Komunikaty PR

9,75 mln przychodów netto wypracowała Grupa DO OK w 2020 roku

2021-02-12  |  10:30
Biuro prasowe

 

Grupa DO OK SA, specjalizująca się w doradztwie technologicznym i tworzeniu oprogramowania, wypracowała w 2020 roku ponad 9,75 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co w porównaniu z 2019 rokiem oznacza wzrost o 18,6 proc. EBITDA za 2020 rok wyniosła ponad 0,77 mln zł. Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2020, porównując z analogicznym okresem 2019 roku, wzrosły o blisko 40 proc., przy jednoczesnych inwestycjach w rozwiązania własne, m.in. platformę IoT Cloud – DoConnect oraz dodatkowych nakładach, związanych z zaangażowaniem nowych pracowników do działu Growth w firmie. Celem takich działań jest lepsza identyfikacja potrzeb i doświadczeń klientów oraz pozyskanie nowych kontraktów, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Europy Północnej.

- Rok 2020 był jednym z najbardziej wymagających w historii działania naszej Grupy z uwagi na panującą pandemię koronawirusa. Przychody netto ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 9,75 mln zł, a zysk netto 0,31 mln zł. W ostatnim kwartale minionego roku skoncentrowaliśmy się na rozwoju naszego kluczowego produktu – platformy do zdalnej obsługi urządzeń. Dzięki DoConnect możliwe jest uwolnienie potencjału drzemiącego w danych IoT. Dostępny rynek na te usługi w Europie jest wart prawie 3 mld euro. Zaangażowaliśmy doświadczonych ekspertów z Finlandii, Danii i Białorusi do naszego zespołu. Chcemy rozszerzać naszą działalność, w szczególności w krajach nordyckich, ponieważ rynek ten oferuje szerokie możliwości w zakresie rozwiązań, które oferujemy – mówi Dmitrij Żatuchin, prezes i założyciel Grupy Kapitałowej DO OK.

Trwające w ostatnich miesiącach rozmowy z klientami z Norwegii i Estonii, zostały sfinalizowane z początkiem 2021 roku. Pierwszy z kontraktów dotyczy przygotowania mobilnej aplikacji dla produktów z kategorii lokalizatorów GPS dla zwierząt, drugi aplikacji dla klienta z branży e-commerce.

DO OK jest w procesie zmiany modelu biznesowego dla klientów platformy DoConnect, celem jej rozwoju z usługi (PaaS) w stronę oprogramowania do analizy danych (BDaaS). W budowaniu kanałów dotarcia do nowych klientów spółkę wspiera Microsoft Polska.

Ponadto, w związku z rozszerzeniem działalności w zakresie konsultingu, spółka przygotowała założenia rozbudowy procesu mapowania ścieżki klienta (ang. customer journey). Działanie to ma docelowo przyczynić się do precyzyjnej identyfikacji doświadczeń i preferencji użytkownika, a przez to, zwiększyć konkurencyjność i rentowność danej firmy.

W IV kwartale minionego roku, w ramach rozbudowy zespołu odpowiedzialnego za kreowanie nowych czynników wzrostu (dział Growth), DO OK rozpoczęła współpracę ze specjalistami z krajów nordyckich – Finlandii i Danii oraz z nowym marketing managerem. W listopadzie do Grupy dołączyła m.in. Sari Brander, dotychczas związana m.in. z firmami takimi jak Microsoft i działającą w obrębie technologii i usług informatycznych amerykańską PGi.  

W tym samym miesiącu firma została wyróżniona w 21. edycji prestiżowego rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2020.  Spółka znalazła się na 34. miejscu z ponad 700-procentowym wzrostem przychodów w latach 2016-2019.

- Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że inwestycje we wzrost są motorem rozwoju firmy, który należy budować przede wszystkim od wewnątrz. Nadrzędnym celem całej Grupy DO OK na 2021 rok, jest wdrożenie modelowania efektywności przedsiębiorstwa bazującego na metodzie celów i rezultatów (ang. objectives and key results). W nawiązaniu do tego, w planach mamy nawiązanie współpracy z nowymi specjalistami, pozyskanie kilku dużych klientów, koncentrację na branży IoT (internetu rzeczy) oraz intensyfikację działalności na rynku nordyckim – mówi Dmitrij Żatuchin.

DO OK w odniesieniu do swojego kluczowego produktu – DoConnect – nie wyklucza spin-off’u, a więc wyodrębnienia nowej spółki, jak również pozyskania inwestorów w celu rozwoju platformy.
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.