Forestlight Games rozwija działalność o sektor gier mobilnych
Forestlight Games – producent i wydawca gier na PC i konsole – dywersyfikuje działalność o sektor gier mobilnych poprzez spółkę zależną. Pixel Trapps, bo o niej mowa, aktualnie pracuje nad pięcioma produkcjami mobilnymi. Wśród nich są projekty z portfolio produkcyjnego Forestlight Games, które Pixel Trapps przenosi do wersji mobilnych. Pierwsze z gier trafią na rynek na przełomie 2020/2021. Jednocześnie spółka zależna planuje przeprowadzenie prywatnej emisji udziałów o wartości 0,9 mln zł. Celem oferty będzie m.in. wsparcie projektów własnych oraz przygotowanie prototypu wysokobudżetowej gry mobilnej.
Forestlight Games pracuje nad kilkoma produkcjami, które w przyszłym roku pojawią się w wersji na PC. Jednocześnie spółka chce przystosować swoje autorskie projekty na konsole nowej generacji, platformy VR, ale i urządzenia mobilne, co będzie możliwe dzięki jej spółce zależnej Pixel Trapps. – Do tej pory nie oferowaliśmy graczom gier mobilnych. Ponieważ mobilki to jeden z szybciej rosnących segmentów gier wideo, chcemy być rozpoznawalnym i znaczącym beneficjentem także i tego obszaru. Będzie to możliwe dzięki naszej spółce zależnej Pixel Trapps, która już pracuje nad pięcioma projektami. Przeniesie m.in. wybrane tytuły z naszego portfolio na urządzenia mobilne. W pierwszej kolejności Electro Ride i Dorian Morris Adventure, wkrótce także i nasze duże gry, jak Wedding Designer, czy The Pope – mówi Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games.
Electro Ride i Dorian Morris Adventure trafią na rynek w wersji mobilnej w Q1 2021. Electro Ride zadebiutuje też na Android TV. W wersjach mobilnych pojawią się również Wedding Designer oraz symulator papieża. Electro Ride to produkcja neonowych legend motoryzacyjnych z czasów PRL' u. Wydawcą gry w wersji na PC jest Forestlight Games. Projekt nominowany był do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Dorian Morris Adventure to pierwszy tytuł z portfolio produkcyjnego FLG, który swoją premierę na Steam miał 16 listopada br. Fabuła gry koncentruje się na historii chłopca - Doriana Morrisa, który decyduje się poznać sekrety swojego zaginionego dziadka, sławnego podróżnika. W tym celu wyrusza w pełną przygód podróż, która jest wyprawą w głąb jego umysłu.
Model biznesowy Pixel Trapps zakłada tworzenie kilku gier typu casul oraz jednej lub dwóch dużych gier rocznie. Spółka obecnie rozpoczęła testową dystrybucję dwóch gier typu casual: Blind Shot oraz Coloraid. Obie gry są testowane w Nowej Zelandii oraz Kanadzie. Większościowym udziałowcem Pixel Trapps jest Forestlight Games, które posiada 52 proc. udziałów spółki.
- Wykorzystując szanse rynkowe oraz kompetencje doświadczonego zespołu Pixel Trapps, liczymy na to, że mobilne odsłony naszych tytułów znajdą szerokie grono nowych odbiorców. Zwłaszcza, że rynek gier mobilnych przynosi dynamicznie rosnące dochody. Chcemy w Pixel Trapps koncentrować się nie tylko na klasycznych kanałach dystrybucji, ale także zaistnieć w sektorze mobilnego e-sportu, czy na platformie Android TV – dodaje prezes zarządu Forestlight Games.
Pixel Trapps, przy współpracy z Forestlight Games, planuje przeprowadzenie prywatnej emisji udziałów w ramach której chce pozyskać od inwestorów 0,9 mln zł. Środki z oferty zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie prototypu dużej gry mobilnej oraz wsparcie kilku projektów własnych, aktualnie rozwijanych oraz planowanych. – Część kwoty z emisji przeznaczymy także na bieżące koszty działalności spółki oraz proces przekształcenia w Spółkę Akcyjną, jako element przygotowanie do późniejszego upublicznienia akcji – komentuje Tomasz Mazur.
Forestlight Games także jest w trakcie przekształcenia w Spółkę Akcyjną. Proces powinien zakończyć się w styczniu 2021. Poprzedzać on będzie planowany na połowę przyszłego roku, debiut Forestlight Games na NewConnect.
Od 2018 r. do 2020 r. rynek gier mobilnych wzrósł o 25%, szacuje się, że do 2023 r. wzrośnie o kolejne 25%. Jednocześnie wartość całego rynku gier w 2020 r. szacowana jest na 164,6 mld USD, z czego 76,7 mld USD to gry mobilne.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.