Carbon Studio i Iron VR stworzyły technologię Aurelius
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Działająca w segmencie gier VR Grupa Carbon Studio zakończyła kluczowy etap opracowywania systemu Aurelius. To technologia mająca na celu zautomatyzowanie stałych procesów produkcyjnych użytych w projektach gamingowych Grupy. Z uwagi na ukończenie kluczowego etapu projektu, twórcy systemu – zespoły Carbon Studio oraz Iron VR, podpisały umowę dot. podziału praw majątkowych. Obu stronom przysługuje równy 50 proc. udział. Zdaniem Zarządów obu spółek implementacja systemu Aurelius wpłynie na intensyfikację powstawania bieżących i przyszłych produkcji Grupy, co docelowo powinno mieć odzwierciedlenie w przyszłych wynikach finansowych obu firm.
- Technologią wirtualnej rzeczywistości zajmujemy się od ośmiu lat. Zdobyliśmy w tym czasie gruntowną wiedzę i umiejętności, co potwierdzają przyznane naszym grom wyróżnienia oraz partnerstwo technologiczne z najważniejszymi firmami z branży XR. Jako jeden z pierwszych polskich podmiotów otrzymaliśmy dostęp do prototypów sprzętu VR, MR i AR. Z powodzeniem tworzymy narzędzia i środowiska w silniku Unreal Engine 4 oraz Unreal Engine 5, dbając o komfort użytkowników naszych produktów. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA. – Naszą najnowszą technologią jest system Aurelius, który powstał dzięki współpracy z naszą spółką zależną, Iron VR. Szczęśliwie zakończyliśmy etap jego realizacji. To technologia, która ma wzbogacić mechaniki zawarte w naszych samodzielnych grach oraz produkcjach realizowanych wspólnie z Iron VR. Jest to możliwe dzięki zestawowi specjalnych wtyczek do silnika Unreal Engine 4 i Unreal Engine 5. – dodaje Błażej Szaflik.
Z uwagi na zakończenie kluczowego etapu produkcji systemu Aurelius, spółki zawarły umowę dot. podziału praw majątkowych. Obu stronom przysługuje po 50 proc. udziałów.
- Liczymy, że system Aurelius wpłynie na redukcję kosztów realizowanych produkcji, co docelowo przełoży się na przyszłe wyniki finansowe Grupy. – komentuje Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR. – System ten charakteryzuje się sporym potencjałem do rozwoju, zamierzamy z tego skorzystać, z pewnością będziemy dalej pracować nad jego rozbudową. Co ważne, w trakcie opracowywania tej technologii zdobyliśmy cenne umiejętności, dzięki którym powinniśmy usprawnić aktualne procesy produkcyjne oraz być w stanie jeszcze sprawniej tworzyć kolejne tytuły – dodaje.
Aktualnie w Grupie Carbon Studio powstają dwa nowe projekty gamingowe. Mowa o grze akcji Crimen z portfolio produkcyjnego Carbon Studio oraz horrorze Home Together od Iron VR. Gry wyszły już z etapu pre-produkcji i obecnie znajdują się w zaawansowanej produkcji. Planowany budżet pojedynczej gry wynosi ponad 1 mln zł. Tytuły dedykowane będą platformie Meta Quest 2.
Notowana na NewConnect spółka Carbon Studio to pionier na polskim oraz europejskim rynku w zakresie produkcji gier i aplikacji dedykowanych technologii VR. Ambicją Studia jest rozwój autorskich produktów na globalnym rynku gier VR. Już teraz firma działa na największych rynkach, takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny. Flagowymi projektami spółki są: seria gier The Wizards oraz pierwsza produkcja VR osadzona w popularnym uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Mowa o Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
Działalnością firmy Iron VR jest produkcja gier VR opartych o prostsze mechaniki. Spółka została założona w styczniu 2020 r., a w skład zespołu wchodzą doświadczone osoby z polskiej branży gier komputerowych.
Studio ma plany giełdowe. Firma w najbliższym czasie chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Aktualnie spółka finalizuje kwestie formalne z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.