Komunikaty PR

6,45 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało SoftBlue w 2020 r.

2021-02-16  |  08:30
Biuro prasowe

 

6,45 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 r. wypracowało SoftBlue – notowana na NewConnect spółka technologiczna z Bydgoszczy. W samym czwartym kwartale firma osiągnęła 3,22 mln zł przychodów netto. W tym czasie zysk netto SoftBlue wyniósł ponad 2,5 mln zł, co oznacza niespełna 330 proc. wzrost w porównaniu rdr. Wpływ na wyniki miało sfinalizowanie kontraktów dotyczących autorskich projektów z zakresu nowych technologii, a także działalność badawczo–rozwojowa spółki. W minionym kwartale firma SoftBlue koncentrowała się również na przejęciu biznesu notowanej na NewConnect firmy easyCALL.pl.

-  Wyniki za 2020 rok są dla nas satysfakcjonujące i potwierdzają, że obrana przez nas strategia jest słuszna. Koncentrujemy się na realizacji projektów skierowanych na Software, IoT oraz dział badawczo-rozwojowy. Sfinalizowanie kilku istotnych projektów w ramach tych obszarów przyczyniło się do wypracowania w minionym roku znaczącego wzrostu zysku netto, który osiągnął 3,1 mln zł. Przychody netto odnotowaliśmy na poziomie 6,45 mln zł. Aż 50 proc. tego wyniku - 3,22 mln zł - udało nam się osiągnąć w samym czwartym kwartale. Zysk netto od października do grudnia wyniósł ponad 2,5 mln zł. Dało to SoftBlue ponad 4-krotny wzrost rdr. – informuje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – EBITDA w tym okresie wyniosła prawie 1,47 mln zł – dodaje.

W październiku ub. roku firma SoftBlue podpisała dwie znaczące umowy z podmiotami z sektora państwowego. Łączna wartość zamówień na systemy informatyczne wynosiła ok. 4 mln zł. Oba projekty zostaną zrealizowane w 2021 roku.

W listopadzie spółka wkroczyła w następny etap budowy własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego optymalizacji zarządzania zasobami wodnymi i energetycznymi. SoftBlue zakupiło wówczas działkę o pow. 703 m2 w centrum Bydgoszczy. Projekt ma na celu stworzenie rozwiązań ułatwiających racjonalne gospodarowanie wodą w systemach zbiorowego zaopatrzenia oraz zwiększenia efektywności zarządzania energią elektryczną. – Prace budowlane planujemy rozpocząć na przełomie najbliższych miesięcy. Zakończenie budowy zaplanowane jest na czwarty kwartał 2022. Pokładamy duże nadzieje w tej inwestycji. – komentuje Michał Kierul.  

Na powstanie Centrum spółka otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w kwocie ponad 5,4 mln zł. Całkowita wartość inwestycji wynosi powyżej 12 mln zł. 

W tym samym czasie SoftBlue podjęło także decyzję o wzmocnieniu segmentu autorskich rozwiązań z obszaru IoT. Spółka koncentrowała się bowiem na najnowszym projekcie o nazwie Autonomous Data Controler. Nowoczesny rejestrator będzie służyć do lokalnego zbierania, rejestracji i analizy danych pochodzących z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni. Nowoczesne urządzenie umożliwia akwizycję, archiwizację i przetwarzanie danych oraz prezentację wyników analizy.  

W połowie grudnia SoftBlue podjęło kolejny istotny krok z punktu widzenia rozwoju prowadzonej działalności. Firma sfinalizowała bowiem zakup biznesu firmy easyCALL.pl. Transakcja objęła pracowników firmy, kontakty biznesowe i kontrakty spółki. – Będąc właścicielem firmy chcemy stworzyć i dostarczyć systemy powiązane z telefonią internetową oraz stacjonarną. – dodaje prezes zarządu SoftBlue.

W minionym kwartale SoftBlue kontynuowało również realizację kilku projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Mowa m.in. o innowacyjnej platformie konsumenckiej EcoScan, dzięki której konsumenci żywności w przejrzysty sposób zdobędą szczegółową wiedzę o danym produkcie i jego składzie. Jednocześnie firma kontynuowała działania związane z zaprojektowaniem i stworzeniem rodziny bezzałogowych statków latających o specjalnym przeznaczeniu. Projekt prowadzony jest w ramach programu sektorowego INNOLOT.

Ponadto w ostatnim czasie spółka finalizowała istotne kontrakty na sprzedaż swojego flagowego autorskiego rozwiązania o nazwie AirDron. To innowacyjny system, który służy do zaawansowanego badania zanieczyszczenia powietrza za pomocą dronów ze specjalistyczną głowicą. Zakupu rozwiązania dokonali zarówno klienci prywatni, jak i podmioty samorządowe.

Z początkiem br. firma SoftBlue przeprowadziła publiczną emisję akcji z prawem poboru. Przydział akcji i zapisów na Akcje Oferowane zaplanowany został na przełom lutego i marca br. Aktualnie SoftBlue koncentruje się na rozwoju działalności eksportowej w ramach swojej spółki zależnej Milisystem.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.