Foodcom otwiera nowe biuro w Hiszpanii
Działająca na skalę globalną firma handlowa Foodcom S.A. nie zwalnia tempa rozwoju i uruchamia swoje kolejne biuro. Tym razem stawia na miasto w południowej części Hiszpanii, Malagę, która ze względu na strategiczne położenie uważana jest za jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych w regionie, stanowiąc bramę do międzynarodowych rynków.
Perspektywiczny rynek
Kontynuując swoją ekspansję, zaledwie 3 miesiące po uruchomieniu biura w Lublinie, teraz Foodcom otwiera swój trzeci oddział w jednym z najprężniej rozwijających się miast w regionie Andaluzji. Nowe biuro w Maladze będzie służyć jako ważna baza operacyjna dla działań handlowych.
- Malaga, jej stabilne otoczenie, rosnący potencjał rynkowy czy dogodna lokalizacja to zarówno obiecujące środowisko dla biznesu, jak i niezwykle atrakcyjne miejsce pracy. Dodatkowo, rozwinięta infrastruktura Hiszpanii w połączeniu z położeniem geograficznym sprawia, że kraj ten jest bardzo perspektywicznym rynkiem także dla inwestycji logistycznych – mówi Mateusz Augustyniak, Członek Zarządu w Foodcom S.A.
Hiszpania jest usytuowana na przecięciu śródziemnomorskich i atlantyckich szlaków transportowych, co otwiera drogę na rynki Europy, do Ameryki Łacińskiej, Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Ponadto, używany nieprzerwanie od 2600 lat port w Maladze, który jest najstarszym portem w Basenie Morza Śródziemnego oraz międzynarodowe lotnisko, także odgrywają znaczną rolę w globalnym handlu.
Zatrudnienie w hiszpańskim zespole
Foodcom S.A. to firma obecna w branży chemicznej, spożywczej, żywienia zwierząt oraz FMCG, która od ponad 10 lat specjalizuje się w transakcjach handlowych na całym świecie. Obecnie swoje biura ma w Warszawie i Lublinie. Otwarcie kolejnego oddziału, tym razem w Hiszpanii, nie tylko stwarza dogodne warunki dla intensywnych działań handlowych, ale przyczynia się również do wspierania lokalnej gospodarki oraz stworzenia nowych miejsc pracy. Aktualnie w Hiszpanii funkcjonuje kilkuosobowy zespół, który będzie jednak systematycznie powiększany.
- Zrekrutowaliśmy już osoby na kluczowe stanowiska do hiszpańskiego zespołu i będziemy go sukcesywnie rozbudowywać. Na jego czele stanął Angel Ramirez, a tworzą go osoby zarówno pochodzące z Hiszpanii, jak i innych części świata, tj. Maroko, Filipiny czy Portugalia. Wraz z otwarciem nowego oddziału w Maladze, poszukujemy więc nowych 30 pracowników, którzy będą mieli okazję uczestniczyć w dynamicznym rozwoju firmy – dodaje Mateusz Augustyniak.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.