Akcjonariusze SoftBlue SA wyrazili zgodę na emisję za ponad 10 mln zł
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy SoftBlue SA, 23 grudnia br., podjęło uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję akcji serii F z zachowaniem prawa poboru dla wszystkich osób będących akcjonariuszami na dzień 11 stycznia 2021 r. Publiczna emisja akcji rozpocznie się w styczniu 2021. Jej celem jest pozyskanie od inwestorów ponad 10 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone na rozwój oferty IoT, w tym systemu zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. W grudniu br. bydgoski Software House sfinalizował transakcję zakupu zorganizowanej części notowanego na NewConnect easyCALL.pl, dywersyfikując w ten sposób działalność w obszarze telekomunikacji.
Podwyższenie kapitału zakładowego SoftBlue nastąpi w drodze emisji nie więcej niż 46 801 250 akcji na okaziciela serii F o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna nowych akcji serii F została ustalona na 0,22 zł za jedną akcję.
- Koncentrujemy się na wzmocnieniu oferty SoftBlue dedykowanej przedsiębiorstwom i zakładom przemysłowym. Rozwijamy projekty, których celem jest podniesienie efektywności oraz oszczędności odbiorców naszych rozwiązań. – mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Środki na rozwój naszej oferty, w tym systemu Autonomous Data Controler, chcemy aby pochodziły z publicznej emisji akcji SoftBlue. Dzień prawa poboru został ustalony na dzień 11 stycznia 2021 roku. Jedno prawo poboru będzie uprawniać do objęcia 1 akcji serii F – informuje Michał Kierul.
SoftBlue specjalizuje się w obszarze Software House, Centrum B+R oraz Internetu Rzeczy (IoT). Wśród autorskich projektów z obszaru IoT jest system AirDron, który dzięki wbudowanym specjalistycznym sensorom i czujnikom na bieżąco monitoruje stan zanieczyszczeń powietrza w kraju. Najnowszym urządzeniem spółki jest system do racjonalnego zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. Urządzenie rejestruje i analizuje dane pochodzące z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni. Jest ono całkowicie autonomiczne – nie wymaga podłączenia do serwera, instalacji baz danych czy kupowania abonamentowych usług chmurowych. System ADC umożliwi zainteresowanym przedsiębiorstwom uzyskać oszczędność dzięki racjonalnemu zarządzaniu zużyciem maszyn, mediów oraz energii elektrycznej i cieplnej. To także system, który wykorzystuje wizualizację danych w postaci dashboardów dostępnych przez web-server.
SoftBlue aktualnie intensyfikuje działania związane z dywersyfikacją swojej działalności. W lipcu br. firma przejęła część udziałów w InventionMed, firmie technologicznej działającej z branży medycznej. Aktualnie SoftBlue rozwija się w branży telekomunikacyjnej. W połowie grudnia br. spółka, za 0,5 mln zł, sfinalizowało transakcję zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl. Tym samym SoftBlue nabyło prawa do całości biznesu warszawskiej firmy telekomunikacyjnej, która jest partnerem biznesowym takich marek jak Orange, czy Netia. SoftBlue w strukturach easyCALL.pl utworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz zapewni zaplecze specjalistyczne do rozwoju i wsparcia w zakresie nowych produktów telekomunikacyjnych. – easyCALL.pl posiada cenne doświadczenie biznesowe i stabilną pozycję na rynku. Ufam, że przejęcie tego biznesu da SoftBlue nie tylko nowe pole do dalszego rozwoju produktowego, ale i wzmocni wartość rynkową naszej spółki – dodaje prezes zarządu SoftBlue.
Od stycznia do września 2020 r. easyCALL.pl odnotowało ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Jednym z inwestorów warszawskiej firmy jest Artur Górski, który w swoim portfolio ma także udziały w Synerga, OneMore i TopLevelTennis.
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.