Komunikaty PR

Gdzie kupić w Warszawie oryginalne włoskie produkty?

2021-06-07  |  12:20
Biuro prasowe

Zdarza się czasami, że konsumenci mają problem z odróżnieniem autentycznych wyrobów od innych, które nie mają wiele wspólnego z oryginałami. Jak można zyskać pewność, że produkt, który kupujemy jest oryginalny? Gdzie w Warszawie kupić autentyczne włoskie produkty?

Certyfikat, który potwierdza oryginalność

Z pomocą przychodzi Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, która rozpoczęła  w maju 2021 proces certyfikowania małych sklepów, które oferują oryginalne włoskie produkty. Pierwsza faza projektu objęła punkty w Warszawie i okolicach. W tym momencie 26 sklepów przeszło pozytywnie proces certyfikacji.

Certyfikacja polegała na weryfikacji sklepów i spełnienia wymogów ustalonych przez włoskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej.

– W ciągu ostatnich miesięcy w czasie pandemii przybyło na mapie stolicy butikowych sklepów, jakie oferują jakościowe produkty, w tym również wyroby z Włoch – wina, sery, wędliny, makarony, oliwy, słodycze i inne pyszne włoskie jedzenie. Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia zdecydowało, że w tak trudnym czasie należy się podziękowanie i wsparcie sklepom poprzez certyfikację. Chcieliśmy również dać konsumentom pewność, że kupując w sklepach  z certyfikatem nadanym przez CCIIP, mają pewność jakości i autentyczności włoskich wyrobów. – mówi Elisabetta Caprino, sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Jak poznać sklepy?

Na stronie internetowej Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce https://www.cciip.pl/  konsumenci znajdą listę certyfikowanych sklepów. Ponadto każdy taki sklep będzie miał umieszczoną na witrynie specjalną naklejkę: Tu kupisz oryginalne produkty Made in Italy. Naklejka stanowi potwierdzenie przejścia procesu certyfikacji przez sklep.

 –  Certyfikat, który nadaje sklepom La Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia to jasna informacja dla konsumenta, że kupując w danym sklepie ma gwarancję autentyczności włoskich produktów, a co za tym idzie – potwierdzenie wysokiej jakości, smaku i niepowtarzalnego związku miedzy jedzeniem a terytorium pochodzenia. – mówi Stefano Zedde, wice sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo- Przemysłowej w Polsce.

W następnych miesiącach akcja certyfikacji prowadzona będzie też w innych polskich miastach.

Jak sprawdzić, czy Twój sklep spełnia warunki certyfikacji? Informacje znajdują się TU>> https://www.cciip.pl/2391si_true-italian-taste-2021-w-polsce/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.