Komunikaty PR

Carbon Studio i Iron VR stworzyły technologię Aurelius

2022-09-16  |  17:30
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Działająca w segmencie gier VR Grupa Carbon Studio zakończyła kluczowy etap opracowywania systemu Aurelius. To technologia mająca na celu zautomatyzowanie stałych procesów produkcyjnych użytych w projektach gamingowych Grupy. Z uwagi na ukończenie kluczowego etapu projektu, twórcy systemu –  zespoły Carbon Studio oraz Iron VR, podpisały umowę dot. podziału praw majątkowych. Obu stronom przysługuje równy 50 proc. udział. Zdaniem Zarządów obu spółek implementacja systemu Aurelius wpłynie na intensyfikację powstawania bieżących i przyszłych produkcji Grupy, co docelowo powinno mieć odzwierciedlenie w przyszłych wynikach finansowych obu firm.

- Technologią wirtualnej rzeczywistości zajmujemy się od ośmiu lat. Zdobyliśmy w tym czasie gruntowną wiedzę i umiejętności, co potwierdzają przyznane naszym grom wyróżnienia oraz partnerstwo technologiczne z najważniejszymi firmami z branży XR. Jako jeden z pierwszych polskich podmiotów otrzymaliśmy dostęp do prototypów sprzętu VR, MR i AR.  Z powodzeniem tworzymy narzędzia i środowiska w silniku Unreal Engine 4 oraz Unreal Engine 5, dbając o komfort użytkowników naszych produktów. – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA. – Naszą najnowszą technologią jest system Aurelius, który powstał dzięki współpracy z naszą spółką zależną, Iron VR. Szczęśliwie zakończyliśmy etap jego realizacji. To technologia, która ma wzbogacić mechaniki zawarte w naszych samodzielnych grach oraz produkcjach realizowanych wspólnie z Iron VR. Jest to możliwe dzięki zestawowi specjalnych wtyczek do silnika Unreal Engine 4 i Unreal Engine 5. – dodaje Błażej Szaflik.

Z uwagi na zakończenie kluczowego etapu produkcji systemu Aurelius, spółki zawarły umowę dot. podziału praw majątkowych. Obu stronom przysługuje po 50 proc. udziałów.

- Liczymy, że system Aurelius wpłynie na redukcję kosztów realizowanych produkcji, co docelowo przełoży się na przyszłe wyniki finansowe Grupy. – komentuje Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR. – System ten charakteryzuje się sporym potencjałem do rozwoju, zamierzamy z tego skorzystać, z pewnością będziemy dalej pracować nad jego rozbudową. Co ważne, w trakcie opracowywania tej technologii zdobyliśmy cenne umiejętności, dzięki którym powinniśmy usprawnić aktualne procesy produkcyjne oraz być w stanie jeszcze sprawniej tworzyć kolejne tytuły – dodaje.

Aktualnie w Grupie Carbon Studio powstają dwa nowe projekty gamingowe. Mowa o grze akcji Crimen z portfolio produkcyjnego Carbon Studio oraz horrorze Home Together od Iron VR. Gry wyszły już z etapu pre-produkcji i obecnie znajdują się w zaawansowanej produkcji. Planowany budżet pojedynczej gry wynosi ponad 1 mln zł. Tytuły dedykowane będą platformie Meta Quest 2.

Notowana na NewConnect spółka Carbon Studio to pionier na polskim oraz europejskim rynku w zakresie produkcji gier i aplikacji dedykowanych technologii VR. Ambicją Studia jest rozwój autorskich produktów na globalnym rynku gier VR. Już teraz firma działa na największych rynkach, takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny. Flagowymi projektami spółki są: seria gier The Wizards oraz pierwsza produkcja VR osadzona w popularnym uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Mowa o Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.

Działalnością firmy Iron VR jest produkcja gier VR opartych o prostsze mechaniki. Spółka została założona w styczniu 2020 r., a w skład zespołu wchodzą doświadczone osoby z polskiej branży gier komputerowych.

Studio ma plany giełdowe. Firma w najbliższym czasie chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Aktualnie spółka finalizuje kwestie formalne z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.