10-proc. wzrost sprzedaży Pharmeny w pierwszym kwartale br.
Pharmena – notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety – w pierwszym kwartale br. wypracowała 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (3,6 mln zł vs 3,3 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.). Był to najlepszy pierwszy kwartał w wykonaniu łódzkiej Grupy od 2018 r. Wzrost przychodów wynikał przede wszystkim ze zwiększania sprzedaży na rynku krajowym. W raportowanym okresie sprzedaż w segmencie Body Care – specjalistycznych produktów do ciała – wzrosła ponad trzykrotnie.
- W segmentach Body Care oraz Face Care osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży. Natomiast w segmencie Hair Care, który posiada największy udział w naszych przychodach, utrzymaliśmy wysoki poziom sprzedaży względem pierwszego kwartału ubiegłego roku. Rośnie nam sprzedaż, zarówno w hurcie jak i w detalu, co nas bardzo cieszy i napawa optymizmem. Działalność Grupy w obszarze dermokosmetyków jest rentowna na wszystkich poziomach skonsolidowanego sprawozdania z wyniku. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.
W pierwszym kwartale br. sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła o 240 proc. Przychody w segmencie Face Care (specjalistyczne linie innowacyjnych dermokosmetyków przeznaczone do pielęgnacji skóry twarzy) wzrosły o 41 proc. Segment Hair Care osiągnął niemal taką samą sprzedaż jak w analogicznym okresie ubiegłego roku (2,68 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r. vs 2,72 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.).
Na przełomie kwartałów Pharmena rozszerzyła markę Dermena o nowe linie produktów w kategorii Hair Care. W marcu i kwietniu br. producent wprowadził pięć nowych produktów do swojej oferty specjalistycznych preparatów do kompleksowej pielęgnacji skóry głowy i włosów. Wdrożenie na rynek nowych linii produktowych ma zapewnić Pharmenie zdywersyfikowanie portfolio produktowego oraz wzrost przychodów ze sprzedaży.
- Jak co roku wprowadzamy nowe produkty na rynek. Zgodnie z naszymi przewidywaniami ma to się przełożyć na wzrost sprzedaży w kolejnych kwartałach bieżącego roku. Chcemy wejść na nowy poziom sprzedaży. Dlatego sukcesywnie rozwijamy sprzedaż tradycyjną w detalu jak i w obszarze e-commerce. - podkreśla Konrad Palka.
W raportowanym okresie Grupa Pharmena osiągnęła 2,2 mln zł zysku na sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Grupa w raportowanym okresie znacznie poprawiła wynik operacyjny oraz zmniejszyła istotnie stratę netto w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W okresie styczeń-marzec br. Grupa miała prawie 0,1 mln zł zysku na działalności operacyjnej (vs. 0,3 mln straty w pierwszym kwartale 2021 r.) oraz 0,2 mln zł straty na wyniku netto (vs. 0,6 mln zł straty w pierwszym kwartale 2021 r.).
Działalność Grupy w obszarze badań nad innowacyjnym lekiem 1-MNA generuje obecnie koszty, co ma odzwierciedlenie w wynikach. W przypadku komercjalizacji leku 1-MNA będzie on generować znaczące przychody, które mogą mieć istotny pozytywny wpływ na wyniki finansowe i sytuację majątkową Grupy Pharmena.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.