Komunikaty PR

10-proc. wzrost sprzedaży Pharmeny w pierwszym kwartale br.

2022-05-30  |  12:00

Pharmena – notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety – w pierwszym kwartale br. wypracowała 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (3,6 mln zł vs 3,3 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.). Był to najlepszy pierwszy kwartał w wykonaniu łódzkiej Grupy od 2018 r. Wzrost przychodów wynikał przede wszystkim ze zwiększania sprzedaży na rynku krajowym. W raportowanym okresie sprzedaż w segmencie Body Care – specjalistycznych produktów do ciała – wzrosła ponad trzykrotnie.

- W segmentach Body Care oraz Face Care osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży. Natomiast w segmencie Hair Care, który posiada największy udział w naszych przychodach, utrzymaliśmy wysoki poziom sprzedaży względem pierwszego kwartału ubiegłego roku. Rośnie nam sprzedaż, zarówno w hurcie jak i w detalu, co nas bardzo cieszy i napawa  optymizmem. Działalność Grupy w obszarze dermokosmetyków jest rentowna na wszystkich poziomach skonsolidowanego sprawozdania z wyniku.  - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

W pierwszym kwartale br. sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła o 240 proc. Przychody w segmencie Face Care (specjalistyczne linie innowacyjnych dermokosmetyków przeznaczone do pielęgnacji skóry twarzy) wzrosły o 41 proc. Segment Hair Care osiągnął niemal taką samą sprzedaż jak w analogicznym okresie ubiegłego roku (2,68 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r. vs 2,72 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.).

Na przełomie kwartałów Pharmena rozszerzyła markę Dermena o nowe linie produktów w kategorii Hair Care. W marcu i kwietniu br. producent wprowadził pięć nowych produktów do swojej oferty specjalistycznych preparatów do kompleksowej pielęgnacji skóry głowy i włosów. Wdrożenie na rynek nowych linii produktowych ma zapewnić Pharmenie zdywersyfikowanie portfolio produktowego oraz wzrost przychodów ze sprzedaży.

- Jak co roku wprowadzamy nowe produkty na rynek. Zgodnie z naszymi przewidywaniami ma to się przełożyć na wzrost sprzedaży w kolejnych kwartałach bieżącego roku. Chcemy wejść na nowy poziom sprzedaży. Dlatego sukcesywnie rozwijamy sprzedaż tradycyjną w detalu jak i w obszarze e-commerce. - podkreśla Konrad Palka.

W raportowanym okresie Grupa Pharmena osiągnęła 2,2 mln zł zysku na sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Grupa w raportowanym okresie znacznie poprawiła wynik operacyjny oraz zmniejszyła istotnie stratę netto w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W okresie styczeń-marzec br. Grupa miała prawie 0,1 mln zł zysku na działalności operacyjnej (vs. 0,3 mln straty w pierwszym kwartale 2021 r.) oraz 0,2 mln zł straty na wyniku netto (vs. 0,6 mln zł straty w pierwszym kwartale 2021 r.).

Działalność Grupy w obszarze badań nad innowacyjnym lekiem 1-MNA  generuje obecnie koszty, co ma odzwierciedlenie w wynikach. W przypadku komercjalizacji leku 1-MNA będzie on generować znaczące przychody, które mogą mieć istotny pozytywny wpływ na wyniki finansowe i sytuację majątkową Grupy Pharmena.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.