Komunikaty PR

15 lutego br. ruszają zapisy na akcje Infoscan w ramach emisji z Prawem Poboru

2022-02-08  |  12:00
Biuro prasowe

Notowany na NewConnect Infoscan S.A. informuje, że 15 lutego br. rozpoczną się zapisy na akcje serii O spółki. W ramach emisji Spółka planuje pozyskać do 6,3 mln zł na inwestycję w Grupę Modne Zakupy sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., właściciela platform e-commerce (m.in. Intymna.pl). Środki pozwolą na osiągnięcie 30 procent udziałów w GMZ.CO sp. z o.o. za 4,5 mln zł poprzez odkup udziałów oraz podniesienie kapitału, a w dalszej kolejności stopniowe przejęcie kontroli nad spółką. Transakcja pozwoli kontynuować realizację strategii Infoscan S.A. na lata 2021-2025, zakładającej generowanie w ciągu najbliższych czterech lat 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł. Zapisy w ramach realizacji Prawa Poboru i Zapisów Dodatkowych będą trwały do 1 marca br.

10 lutego br. został wyznaczony jako dzień Prawa Poboru akcji serii O. Oznacza to, że inwestorzy zainteresowani uczestnictwem w emisji akcji serii O muszą posiadać na rachunku maklerskim  akcje Infoscan S.A. najpóźniej do 8 lutego br.

W ramach emisji z prawem poboru Infoscan zamierza wyemitować ponad 26,4 mln nowych akcji serii O. Na jedną akcję posiadaną przez akcjonariusza na dzień 8 lutego br. będzie przypadać jedno prawo poboru uprawniające do objęcia dwóch akcji pochodzących z nowej emisji. Cena emisyjna jednej akcji została ustalona uchwałą Zarządu z dnia 7 lutego br. na poziomie 0,24 zł.

- Zgodnie z zapowiedziami opublikowaliśmy parametry nadchodzącej emisji z prawem poboru, czyniąc pierwszy krok na drodze do realizacji Strategii rozwoju Infoscan na najbliższe lata. Środki pozyskane w ramach emisji pozwolą nam przejąć istotny pakiet udziałów w obecnej na rynku e-commerce od ponad 20 lat Grupie Modne Zakupy. Jest to właściciel takich marek jak Intymna.pl czy Primodo.pl. -  komentuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan S.A.

Środki pozyskane w ramach emisji zostaną przeznaczone na zakup 30% udziałów w spółce GMZ.CO sp. z o.o., będącej posiadaczem 100% udziałów w Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o., która prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.). Liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. osób. Grupa Modne Zakupy sp. z o.o. wygenerowała w 2020 roku ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, a w trzech kwartałach 2021 roku ponad 14 mln zł.

- Finalizacja pierwszego etapu transakcji pozwoli nam rozpocząć działalność na rynku e-commerce oraz skupić się na realizacji kolejnych założeń strategii rozwoju. Po przejęciu pełnej kontroli nad GZM skoncentrujemy się na stworzeniu nowych brandów oraz rozszerzeniu asortymentu, co pozwoli zwiększyć dotarcia do odbiorców oraz skalować biznes - informuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan S.A.

24 listopada 2021 roku Infoscan opublikował nową strategię rozwoju na lata 2021-2025. Strategia zakłada rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce poprzez inwestycję w Grupę Modne Zakupy Sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., z którą Spółka podpisała w październiku 2021 roku list intencyjny. Następstwem listu intencyjnego było podpisanie przez strony dokumentu określającego podstawowe założenia i warunki współpracy przy realizacji procesu inwestycyjnego. Jednym z celów Spółki jest osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów w Grupie Infoscan na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań akcji Spółki na Rynek Główny GPW.

Szczegółowy harmonogram oferty publicznej z prawem poboru akcji serii O:

Harmonogram Oferty

8 lutego 2022 r.

Ostatni dzień sesyjny, w którym można nabyć na rynku NewConnect, prowadzonym jako Alternatywny System Obrotu przez w GPW Warszawie S.A. Akcje Spółki z przysługującym Prawem Poboru do objęcia Akcji Serii O

10 lutego 2022 r.

Dzień Prawa Poboru

14 lutego 2022 r.

Publikacja Memorandum Informacyjnego

15 lutego 2022 r.

Rozpoczęcie przyjmowania zapisów w wykonaniu Prawa Poboru i Zapisów Dodatkowych

1 marca 2022 r.

Zakończenie przyjmowania zapisów w wykonaniu Prawa Poboru i Zapisów Dodatkowych.

11 marca 2022 r.

Przydział Akcji Oferowanych objętych w wykonaniu Prawa Poboru oraz w Zapisach Dodatkowych

14 marca 2022 r. – 18 marca 2022 r.

Przyjmowanie Zapisów na Akcje Oferowane nieobjęte w wykonaniu Prawa Poboru i w zapisach dodatkowych przez podmioty, które odpowiedzą na zaproszenie Zarządu Emitenta

23 marca 2022 r.

Przydział akcji podmiotom, które odpowiedzą na zaproszenie Zarządu Emitenta

 

Zapisy na akcje serii O będą mogły być składane zgodnie z zasadami dystrybucji oferowanych papierów wartościowych, które zostaną przedstawione w Memorandum Informacyjnym, którego publikacja planowana jest na dzień 14 lutego 2022 roku. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.