Fit Cake robi swoje. 4 nowe franczyzy w sieci
Sieć franczyzowa Fit Cake w ciągu ostatnich dwóch miesięcy uruchomiła 4 nowe lokale, w tym największy w swojej historii o powierzchni ponad 300 m.kw. w Koszalinie. Fit Cake w Nowej Hucie wyróżnił się z kolei tym, że zatrudnił robocika-kuriera. Na obydwu lipcowych otwarciach gości było tak wielu, że przez cały dzień nie dało się wygasić piekarnika.
Rafała Kościuka, szefa franczyzy Fit Cake, ta popularność nie zaskakuje. Od początku powtarza jak mantrę, że ograniczenie spożycia cukru i przejście na zdrowszą dietę większości Polaków jest tylko kwestią czasu.
- Teraz zmagamy się z kryzysem cukrowym, ale nam to w ogóle nie przeszkadza, ponieważ białego truciciela nie używamy wcale i to od dawna. Wręcz przeciwnie ta sytuacja napędza nasz biznes, dlatego wciąż pozyskujemy nowych franczyzobiorców i konsumentów – żartobliwie komentuje zawirowania na rynku Rafał Kościuk, który jedną z najpopularniejszych słodkich franczyz w Polsce przekornie nazywa „nie-cukiernią”.
Sieć w czerwcu wzbogaciła się o dwa punkty – w Gorzowie Wielkopolskim i Płocku. W lipcu powstały następne dwa – w krakowskiej Nowej Hucie i w Koszalinie. W Krakowie klientów obsługuje także robocik Mateusz, który z fit deserami dojedzie nawet w najbardziej niedostępne zakątki miasta. Na początek sierpnia planowane są kolejne otwarcie - w Dzierżoniowe, w warszawskiej dzielnicy Rembertów i w Pogórzu.
Fit Cake XXL
Ze szczególną pompą 23 lipca otwarty został Fit Cake XXL w Koszalinie. Razem z ogródkiem zajmuje powierzchnię ponad 300 m.kw (250 m.kw to lokal z zapleczem kuchennym, 50 m.kw. ogródek). Jak mówi franczyzobiorczyni Lidia Czyżyk nie jest to żaden przejaw gigantomanii, duży lokal po porostu bardziej się opłaca, w sytuacji, gdy ma się dostęp do kawałka terenu przed budynkiem i dobre położenie w centrum miasta. Punkt znajduje się przy ul. Zwycięstwa 194/1, w biznesowej części pełnej biur i firm.
Pani Lidia jest nowicjuszką w gastronomii, ale ma duże biznesowe doświadczenie. Wraz z mężem od lat prowadzi dwie firmy w branży motoryzacyjnej.
- Tylko że samochody to pasja męża, moja to słodkie gotowanie i postanowiłam wreszcie spełnić swoje marzenie o kawiarni – opowiada. - Oczywiście miałam obawy, czy przy tylu zajęciach dam radę wszystko ogarnąć, dlatego franczyza to super rozwiązanie. Mam ze strony Fit Cake bardzo duże wsparcie. Mój zapał i ich doświadczenie to idealne połączenie. Dzięki partnerskiej współpracy udało się spiąć wszystko w dobrze funkcjonującą całość.
Pani Lidia nie miała problemu z wyborem franczyzy. Wiedziała, że musi to być gastronomia, która dba o zdrowie. Mąż jest na diecie keto, córka zmaga się z zespołem SIBO, syn trenuje piłkę nożną. Wszystkim więc zależało na powodzeniu przedsięwzięcia i pomagali w przygotowaniach do otwarcia.
- Przez pierwsze dni przeżyliśmy istny nawał. Piekarnik chodził na okrągło – mówi właścicielka Fit Cake w Koszalinie. – Teraz obserwujemy, że największy ruch jest popołudniu, zamierzamy więc na dniach wprowadzić menu śniadaniowe (pancake, gofry, owsianki, bajgle), żeby przeciągnąć klientów także w godzinach porannych.
Elastyczny system franczyzowy Fit Cake
Wprowadzony wiosną nowy system franczyzowy sieci - Fit Cake Flex pozwala właśnie na indywidualne konstruowanie biznesu z dostępnych modułów.
- W koszyku franczyzowym jest kilka opcji menu np.: keto, Fit Ice Cream, śniadania, Low Fodmap. Franczyzobiorca może wybrać tylko to, co pasuje do jego koncepcji, co przyniesie mu rentowność. W czasach inflacji, gdy każdą złotówkę ogląda się dwa razy przed wydaniem, biznes powinien być jak najdokładniej dopasowany, a my jako franczyzodawcy powinniśmy być jak najbardziej elastyczni – dodaje Rafał Kościuk, który jako członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców dba o rozwój i promocję franczyzy także w skali kraju.
Zapewne takie podejście do współpracy w gastronomii przysparza marce nowych parterów. Szkolą się już kolejni potencjalni franczyzobiorcy Fit Cake m.in. z Zielonej Góry, Stargardu. Wszystko wskazuje na to, że sieć po raz kolejny zamknie rok ze znacznym wzrostem.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.