Akcje Incuvo zadebiutują na NewConnect 13 stycznia!
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji Incuvo na rynku NewConnect. Producent gier VR dołączy do grona spółek publicznych 13 stycznia br. W tym dniu do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 13 053 735 akcji zwykłych na okaziciela serii A, B i D o wartości nominalnej 0,50 zł każda. W procesie wprowadzenia akcji Incuvo do obrotu na rynku NewConnect spółkę wspierało INC S.A.
- Przed nami jeden z najważniejszych momentów w historii Incuvo. Debiut na rynku publicznym jest jednym ze strategicznych etapów budowania naszej firmy, której celem jest dynamiczna działalność na rynku gier VR. Dołożymy wszelkich starań, aby efekty naszej pracy były dobrze oceniane przez obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Giełda ułatwi nam transparentność na wyższym niż obecnie poziomie, co jest niewątpliwie ważne dla naszych aktualnych akcjonariuszy oraz da większą możliwość dotarcia do inwestorów i pozyskiwania kapitału na realizację naszych ambitnych projektów gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości – informuje Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
W procesie upublicznienia spółki Incuvo wspierało INC SA.
Katowicka spółka działa na rynku od 2012 roku. – Na przełomie ostatnich miesięcy podjęliśmy kilka istotnych decyzji z perspektywy rozwoju naszego studia, co pozwala nam rozwijać skrzydła w roli specjalisty od technologii wirtualnej rzeczywistości – mówi prezes zarządu Incuvo. – VR to dynamicznie rosnący i perspektywiczny rynek, na którym – dzięki premierom takich gier jak Blair Witch VR czy Layers of Fear VR – już udało nam się zająć istotną pozycję. Warto podkreślić, że Incuvo od dnia debiutu, będzie jedną z nielicznych spółek z rynku NewConnect, których specjalizacją jest tworzenie gier z obszaru Virtual Reality – dodaje Andrzej Wychowaniec.
Zgodnie z przyjętym modelem biznesowym spółki, portfolio Incuvo będzie zawierało zarówno tytuły zewnętrznych producentów, jak również autorskie projekty studia, bazujące na popularnych IP.
Pierwszym tytułem VR-owym od Incuvo był psychologiczny horror – Layers of Fear. Produkcja, na zlecenie studia Bloober Team, jest już dostępna w wersji na Oculus Rift, Oculus Quest, Viveport i na platformie Steam. Aktualnie Incuvo pracuje nad wersją gry na PS VR.
W 2020 r. Incuvo - przy współpracy m.in. z Lionsgate Games - przeniosło do świata wirtualnej rzeczywistości produkcję Blair Witch, jednego z najpopularniejszych horrorów, który został oparty o serię filmów o tym samym tytule. VR-owa wersja gry, dedykowana na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2, zadebiutowała na rynku 29 października br. Produkcja znalazła duże uznanie zarówno wśród graczy jak i specjalistów branżowych, o czym świadczy m.in. nominacja do „The 25 Best Oculus Quest Games” Upload VR.
Aktualnie spółka zakończyła etap preprodukcji wersji VR-owej survivalowej gry Green Hell studia Creepy Jar. Green Hell VR to symulator przetrwania osadzony w otoczeniu lasu deszczowego w Amazonii. To unikalna VR-owa rozgrywka, w której gracz, aby przetrwać musi nie tylko wykazać się sprytem i wytrwałością, ale i budować w wirtualnym świecie schronienie, wytwarzać potrzebne mu przedmioty, polować i walczyć o przetrwanie. Takie interakcje idealnie nadają się do VR i zapewnią graczom niespotykany jak dotąd poziom immersji. Gra w wersji na PC osiągnęła w 2019 r. prestiżowe nagrody Best Polish Game i Best Polish Game Design, a jej sprzedaż na platformie Steam, wg. szacunków wydawcy, przekroczy w 2020 r. 1,5 mln kopii. Premiera pełnej wersji VR tytułu na PC zaplanowana jest na Q3 2021.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.