10-proc. wzrost sprzedaży Pharmeny w pierwszym kwartale br.
Pharmena – notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety – w pierwszym kwartale br. wypracowała 10-proc. wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (3,6 mln zł vs 3,3 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.). Był to najlepszy pierwszy kwartał w wykonaniu łódzkiej Grupy od 2018 r. Wzrost przychodów wynikał przede wszystkim ze zwiększania sprzedaży na rynku krajowym. W raportowanym okresie sprzedaż w segmencie Body Care – specjalistycznych produktów do ciała – wzrosła ponad trzykrotnie.
- W segmentach Body Care oraz Face Care osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży. Natomiast w segmencie Hair Care, który posiada największy udział w naszych przychodach, utrzymaliśmy wysoki poziom sprzedaży względem pierwszego kwartału ubiegłego roku. Rośnie nam sprzedaż, zarówno w hurcie jak i w detalu, co nas bardzo cieszy i napawa optymizmem. Działalność Grupy w obszarze dermokosmetyków jest rentowna na wszystkich poziomach skonsolidowanego sprawozdania z wyniku. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.
W pierwszym kwartale br. sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła o 240 proc. Przychody w segmencie Face Care (specjalistyczne linie innowacyjnych dermokosmetyków przeznaczone do pielęgnacji skóry twarzy) wzrosły o 41 proc. Segment Hair Care osiągnął niemal taką samą sprzedaż jak w analogicznym okresie ubiegłego roku (2,68 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r. vs 2,72 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.).
Na przełomie kwartałów Pharmena rozszerzyła markę Dermena o nowe linie produktów w kategorii Hair Care. W marcu i kwietniu br. producent wprowadził pięć nowych produktów do swojej oferty specjalistycznych preparatów do kompleksowej pielęgnacji skóry głowy i włosów. Wdrożenie na rynek nowych linii produktowych ma zapewnić Pharmenie zdywersyfikowanie portfolio produktowego oraz wzrost przychodów ze sprzedaży.
- Jak co roku wprowadzamy nowe produkty na rynek. Zgodnie z naszymi przewidywaniami ma to się przełożyć na wzrost sprzedaży w kolejnych kwartałach bieżącego roku. Chcemy wejść na nowy poziom sprzedaży. Dlatego sukcesywnie rozwijamy sprzedaż tradycyjną w detalu jak i w obszarze e-commerce. - podkreśla Konrad Palka.
W raportowanym okresie Grupa Pharmena osiągnęła 2,2 mln zł zysku na sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Grupa w raportowanym okresie znacznie poprawiła wynik operacyjny oraz zmniejszyła istotnie stratę netto w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. W okresie styczeń-marzec br. Grupa miała prawie 0,1 mln zł zysku na działalności operacyjnej (vs. 0,3 mln straty w pierwszym kwartale 2021 r.) oraz 0,2 mln zł straty na wyniku netto (vs. 0,6 mln zł straty w pierwszym kwartale 2021 r.).
Działalność Grupy w obszarze badań nad innowacyjnym lekiem 1-MNA generuje obecnie koszty, co ma odzwierciedlenie w wynikach. W przypadku komercjalizacji leku 1-MNA będzie on generować znaczące przychody, które mogą mieć istotny pozytywny wpływ na wyniki finansowe i sytuację majątkową Grupy Pharmena.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.