Komunikaty PR

9,75 mln przychodów netto wypracowała Grupa DO OK w 2020 roku

2021-02-12  |  10:30
Biuro prasowe

 

Grupa DO OK SA, specjalizująca się w doradztwie technologicznym i tworzeniu oprogramowania, wypracowała w 2020 roku ponad 9,75 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co w porównaniu z 2019 rokiem oznacza wzrost o 18,6 proc. EBITDA za 2020 rok wyniosła ponad 0,77 mln zł. Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2020, porównując z analogicznym okresem 2019 roku, wzrosły o blisko 40 proc., przy jednoczesnych inwestycjach w rozwiązania własne, m.in. platformę IoT Cloud – DoConnect oraz dodatkowych nakładach, związanych z zaangażowaniem nowych pracowników do działu Growth w firmie. Celem takich działań jest lepsza identyfikacja potrzeb i doświadczeń klientów oraz pozyskanie nowych kontraktów, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Europy Północnej.

- Rok 2020 był jednym z najbardziej wymagających w historii działania naszej Grupy z uwagi na panującą pandemię koronawirusa. Przychody netto ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 9,75 mln zł, a zysk netto 0,31 mln zł. W ostatnim kwartale minionego roku skoncentrowaliśmy się na rozwoju naszego kluczowego produktu – platformy do zdalnej obsługi urządzeń. Dzięki DoConnect możliwe jest uwolnienie potencjału drzemiącego w danych IoT. Dostępny rynek na te usługi w Europie jest wart prawie 3 mld euro. Zaangażowaliśmy doświadczonych ekspertów z Finlandii, Danii i Białorusi do naszego zespołu. Chcemy rozszerzać naszą działalność, w szczególności w krajach nordyckich, ponieważ rynek ten oferuje szerokie możliwości w zakresie rozwiązań, które oferujemy – mówi Dmitrij Żatuchin, prezes i założyciel Grupy Kapitałowej DO OK.

Trwające w ostatnich miesiącach rozmowy z klientami z Norwegii i Estonii, zostały sfinalizowane z początkiem 2021 roku. Pierwszy z kontraktów dotyczy przygotowania mobilnej aplikacji dla produktów z kategorii lokalizatorów GPS dla zwierząt, drugi aplikacji dla klienta z branży e-commerce.

DO OK jest w procesie zmiany modelu biznesowego dla klientów platformy DoConnect, celem jej rozwoju z usługi (PaaS) w stronę oprogramowania do analizy danych (BDaaS). W budowaniu kanałów dotarcia do nowych klientów spółkę wspiera Microsoft Polska.

Ponadto, w związku z rozszerzeniem działalności w zakresie konsultingu, spółka przygotowała założenia rozbudowy procesu mapowania ścieżki klienta (ang. customer journey). Działanie to ma docelowo przyczynić się do precyzyjnej identyfikacji doświadczeń i preferencji użytkownika, a przez to, zwiększyć konkurencyjność i rentowność danej firmy.

W IV kwartale minionego roku, w ramach rozbudowy zespołu odpowiedzialnego za kreowanie nowych czynników wzrostu (dział Growth), DO OK rozpoczęła współpracę ze specjalistami z krajów nordyckich – Finlandii i Danii oraz z nowym marketing managerem. W listopadzie do Grupy dołączyła m.in. Sari Brander, dotychczas związana m.in. z firmami takimi jak Microsoft i działającą w obrębie technologii i usług informatycznych amerykańską PGi.  

W tym samym miesiącu firma została wyróżniona w 21. edycji prestiżowego rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2020.  Spółka znalazła się na 34. miejscu z ponad 700-procentowym wzrostem przychodów w latach 2016-2019.

- Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że inwestycje we wzrost są motorem rozwoju firmy, który należy budować przede wszystkim od wewnątrz. Nadrzędnym celem całej Grupy DO OK na 2021 rok, jest wdrożenie modelowania efektywności przedsiębiorstwa bazującego na metodzie celów i rezultatów (ang. objectives and key results). W nawiązaniu do tego, w planach mamy nawiązanie współpracy z nowymi specjalistami, pozyskanie kilku dużych klientów, koncentrację na branży IoT (internetu rzeczy) oraz intensyfikację działalności na rynku nordyckim – mówi Dmitrij Żatuchin.

DO OK w odniesieniu do swojego kluczowego produktu – DoConnect – nie wyklucza spin-off’u, a więc wyodrębnienia nowej spółki, jak również pozyskania inwestorów w celu rozwoju platformy.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.