Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy zysk netto firmy wyniósł 2,24 mln zł. Od stycznia do września br. spółka osiągnęła blisko 9 mln zł przychodów netto, w porównaniu do ok. 8 mln zł rok wcześniej. W raportowanym okresie EBITDA wyniosła ponad 6 mln zł. 30 września br. Big Cheese Studio posiadało niespełna 7 mln zł w środkach pieniężnych, co zapewnia stabilną sytuację finansową spółki. Największy wpływ na wyniki finansowe BCS w raportowanym okresie miała sprzedaż gier Cooking Simulator oraz Cooking Simulator VR.
- Wyniki, jakie osiągnęliśmy po trzech kwartałach br., są zgodne z oczekiwaniami. Cieszy nas wzrost zysku netto r/r, który narastająco wyniósł prawie 5,5 mln zł, co oznacza przeszło 140 proc. wzrost w porównaniu do wyniku uzyskanego po trzech kwartałach 2023. To efekt konsekwentnej pracy całego zespołu oraz utrzymującego się sukcesu naszych gier: Cooking Simulator oraz Cooking Simulator VR. Nasza strategia przynosi efekty, ale w jej zakresie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, wkrótce ogłosimy nowe kierunku rozwoju spółki, które - mam nadzieję - znacząco umocnią jej pozycję na rynku gier wideo - mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio S.A.
Największy wpływ na wyniki BSC miała sprzedaż jej dwóch kluczowych tytułów: Cooking Simulator oraz Cooking Simulator VR. W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku sprzedaż Cooking Simulator przyniosła spółce 4,2 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o ponad 28 proc. r/r. Z kolei wersja VR tej gry wygenerowała przeszło 3,1 mln zł. Produkcje Big Cheese Studio sprzedawane są za pośrednictwem platform takich jak Steam, PlayStation Network, Microsoft Store oraz Nintendo E-shop, co zapewnia globalny zasięg produkcji.
W sierpniu 2024 roku Silk Road Games S.A. nabyło 41,44 proc. akcji spółki, a wspólnie z Kap In sp. z o.o. kontroluje łącznie 46,57 proc. udziałów. Silk Road Games specjalizuje się w dystrybucji gier na licencjonowanym rynku chińskim, co może otworzyć Big Cheese Studio na jeszcze większy potencjał w Azji.
Po ponownym objęciu funkcji prezesa przez Łukasza Dębskiego w październiku br. spółka zapowiada aktualizację strategii, której kluczowymi elementami będą dalsza ekspansja na rynki międzynarodowe i wzmocnienie pozycji w Azji.
- Wspólnie z Łukaszem Dębskim chcemy kontynuować rozwój spółki w oparciu o nasze doświadczenia. Planujemy rozwijać dotychczasowe i wprowadzać nowe, innowacyjne produkcje na rynek, które mamy nadzieję - jeszcze bardziej umocnią naszą pozycję w branży. Jestem przekonany, że przed nami jeszcze wiele ekscytujących wyzwań i możliwości - dodaje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.
Obecnie BCS pracuje nad nową strategią, którą ogłosi już niebawem. Jednymi z jej najważniejszych filarów są dalsza ekspansja na międzynarodowym rynku gamingowym, a także wzmacnianie obecności na rynkach azjatyckich.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.