8 lutego br. ostatnim dniem na zakup akcji Spółki Infoscan z prawem poboru
Notowany na NewConnect Infoscan S.A. informuje, że zgodnie z uchwałami podjętymi podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, 10 lutego br. został wyznaczony jako dzień praw poboru akcji serii O. Oznacza to, że inwestorzy zainteresowani uczestnictwem w emisji akcji Spółki muszą posiadać akcje Infoscan S.A. 8 lutego br. W jej ramach Spółka zamierza pozyskać min. 4,5 mln zł na inwestycję w Grupę Modne Zakupy sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., właściciela platform e-commerce (m.in. Intymna.pl). Środki pozwolą na nabycie 30 procent udziałów w GMZ.CO sp. z o.o., a w dalszej kolejności przejęcie kontroli nad spółką. Transakcja pozwoli rozpocząć realizację strategii Infoscan S.A. na lata 2021-2025, zakładającej generowanie w ciągu czterech lat 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł.
W ramach emisji Infoscan zamierza wyemitować do 26,4 mln nowych akcji serii O. Będzie to emisja z prawem poboru. Na jedną akcję posiadaną przez akcjonariusza na dzień 8 luty br. będzie przypadać jedno prawo poboru uprawniające do objęcia dwóch akcji pochodzących z nowej emisji.
- Zgodnie z nową strategią zamierzamy rozpocząć działalność w perspektywicznym segmencie e-commerce. W związku z tym planujemy zainwestować w obecną na rynku od kilkunastu lat Grupę Modne Zakupy, właściciela takich marek jak Intymna.pl czy Primodo.pl. Poprzez emisję z prawem poboru chcemy w pierwszej kolejności dać możliwość wsparcia nowego modelu biznesowego Spółki obecnym akcjonariuszom. Szczegóły emisji oraz harmonogram składania zapisów zostaną opublikowane już niebawem - komentuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan S.A.
24 listopada br. Infoscan opublikował nową strategię rozwoju na lata 2021-2025. Strategia zakłada rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce poprzez inwestycję w Grupę Modne Zakupy Sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., z którą Spółka podpisała w październiku 2021r. list intencyjny. Jednym z celów Spółki jest osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów (GMP) w Grupie Infoscan na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań na Rynek Główny GPW.
Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o. działa w branży e-commerce, prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.) natomiast liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. Grupa Modne Zakupy sp. z o.o. wygenerowała w 2020 roku ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Decyzja o wejściu na rynek e-commerce została podjęta po analizie rynków pod kątem największych perspektyw rozwoju. Według analiz i raportów sektorowych, polski rynek e-commerce, którego wartość szacowano przed wybuchem pandemii na ok. 70 mld zł, już zbliży się w 2021 roku do obrotów rzędu 100 mld zł. Firma PwC prognozuje natomiast wzrost wartości e-commerce w Polsce do poziomu 162 mld zł do roku 2026.
![Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/1166227565/gpw-dietl,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023
![DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_431683815,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
![Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_109163050,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.