszone są o kontakt do aszymczak@ibrpolska.pl.

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Usług o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.