Carbon Studio i Iron VR stworzyły technologię Aurelius
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Działająca w segmencie gier VR Grupa Carbon Studio zakończyła kluczowy etap opracowywania systemu Aurelius. To technologia mająca na celu zautomatyzowanie stałych procesów produkcyjnych użytych w projektach gamingowych Grupy. Z uwagi na ukończenie kluczowego etapu projektu, twórcy systemu – zespoły Carbon Studio oraz Iron VR, podpisały umowę dot. podziału praw majątkowych. Obu stronom przysługuje równy 50 proc. udział. Zdaniem Zarządów obu spółek implementacja systemu Aurelius wpłynie na intensyfikację powstawania bieżących i przyszłych produkcji Grupy, co docelowo powinno mieć odzwierciedlenie w przyszłych wynikach finansowych obu firm.
- Technologią wirtualnej rzeczywistości zajmujemy się od ośmiu lat. Zdobyliśmy w tym czasie gruntowną wiedzę i umiejętności, co potwierdzają przyznane naszym grom wyróżnienia oraz partnerstwo technologiczne z najważniejszymi firmami z branży XR. Jako jeden z pierwszych polskich podmiotów otrzymaliśmy dostęp do prototypów sprzętu VR, MR i AR. Z powodzeniem tworzymy narzędzia i środowiska w silniku Unreal Engine 4 oraz Unreal Engine 5, dbając o komfort użytkowników naszych produktów. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA. – Naszą najnowszą technologią jest system Aurelius, który powstał dzięki współpracy z naszą spółką zależną, Iron VR. Szczęśliwie zakończyliśmy etap jego realizacji. To technologia, która ma wzbogacić mechaniki zawarte w naszych samodzielnych grach oraz produkcjach realizowanych wspólnie z Iron VR. Jest to możliwe dzięki zestawowi specjalnych wtyczek do silnika Unreal Engine 4 i Unreal Engine 5. – dodaje Błażej Szaflik.
Z uwagi na zakończenie kluczowego etapu produkcji systemu Aurelius, spółki zawarły umowę dot. podziału praw majątkowych. Obu stronom przysługuje po 50 proc. udziałów.
- Liczymy, że system Aurelius wpłynie na redukcję kosztów realizowanych produkcji, co docelowo przełoży się na przyszłe wyniki finansowe Grupy. – komentuje Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR. – System ten charakteryzuje się sporym potencjałem do rozwoju, zamierzamy z tego skorzystać, z pewnością będziemy dalej pracować nad jego rozbudową. Co ważne, w trakcie opracowywania tej technologii zdobyliśmy cenne umiejętności, dzięki którym powinniśmy usprawnić aktualne procesy produkcyjne oraz być w stanie jeszcze sprawniej tworzyć kolejne tytuły – dodaje.
Aktualnie w Grupie Carbon Studio powstają dwa nowe projekty gamingowe. Mowa o grze akcji Crimen z portfolio produkcyjnego Carbon Studio oraz horrorze Home Together od Iron VR. Gry wyszły już z etapu pre-produkcji i obecnie znajdują się w zaawansowanej produkcji. Planowany budżet pojedynczej gry wynosi ponad 1 mln zł. Tytuły dedykowane będą platformie Meta Quest 2.
Notowana na NewConnect spółka Carbon Studio to pionier na polskim oraz europejskim rynku w zakresie produkcji gier i aplikacji dedykowanych technologii VR. Ambicją Studia jest rozwój autorskich produktów na globalnym rynku gier VR. Już teraz firma działa na największych rynkach, takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny. Flagowymi projektami spółki są: seria gier The Wizards oraz pierwsza produkcja VR osadzona w popularnym uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Mowa o Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
Działalnością firmy Iron VR jest produkcja gier VR opartych o prostsze mechaniki. Spółka została założona w styczniu 2020 r., a w skład zespołu wchodzą doświadczone osoby z polskiej branży gier komputerowych.
Studio ma plany giełdowe. Firma w najbliższym czasie chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Aktualnie spółka finalizuje kwestie formalne z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.