Komunikaty PR

Gdzie kupić w Warszawie oryginalne włoskie produkty?

2021-06-07  |  12:20
Biuro prasowe

Zdarza się czasami, że konsumenci mają problem z odróżnieniem autentycznych wyrobów od innych, które nie mają wiele wspólnego z oryginałami. Jak można zyskać pewność, że produkt, który kupujemy jest oryginalny? Gdzie w Warszawie kupić autentyczne włoskie produkty?

Certyfikat, który potwierdza oryginalność

Z pomocą przychodzi Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, która rozpoczęła  w maju 2021 proces certyfikowania małych sklepów, które oferują oryginalne włoskie produkty. Pierwsza faza projektu objęła punkty w Warszawie i okolicach. W tym momencie 26 sklepów przeszło pozytywnie proces certyfikacji.

Certyfikacja polegała na weryfikacji sklepów i spełnienia wymogów ustalonych przez włoskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej.

– W ciągu ostatnich miesięcy w czasie pandemii przybyło na mapie stolicy butikowych sklepów, jakie oferują jakościowe produkty, w tym również wyroby z Włoch – wina, sery, wędliny, makarony, oliwy, słodycze i inne pyszne włoskie jedzenie. Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia zdecydowało, że w tak trudnym czasie należy się podziękowanie i wsparcie sklepom poprzez certyfikację. Chcieliśmy również dać konsumentom pewność, że kupując w sklepach  z certyfikatem nadanym przez CCIIP, mają pewność jakości i autentyczności włoskich wyrobów. – mówi Elisabetta Caprino, sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce.

Jak poznać sklepy?

Na stronie internetowej Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce https://www.cciip.pl/  konsumenci znajdą listę certyfikowanych sklepów. Ponadto każdy taki sklep będzie miał umieszczoną na witrynie specjalną naklejkę: Tu kupisz oryginalne produkty Made in Italy. Naklejka stanowi potwierdzenie przejścia procesu certyfikacji przez sklep.

 –  Certyfikat, który nadaje sklepom La Camera di Commercio e dell’Industria Italiana in Polonia to jasna informacja dla konsumenta, że kupując w danym sklepie ma gwarancję autentyczności włoskich produktów, a co za tym idzie – potwierdzenie wysokiej jakości, smaku i niepowtarzalnego związku miedzy jedzeniem a terytorium pochodzenia. – mówi Stefano Zedde, wice sekretarz generalny Włoskiej Izby Handlowo- Przemysłowej w Polsce.

W następnych miesiącach akcja certyfikacji prowadzona będzie też w innych polskich miastach.

Jak sprawdzić, czy Twój sklep spełnia warunki certyfikacji? Informacje znajdują się TU>> https://www.cciip.pl/2391si_true-italian-taste-2021-w-polsce/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Polacy sprawdzają, jak powstają produkty spożywcze? Biuro prasowe
2024-09-24 | 13:40

Polacy sprawdzają, jak powstają produkty spożywcze?

78,1% Polaków deklaruje, że ważne jest dla nich, czy producent prowadzi swoją działalność z poszanowaniem ludzi i środowiska – wynika z badania „Zrównoważony
Przemysł spożywczy Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz
2024-09-10 | 14:00

Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz

Wegańskie, z ilością tłuszczu obniżoną o 30% – to główne wyróżniki Curly Light, nowej wersji popularnych chrupek orzechowych Curly. Właściciel marki, firma Lorenz,
Przemysł spożywczy Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren
2024-08-20 | 18:00

Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren

Wypiekane w piecu, chrupiące i pełne ziaren – przekąski Dobry Chrup to nowy subbrand produktów marki Lajkonik. Krakersy, paluchy oraz bajgle z ziołami prowansalskimi są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.