Komunikaty PR

Food Town w Fabryce Norblina zrezygnował z drukarek fiskalnych - zastąpi je kasa

2022-08-11  |  11:00
Biuro prasowe

W kilkudziesięciu konceptach gastronomicznych Food Town, zlokalizowanych w warszawskiej Fabryce Norblina, wprowadzono innowacyjny system gastronomiczny oparty o kasę wirtualną na terminal płatniczy, który nie wymaga korzystania z drukarki fiskalnej. System pozwala na przejrzyste rozliczenia pomiędzy zarządcą Food Town a najemcami oraz pozwala na cięcie kosztów - każdy z restauratorów oszczędził już około 3000 zł na zakupie drukarki fiskalnej. Rozwiązanie dostarcza firma iPOS.

Food Town w Fabryka Norblina to pierwsze miejsce w Polsce, w którym na tak dużą skalę zainstalowano rewolucyjne rozwiązanie oparte o technologię kas wirtualnych iPOS. W rozwiązaniu aplikacja fiskalna (czyli kasa fiskalna w formie oprogramowania) zainstalowana jest na terminalu płatniczym, który od tej pory służy nie tylko do przyjmowania płatności kartami, ale także do fiskalizacji sprzedaży - wydawania paragonów czy faktur.

Rozwiązanie iPOS oparte o technologię kasy wirtualnej to pełnowymiarowy system gastronomiczny zapewniający fiskalizację, analitykę, płatności bezgotówkowe oraz funkcjonalności niezbędne do sprawnej obsługi w  restauracjach. Terminal podłączony do 15-calowego, dotykowego monitora zastępuje tradycyjną drukarkę fiskalną, tym samym pozwalając przedsiębiorcom zaoszczędzić na jej zakupie około 3000 zł. Całość współpracuje z oprogramowaniem sprzedażowym iPOS zainstalowanym na ekranie z systemem Android. Dostawca rozwiązania deklaruje, że kasa wirtualna na terminalu może być zintegrowana z innymi systemami sprzedaży, więc mogą z niej korzystać firmy które nie posiadają oprogramowania sprzedażowego od iPOS.

- Technologia kas wirtualnych daje możliwość uniezależnienia się od konieczności zakupu drogich drukarek fiskalnych. Mniej sprzętu, to mniej awarii, mniej obowiązkowych przeglądów, czyli mniejsze koszty. Terminal, który kiedyś służył jedynie do przyjmowania płatności kartami dziś w pełni zastępuje sprzęt fiskalny. To dość rewolucyjne rozwiązanie fiskalne - dotychczas na rynku nie było dostępne narzędzie, w którym terminal mógłby zafiskalizować sprzedaż, będąc dodatkowo podłączony do zewnętrznego POSa - mówi Michał Pawłowski z iPOS SA.

Istotnym ułatwieniem jest automatyzacja raportowania wyników oraz mechanizm służący do transparentnych rozliczeń między restauratorami a właścicielem Food Town. Restauratorzy nie muszą skupiać się na ręcznym tworzeniu zestawień ze sprzedaży ponieważ zarządca otrzymuje niezbędne informacje rozliczeniowe w czasie rzeczywistym i w sposób transparentny.

- Wdrożenie systemu opartego o wirtualne kasy fiskalne w Food Town pozwala na scyfryzowane procesów związanych z rozliczeniami i ich czytelność. System pozwolił także na ograniczenie kosztów po stronie restauratorów, którzy nie musieli inwestować w drukarki fiskalne – mówi Michael Motz, właściciel kompleksu Food Town w Fabryce Norblina. – Jednocześnie otrzymaliśmy stabilny, bezpieczny i rozwojowy system, który dobrze sprawdza się w tak dynamicznym otoczeniu biznesowym i przy skali ruchu, jaką obsługujemy w Food Town dodaje. Ogromną zaletą korzystania z systemu iPOS jest też standaryzacja procesów obsługi klienta w każdym z konceptów gastronomicznych. Ujednolicony system sprawia, że cały Food Town działa niczym jedna maszyna. System iPOS sprawdził się na tyle, że w wdrożyliśmy to rozwiązanie w kolejnej lokalizacji - w Stacji Food Hall, która znajduje się w Galerii Metropolia w Gdańsku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.