Komunikaty PR

10-proc. wzrost sprzedaży Pharmeny w pierwszym kwartale br.

2022-05-30  |  12:00

Pharmena – notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety – w pierwszym kwartale br. wypracowała 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (3,6 mln zł vs 3,3 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.). Był to najlepszy pierwszy kwartał w wykonaniu łódzkiej Grupy od 2018 r. Wzrost przychodów wynikał przede wszystkim ze zwiększania sprzedaży na rynku krajowym. W raportowanym okresie sprzedaż w segmencie Body Care – specjalistycznych produktów do ciała – wzrosła ponad trzykrotnie.

- W segmentach Body Care oraz Face Care osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży. Natomiast w segmencie Hair Care, który posiada największy udział w naszych przychodach, utrzymaliśmy wysoki poziom sprzedaży względem pierwszego kwartału ubiegłego roku. Rośnie nam sprzedaż, zarówno w hurcie jak i w detalu, co nas bardzo cieszy i napawa  optymizmem. Działalność Grupy w obszarze dermokosmetyków jest rentowna na wszystkich poziomach skonsolidowanego sprawozdania z wyniku.  - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

W pierwszym kwartale br. sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła o 240 proc. Przychody w segmencie Face Care (specjalistyczne linie innowacyjnych dermokosmetyków przeznaczone do pielęgnacji skóry twarzy) wzrosły o 41 proc. Segment Hair Care osiągnął niemal taką samą sprzedaż jak w analogicznym okresie ubiegłego roku (2,68 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r. vs 2,72 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.).

Na przełomie kwartałów Pharmena rozszerzyła markę Dermena o nowe linie produktów w kategorii Hair Care. W marcu i kwietniu br. producent wprowadził pięć nowych produktów do swojej oferty specjalistycznych preparatów do kompleksowej pielęgnacji skóry głowy i włosów. Wdrożenie na rynek nowych linii produktowych ma zapewnić Pharmenie zdywersyfikowanie portfolio produktowego oraz wzrost przychodów ze sprzedaży.

- Jak co roku wprowadzamy nowe produkty na rynek. Zgodnie z naszymi przewidywaniami ma to się przełożyć na wzrost sprzedaży w kolejnych kwartałach bieżącego roku. Chcemy wejść na nowy poziom sprzedaży. Dlatego sukcesywnie rozwijamy sprzedaż tradycyjną w detalu jak i w obszarze e-commerce. - podkreśla Konrad Palka.

W raportowanym okresie Grupa Pharmena osiągnęła 2,2 mln zł zysku na sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Grupa w raportowanym okresie znacznie poprawiła wynik operacyjny oraz zmniejszyła istotnie stratę netto w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W okresie styczeń-marzec br. Grupa miała prawie 0,1 mln zł zysku na działalności operacyjnej (vs. 0,3 mln straty w pierwszym kwartale 2021 r.) oraz 0,2 mln zł straty na wyniku netto (vs. 0,6 mln zł straty w pierwszym kwartale 2021 r.).

Działalność Grupy w obszarze badań nad innowacyjnym lekiem 1-MNA  generuje obecnie koszty, co ma odzwierciedlenie w wynikach. W przypadku komercjalizacji leku 1-MNA będzie on generować znaczące przychody, które mogą mieć istotny pozytywny wpływ na wyniki finansowe i sytuację majątkową Grupy Pharmena.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.