Akcje Incuvo zadebiutują na NewConnect 13 stycznia!
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji Incuvo na rynku NewConnect. Producent gier VR dołączy do grona spółek publicznych 13 stycznia br. W tym dniu do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 13 053 735 akcji zwykłych na okaziciela serii A, B i D o wartości nominalnej 0,50 zł każda. W procesie wprowadzenia akcji Incuvo do obrotu na rynku NewConnect spółkę wspierało INC S.A.
- Przed nami jeden z najważniejszych momentów w historii Incuvo. Debiut na rynku publicznym jest jednym ze strategicznych etapów budowania naszej firmy, której celem jest dynamiczna działalność na rynku gier VR. Dołożymy wszelkich starań, aby efekty naszej pracy były dobrze oceniane przez obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Giełda ułatwi nam transparentność na wyższym niż obecnie poziomie, co jest niewątpliwie ważne dla naszych aktualnych akcjonariuszy oraz da większą możliwość dotarcia do inwestorów i pozyskiwania kapitału na realizację naszych ambitnych projektów gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości – informuje Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
W procesie upublicznienia spółki Incuvo wspierało INC SA.
Katowicka spółka działa na rynku od 2012 roku. – Na przełomie ostatnich miesięcy podjęliśmy kilka istotnych decyzji z perspektywy rozwoju naszego studia, co pozwala nam rozwijać skrzydła w roli specjalisty od technologii wirtualnej rzeczywistości – mówi prezes zarządu Incuvo. – VR to dynamicznie rosnący i perspektywiczny rynek, na którym – dzięki premierom takich gier jak Blair Witch VR czy Layers of Fear VR – już udało nam się zająć istotną pozycję. Warto podkreślić, że Incuvo od dnia debiutu, będzie jedną z nielicznych spółek z rynku NewConnect, których specjalizacją jest tworzenie gier z obszaru Virtual Reality – dodaje Andrzej Wychowaniec.
Zgodnie z przyjętym modelem biznesowym spółki, portfolio Incuvo będzie zawierało zarówno tytuły zewnętrznych producentów, jak również autorskie projekty studia, bazujące na popularnych IP.
Pierwszym tytułem VR-owym od Incuvo był psychologiczny horror – Layers of Fear. Produkcja, na zlecenie studia Bloober Team, jest już dostępna w wersji na Oculus Rift, Oculus Quest, Viveport i na platformie Steam. Aktualnie Incuvo pracuje nad wersją gry na PS VR.
W 2020 r. Incuvo - przy współpracy m.in. z Lionsgate Games - przeniosło do świata wirtualnej rzeczywistości produkcję Blair Witch, jednego z najpopularniejszych horrorów, który został oparty o serię filmów o tym samym tytule. VR-owa wersja gry, dedykowana na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2, zadebiutowała na rynku 29 października br. Produkcja znalazła duże uznanie zarówno wśród graczy jak i specjalistów branżowych, o czym świadczy m.in. nominacja do „The 25 Best Oculus Quest Games” Upload VR.
Aktualnie spółka zakończyła etap preprodukcji wersji VR-owej survivalowej gry Green Hell studia Creepy Jar. Green Hell VR to symulator przetrwania osadzony w otoczeniu lasu deszczowego w Amazonii. To unikalna VR-owa rozgrywka, w której gracz, aby przetrwać musi nie tylko wykazać się sprytem i wytrwałością, ale i budować w wirtualnym świecie schronienie, wytwarzać potrzebne mu przedmioty, polować i walczyć o przetrwanie. Takie interakcje idealnie nadają się do VR i zapewnią graczom niespotykany jak dotąd poziom immersji. Gra w wersji na PC osiągnęła w 2019 r. prestiżowe nagrody Best Polish Game i Best Polish Game Design, a jej sprzedaż na platformie Steam, wg. szacunków wydawcy, przekroczy w 2020 r. 1,5 mln kopii. Premiera pełnej wersji VR tytułu na PC zaplanowana jest na Q3 2021.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.