Black Cage Games - spółka zależna Mill Games SA rozpoczyna działalność
Mill Games SA, akcelerator rozwoju dla zespołów z branży gamedev z Rumunii oraz krajów Europy Wschodniej, założyło nową spółkę - Black Cage Games, która będzie specjalizować się w produkcji gier m.in. typu symulator. Studio powstało we współpracy z dwoma rumuńskimi game deweloperami: Raulem Gogescu oraz Tiberiu Petcu. Nowa spółka zakończyła już prace koncepcyjne nad pierwszym tytułem i koncentruje się na prototypowaniu produkcji.
Raul Gogescu i Tiberiu Petcu to developerzy gier z ponad 12-letnim doświadczeniem w branży w takich dziedzinach Level Design, Game design oraz programowanie. Od 2010 r. Raul i Tiberiu pracowali razem, tworząc projekty tzw. casual games wydawane m.in. na platformie dystrybucyjnej Big Fish Games. Pod szyldem RVL Games wydali też dwie gry na platformie Steam: Ezaron Defense oraz Classified Stories: The Tome Of Myrkah.
Black Cage Games pracuje nad pierwszym tytułem z gatunku symulatorów. Z czasem będzie poszerzać działalność o nowe tytuły i gatunki gier w celu stopniowego poszerzania grona odbiorców.
- Misją Mill Games jest wspieranie nie tylko istniejących już studiów, ale również pomoc w rozwoju specjalistów z tej dziedziny w realizacji własnych projektów m.in. poprzez zakładanie nowych studiów. Tiberiu i Raul to doświadczeni specjaliści z branży z ciekawymi pomysłami na własne produkcje i kompetencjami, aby przy współpracy produkcyjnej Mill Games zacząć robić ambitniejsze projekty. Posiadają też dobrą znajomość lokalnego rynku artystów i talentów z branży gamedev . Już podczas pierwszego projektu widać ich ogromne doświadczenie, które z pewnością przełoży się na finalny efekt pionierskiej produkcji – komentuje Dariusz Wais, prezes Mill Games.
Mill Games objęło w Black Cage Games większościowy pakiet udziałów. Studio założone przez Mill Games oraz developerów z Rumunii jest pierwszym tego typu projektem Spółki. Do tej pory studio wspierało przede wszystkim konkretne projekty realizowane przez istniejące już podmioty.
- Jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, a nasz elastyczny model biznesowy pozwala na różne opcje wspierania rumuńskiego gamedevu. Zależy nam na realnym wsparciu wspomnianych firm. Serdecznie zapraszamy do współpracy zarówno już istniejące studia, jak i specjalistów z branży chętnych „pójść na swoje – dodaje Dariusz Wais.
Utworzenie nowego studia przez Mill Games jest realizacją planów rozwoju producenta gier, który regularnie rozwija portfolio projektów. W ostatnim czasie Spółka podpisała umowę ze studiem Rikodu z Cluj Napoja na wsparcie wydawnicze na konsolach i gry z gatunku action-coop. Zgodnie z zapowiedziami producentów gra ma się ukazać na rynku w II kwartale 2022 r.
O spółce
Mill Games został powołany w październiku 2020 roku przez notowaną na rynku NewConnect spółkę Movie Games, producenta i wydawcę gier oraz notowaną na Rynku Głównym GPW w Warszawie Grupę INC, posiadającą wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw, również w Rumunii. Mill Games zamierza inwestować w niezależne studia lub bezpośrednio w poszczególne tytuły. Producenci będą mogli również liczyć na wsparcie w zakresie rozwoju działalności (w tym prawne), pomoc w identyfikacji nowych projektów czy wsparcie w testach gier. Wszystkie projekty finansowane lub współfinansowane przez Mill Games będą wydawane bezpośrednio przez Movie Games. Część projektów będzie realizowanych w formie spółek, w których Mill Games planuje być akcjonariuszem, a najbardziej rokujące projekty powinny trafić na giełdę w Rumunii lub Polsce.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.