8 lutego br. ostatnim dniem na zakup akcji Spółki Infoscan z prawem poboru
Notowany na NewConnect Infoscan S.A. informuje, że zgodnie z uchwałami podjętymi podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, 10 lutego br. został wyznaczony jako dzień praw poboru akcji serii O. Oznacza to, że inwestorzy zainteresowani uczestnictwem w emisji akcji Spółki muszą posiadać akcje Infoscan S.A. 8 lutego br. W jej ramach Spółka zamierza pozyskać min. 4,5 mln zł na inwestycję w Grupę Modne Zakupy sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., właściciela platform e-commerce (m.in. Intymna.pl). Środki pozwolą na nabycie 30 procent udziałów w GMZ.CO sp. z o.o., a w dalszej kolejności przejęcie kontroli nad spółką. Transakcja pozwoli rozpocząć realizację strategii Infoscan S.A. na lata 2021-2025, zakładającej generowanie w ciągu czterech lat 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł.
W ramach emisji Infoscan zamierza wyemitować do 26,4 mln nowych akcji serii O. Będzie to emisja z prawem poboru. Na jedną akcję posiadaną przez akcjonariusza na dzień 8 luty br. będzie przypadać jedno prawo poboru uprawniające do objęcia dwóch akcji pochodzących z nowej emisji.
- Zgodnie z nową strategią zamierzamy rozpocząć działalność w perspektywicznym segmencie e-commerce. W związku z tym planujemy zainwestować w obecną na rynku od kilkunastu lat Grupę Modne Zakupy, właściciela takich marek jak Intymna.pl czy Primodo.pl. Poprzez emisję z prawem poboru chcemy w pierwszej kolejności dać możliwość wsparcia nowego modelu biznesowego Spółki obecnym akcjonariuszom. Szczegóły emisji oraz harmonogram składania zapisów zostaną opublikowane już niebawem - komentuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan S.A.
24 listopada br. Infoscan opublikował nową strategię rozwoju na lata 2021-2025. Strategia zakłada rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce poprzez inwestycję w Grupę Modne Zakupy Sp. z o.o. poprzez inwestycję w GMZ.CO sp. z o.o., z którą Spółka podpisała w październiku 2021r. list intencyjny. Jednym z celów Spółki jest osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów (GMP) w Grupie Infoscan na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań na Rynek Główny GPW.
Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o. działa w branży e-commerce, prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.) natomiast liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. Grupa Modne Zakupy sp. z o.o. wygenerowała w 2020 roku ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Decyzja o wejściu na rynek e-commerce została podjęta po analizie rynków pod kątem największych perspektyw rozwoju. Według analiz i raportów sektorowych, polski rynek e-commerce, którego wartość szacowano przed wybuchem pandemii na ok. 70 mld zł, już zbliży się w 2021 roku do obrotów rzędu 100 mld zł. Firma PwC prognozuje natomiast wzrost wartości e-commerce w Polsce do poziomu 162 mld zł do roku 2026.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.