8 lutego br. ostatnim dniem na zakup akcji Spółki Infoscan z prawem poboru
Notowany na NewConnect Infoscan S.A. informuje, że zgodnie z uchwałami podjętymi podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, 10 lutego br. został wyznaczony jako dzień praw poboru akcji serii O. Oznacza to, że inwestorzy zainteresowani uczestnictwem w emisji akcji Spółki muszą posiadać akcje Infoscan S.A. 8 lutego br. W jej ramach Spółka zamierza pozyskać min. 4,5 mln zł na inwestycję w Grupę Modne Zakupy sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., właściciela platform e-commerce (m.in. Intymna.pl). Środki pozwolą na nabycie 30 procent udziałów w GMZ.CO sp. z o.o., a w dalszej kolejności przejęcie kontroli nad spółką. Transakcja pozwoli rozpocząć realizację strategii Infoscan S.A. na lata 2021-2025, zakładającej generowanie w ciągu czterech lat 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł.
W ramach emisji Infoscan zamierza wyemitować do 26,4 mln nowych akcji serii O. Będzie to emisja z prawem poboru. Na jedną akcję posiadaną przez akcjonariusza na dzień 8 luty br. będzie przypadać jedno prawo poboru uprawniające do objęcia dwóch akcji pochodzących z nowej emisji.
- Zgodnie z nową strategią zamierzamy rozpocząć działalność w perspektywicznym segmencie e-commerce. W związku z tym planujemy zainwestować w obecną na rynku od kilkunastu lat Grupę Modne Zakupy, właściciela takich marek jak Intymna.pl czy Primodo.pl. Poprzez emisję z prawem poboru chcemy w pierwszej kolejności dać możliwość wsparcia nowego modelu biznesowego Spółki obecnym akcjonariuszom. Szczegóły emisji oraz harmonogram składania zapisów zostaną opublikowane już niebawem - komentuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan S.A.
24 listopada br. Infoscan opublikował nową strategię rozwoju na lata 2021-2025. Strategia zakłada rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce poprzez inwestycję w Grupę Modne Zakupy Sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., z którą Spółka podpisała w październiku 2021r. list intencyjny. Jednym z celów Spółki jest osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów (GMP) w Grupie Infoscan na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań na Rynek Główny GPW.
Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o. działa w branży e-commerce, prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.) natomiast liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. Grupa Modne Zakupy sp. z o.o. wygenerowała w 2020 roku ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Decyzja o wejściu na rynek e-commerce została podjęta po analizie rynków pod kątem największych perspektyw rozwoju. Według analiz i raportów sektorowych, polski rynek e-commerce, którego wartość szacowano przed wybuchem pandemii na ok. 70 mld zł, już zbliży się w 2021 roku do obrotów rzędu 100 mld zł. Firma PwC prognozuje natomiast wzrost wartości e-commerce w Polsce do poziomu 162 mld zł do roku 2026.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.