Garnitur Izabeli Łapińskiej w spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego
Spektakl Krzysztofa Warlikowskiego ,,Elizabeth Costello” z podtytułem „Siedem wykładów i pięć bajek z morałem” zgromadził rzeszę wielbicieli teatru 11 kwietnia w Nowym Teatrze. Sztuka poświęcona została jego ulubionej pisarce i zarazem bohaterce powieści Johna Maxwella Coetzeego ,,Elizabeth Costello”. Kobieta jest osobą fikcyjną, która stała się artystycznym i życiowym alter ego pisarza. W spektaklu Warlikowskiego można zobaczyć plejadę gwiazd, m.in. Magdalenę Cielecką, Andrzeja Chyrę, Maję Ostaszewską, Bartosza Gelnera, Magdalenę Popławską, Mariusza Bonaszewskiego, Ewę Dałkowską oraz Małgorzatę Hajewską-Krzysztofik, zwaną ,,Hają”, która podczas sztuki ma na sobie wyrafinowaną kreację. Garnitur, który stał się kostiumem aktorki, stworzyła Izabela Łapińska, znana z odważnych projektów pełnych niezwykłych detali. To jednak nie pierwszy raz, gdy ,,Haja” pojawiła się w kreacji projektantki.
Garnitur zadebiutował podczas premiery filmu ,,Kobieta z…” Małgorzaty Szumowskiej. Aktorka wcielająca się w rolę Anieli Wesoły wystąpiła w oryginalnym, połyskującym komplecie garniturowym ze srebrnymi zdobieniami na ramionach, projektu Izabeli Łapińskiej. Podczas premiery kreacja zwróciła uwagę samego Krzysztofa Warlikowskiego, który zdecydował, że aktorka wystąpi w tym garniturze również w jego spektaklu ,,Elizabeth Costello”. Najnowszą sztukę Krzysztofa Warlikowskiego ,,Elizabeth Costello” z udziałem Małgorzaty Hajewskiej-Krzysztofik można oglądać od 11 kwietnia w Nowym Teatrze w Warszawie.
O Izabeli Łapińskiej
Projektantka Izabela Łapińska zadebiutowała w 2004 roku. Jej uwagę zawsze przyciągały szlachetne tkaniny, piękne wykończenia i ręcznie robione zdobienia, czym zasłużyła sobie na miano mistrzyni detalu. Jej unikatowy styl został szybko doceniony nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Marka Izabeli Łapińskiej od piętnastu lat wyróżnia się na tle polskiej sceny modowej niezrównaną jakością, ponadczasową elegancją oraz luksusowymi wykończeniami. Marka wierzy w siłę klasycznej kobiecości. Jej ubrania nie podążają ślepo za trendami, a flagowym projektem jest sukienka pensjonarka, która pojawia się w każdej kolekcji.
fot. Magda Hueckel / Nowy Teatr.
OSOBOWOŚCI sceny artystycznej - Marcin Muszyński i Lewitująca Doda
Franklin Graham przemawiał w TAURON Arenie w Krakowie w sobotę
Gwiazdy, influencerzy oraz eksperci mówią jednym głosem: Sama Wybierz Samorząd.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.