Akcje Incuvo zadebiutowały na rynku NewConnect
Akcje Incuvo, spółki specjalizującej się w portingu i produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), zadebiutowały na NewConnect. Do obrotu wprowadzonych zostało 13 053 735 akcji zwykłych na okaziciela serii A, B i D o wartości nominalnej 0,50 zł każda. Incuvo jest 374 spółką notowaną w alternatywnym systemie obrotu oraz drugą firmą debiutującą w tym roku na NewConnect.
- Po wielu miesiącach przygotowań, dołączyliśmy dziś do grona spółek publicznych. Debiut na NewConnect to realizacja jednego z naszych celów, który pozwoli zwiększyć transparentność naszej spółki w oczach inwestorów. Dołożymy wszelkich starań, aby zrealizować przyjętą strategię dynamicznego rozwoju – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Spółka opiera swoją działalność na kilku głównych filarach. Wśród nich są produkcja i porting gier na sprzęt dedykowany wirtualnej rzeczywistości. Aktualnie Incuvo pracuje nad VR-ową wersją popularnej gry survivalowej Green Hell, przy której pełni rolę producenta i wydawcy. – Niedawno zakończyliśmy etap preprodukcji Green Hell VR. Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania wersji alpha, którą pokażemy graczom już w Q1 br. Pracujemy nad implementacją ostatnich mechanik. Premiera pełnej wersji gry planowana jest w Q3 2021. Pokładamy duże nadzieje dla tego tytułu i liczymy, że VR-owa wersja okaże się sukcesem sprzedażowym – komentuje Andrzej Wychowaniec.
W Green Hell VR zadaniem gracza będzie walka o przetrwanie w amazońskiej dżungli. W tym celu gracz będzie musiał zadbać o stały dostęp do wody i pożywienia, nauczyć się rozpalania ognia, polowania, a także właściwego wykorzystywania zebranych surowców do wytwarzania przedmiotów i budowy schronienia.
Podstawowa wersja gry autorstwa Creepy Jar okazała się sprzedażowym hitem i wciąż wykazuje się dużą dynamiką wzrostu sprzedaży. W grudniu 2020 r. spółka poinformowała, że gra sprzedała się w nakładzie 1,5 mln kopii. Zdaniem spółki tytuł ten ma bardzo duży potencjał w VR i zapełni lukę wśród gier z otwartym światem. Gra posiada dużą dawkę interakcji, co charakteryzuje gry typu survival.
W minionym roku Incuvo pracowało nad VR-owym portem znanej gry z portfolio Bloober Team – Blair Witch na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2. Tytuł w 12 godzin od premiery zwrócił wydawcy wszystkie koszty zainwestowane w produkcję.
Pierwszym tytułem VR autorstwa Incuvo był psychologiczny horror Layers of Fear, realizowany na zlecenie studia Bloober Team. Gra jest już dostępna w wersji na Steam i na gogle VR. Aktualnie Incuvo pracuje nad wersją gry na PS VR.
Specjalista od VR ma także w planach produkcję własnych tytułów, bazujących na znanych IP, w tym tytułów filmowych. – Przez lata stworzyliśmy wysoko wykwalifikowany i zmotywowany zespół, który w efekcie nie boi się podejmowania wyzwań na coraz to bardziej konkurencyjnym rynku Virtual Reality. Z uwagi na to, że ciągle poszukujemy nowych talentów, obecnie jesteśmy w stanie równolegle realizować dwie duże produkcje na dwóch różnych silnikach – dodaje prezes zarządu Incuvo.
Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023
DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.