Gaming Factory prezentuje swoją największą grę
Gaming Factory odsłoniło kulisy swojej najnowszej i zarazem największej produkcji. Notowany na głównym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier zaprezentował grę wyścigową skupioną na tematyce driftu. Japanese Drift Master jest w zaawansowanym etapie produkcyjnym. Licencja na tytuł została zakupiona w zeszłym roku. Projekt łączy strukturę gier wyścigowych z elementami fabuły w stylu powieści wizualnej z Dalekiego Wschodu. Gaming Factory planuje wydanie gry w formule early access na przełomie 2023/2024 r.
- Japanese Drift Master to największy projekt w naszej historii, cieszymy się, że możemy wreszcie go zaprezentować. Jesteśmy przekonani, że tytuł trafi w gusta fanów driftu, którzy docenią zróżnicowane trasy, bardzo dobrą grafikę oraz wiele nawiązań do japońskiej kultury. Na uwagę zasługują także elementy rozbudowy i tuningu pojazdów. Gra ma olbrzymi potencjał rozwoju, dlatego nie będzie to zamknięta produkcja. Warto podkreślić, że Japanese Drift Master jest już w zaawansowanym etapie produkcji – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory SA.
Japanese Drift Master czerpie garściami z japońskiej kultury i historii driftu. Na graczy czekają kilometry różnorodnych dróg, inspirowanych prawdziwymi lokacjami i tymi znanymi z lokalnej popkultury. Dodatkowo klimat gry oddawać będzie możliwość spersonalizowania własnego samochodu nawiązując do japońskiej stylistyki.
Oprócz elementów wyścigowych w grze pojawią się również wątki fabularne w stylu powieści wizualnej. W produkcji przedstawiona zostanie historia obcokrajowca, który pragnie zdobyć sławę na japońskiej scenie driftu. W drodze na szczyt gracze będą musieli zdobyć szacunek, pokonując innych kierowców rywalizujących o tytuł najlepszego driftera.
Nowy tytuł to konsekwencja ogłoszonej pod koniec ub. roku strategii rozwoju wewnętrznych zespołów deweloperskich i większej koncentracji na własnych produkcjach. Spółka planuje wydawanie około 4 produkcji rocznie oraz portowanie na konsole swoich najlepszych tytułów.
W 2022 r. Gaming Factory wypracowało 2,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży co stanowiło wzrost o ponad 25proc. względem poprzedniego roku. Głównie w wyniku odpisów kilku produkowanych tytułów spółka wykazała jednostkową stratę netto na poziomie 5,4 mln zł netto.
- W minionym roku podjęliśmy szereg decyzji, które – w naszej ocenie – mocno zaprocentują w nadchodzących miesiącach i latach. Zamknęliśmy słabo rokujące projekty i skupiliśmy się na kilku kluczowych produkcjach. Uzyskaliśmy zwrot poniesionych kosztów naszych najważniejszych tytułów, czyli Bakery Simulator oraz Electrician Simulator, do którego już w drugim kwartale ukaże się płatny dodatek pod nazwą Smart Devices. Liczę na to, że realizowane działania oraz nowe premiery będą miały istotny wpływ na nasze wyniki, tym bardziej, że nie będziemy już obciążeni zamrożonymi projektami – podsumowuje Mateusz Adamkiewicz.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.