Komunikaty PR

Bestsellerowa gra Klabatera – Crossroads Inn – debiutuje na Nintendo Switch!

2022-09-29  |  15:00
Biuro prasowe

Crossroads Inn – flagowa produkcja spółki Klabater – po prawie trzech latach od premiery na PC i przeszło roku po udostępnieniu na XboxOne i Xbox Series X|S debiutuje na platformie Nintendo Switch. Z okazji jubileuszu studio zapowiedziało także nowy dodatek do gry na PC – Double Wedding, który pojawi się jeszcze w tym roku. Zespół Klabatera pracuje równolegle nad sequelem Crossroads Inn. W 2023 roku na rynek trafi także strategiczna i ekonomiczna gra planszowa – Crossroads Inn: The Board Game, która podobnie jak oryginał pozwoli graczom zarządzać rozwojem własnej karczmy.

- Crossroads Inn to pierwsza autorska gra stworzona przez nasz wewnętrzny zespół deweloperski.  Tytuł w unikatowy sposób połączył cechy gatunków tycoon, rpg i narrative. Mimo bogatego portfolio jakie stworzyliśmy przez lata działalności to właśnie symulator tawerny jest naszą wiodącą marką, która po trzech latach od premiery wciąż przynosi nam zyski. Udostępnienie gry na nowej platformie sprzedażowej to szansa na zwiększenie sprzedaży. Switch cieszy się niesłabnącą popularnością, jesteśmy przekonani, że nasza propozycja spotka się z dużym zainteresowaniem wśród nowych graczy – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu spółki Klabater.

 

Podstawowa wersja projektu zadebiutowała na platformie Steam w październiku 2019 roku. Rok później Klabater wydał edycję rocznicową gry pod nazwą Crossroads Inn Anniversary Edition, a w maju 2021 projekt trafił na konsolę Xbox. Dziś gra zadebiutuje w eShop na platformie Nintendo.

- Często słyszymy pytanie – czy Crossroads Inn odniosło sukces. W naszej ocenie absolutnie tak. Gra wciąż przyciąga nowych graczy z całego świata, sprzedaż projektu jest mocno widoczna w wynikach finansowych spółki, a społeczność graczy wciąż domaga się nowych treści. Włożyliśmy dużo pracy w rozwój autorskiego IP – wydaliśmy łącznie sześć dodatków (DLC), gra jest dostępna w siedmiu wersjach językowych, za chwilę wydamy kolejny DLC. Tylko na platformie Steam tytuł zebrał ponad 2 tys. pozytywnych recenzji. Na tym jednak nie koniec – mówi Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater. – Crossroads Inn przebyło długą drogę, podobnie jak nasza spółka.  Przez trzy ostatnie lata znacząco rozbudowaliśmy zespół produkcyjny i zdobyliśmy duże doświadczenie w portingu – dodaje.

Klabater rozpoczął już prace nad kolejną odsłoną Crossroads Inn. Sequel ma być dostępny w wersjach na PC, PlayStation, Xbox i Nintendo Switch w 2023 roku. Tytuł powstaje z użyciem sprawdzonej platformy UNITY i w oparciu o doświadczenia zebrane z premiery pierwszej edycji gry i innych projektów studia.

- W nowym podejściu do Crossroads Inn chcemy postawić na poprawę elementów, które gracze uznali w pierwszej części za wadliwe, dodamy też 2-3 nowe mechaniki, które sprawią, że nasza nowa produkcja znowu wyznaczy kierunek rozwoju wśród tawernianych simów. W przyszłym roku  udostępnimy także planszową wersję gry komputerowej: Crossroads Inn: The Innkeepers' Creed. Na ten cel pozyskaliśmy na platformie Kickstarter kwotę prawie 230 tys. zł – mówi Michał Gembicki.

Na koniec 2021 roku łączny zysk na sprzedaży Crossroads Inn (gra, przepustka sezonowa oraz dodatki) przekroczył 3 mln zł, a sama gra trafiła do ponad 100 tys. nabywców na platformach PC i Xbox. W ramach drugiego sezonu (Season Pass 2) Klabater udostępnił graczom dwa dodatki inspirowane innymi grami ze swojego portfolio: DLC – The Circus oraz DLC – Booze & Liquor. W szczytowym momencie w grę grało jednocześnie 1,5 tys. osób.

Spółka na bieżąco rozwija swój katalog produkcji własnych m.in.: The Amazing American Circus, czy Moonshine Inc. W fazie koncepcji pozostaje jeszcze kontynuacja gry Heliborne – drugiego wielkiego hitu sprzedażowego spółki.

- Także dziś na konsolach Microsoftu i Sony debiutuje nasz kolejny tycoon Weedcraft Inc., gra produkcji studia Ville Monarchs, na PC wydawana przez Devlver Digital.  Zależy nam na wysokiej jakości i sukcesie komercyjnym tego portu ze względu na możliwość współpracy i pozyskania kolejnych tytułów z portfolio Devolvera. Weedcraft to do tej pory najbardziej złożony projekt portingowy wykonany przez nasz zespół i dowód, że potrafimy adaptować na konsole złożone gry strategiczne – dodaje Michał Gembicki.

Do końca br. Klabater wyda jeszcze: taktyczną retro grę - Kaiju Wars (PS4, Xbox One, NS), kolorowego RTS As Far As The Eye (PS4, Xbox One) oraz Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager (PS4, Xbox).

W planach wydawniczych spółki na kolejne okresy są także gry: Spellcaster University (PS, Xbox), Tincan (PS, Xbox, Oculus VR), Spectre of Communism od Starni Games oraz Production Line (PS, Xbox i NS).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.