Komunikaty PR

Carbon Studio notuje ponad 2 mln zł przychodów po III kwartałach

2020-11-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, wypracowało od stycznia do września br. Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu technologii Virtual Reality. To ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie spółka koncentrowała się na pracach związanych z wydaniem i promocją swojego autorskiego projektu The Wizards – Dark Times oraz intensyfikacji prac nad największym tytułem – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi prawie 94 mln zł. 

-  Za nami bardzo pracowite trzy kwartały. Od stycznia do końca trzeciego kwartału uzyskaliśmy ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu rok do roku. W samym Q3  osiągnęliśmy  prawie 0,77 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli 10 proc. więcej niż w Q3 2019. Zysk netto, od stycznia do września, wyniósł ponad 0,68 mln zł. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Na osiągnięte wyniki finansowe wpłynęły działania intensyfikujące rozwój naszych projektów. Przez ostatnie miesiące koncentrowaliśmy się nie tylko na działaniach produkcyjnych, ale także promocyjnych, m.in. dedykowanych The Wizards - Dark Times. Projekt  swoją premierę miał w czerwcu, a już po dwóch miesiącach z sukcesem zapewnił nam poziom pokrywający koszty produkcji, co dało wówczas wynik ponad 150 tys. sprzedanych kopii wszystkich gier z serii The Wizards. Sprzedaż gry jest widoczna w przychodach za Q3, w którym to kwartale koncentrowaliśmy się również na czynnościach związanych z produkcją innego tytułu, a tym samym naszego największego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Aktualnie prowadzimy kampanię marketingową produkcji – dodaje prezes Carbon Studio.

Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji pod roboczą nazwą Warhammer: Age of Sigmar. Niedawno studio ogłosiło pełną nazwę dla tego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Fabuła gry osadzona jest w popularnym świecie fantasy, stworzonym przez Games Workshop - Warhammer Age of Sigmar. Uniwersum stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Wysokobudżetowa gra dostępna będzie na głównych platformach PC VR i jednocześnie na Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Premiera tytułu planowana jest w 2021 roku. 

W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus.

W połowie roku Carbon Studio poinformowało o zamiarze przeniesienia akcji spółki z NewConnect na główny rynek GPW. – Decyzję o przejściu na główny parkiet podjęliśmy, aby móc jeszcze mocniej rozwijać się nie tylko na rynku lokalnym, ale przede wszystkim w większej skali na rynku zagranicznym. Jesteśmy gotowi aby dołączyć do grona wyselekcjonowanych spółek z dużego parkietu. Chcemy być bardziej widoczni dla inwestorów, przyciągnąć ich uwagę oraz zyskać ich zaufanie – mówi Błażej Szaflik.

W lipcu br. studio otrzymało ponad 5,8 mln zł dotacji od NCBiR, w ramach konkursu sektorowego GameINN. Do dofinansowania zostały zakwalifikowane dwa projekty, o łącznej wartości 8,4 mln zł. Pierwszy dotyczy opracowania systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci systemu telemetrii. Technologie spółki już teraz wdrażane są do jej VR-owych produkcji. 

W tym samym miesiącu Iron VR S.A. – powołana w styczniu br. spółka zależna Carbon Studio, zawarła umowę z Movie Games, która zakłada przeniesienie przez Iron VR kilku projektów warszawskiego studia do świata wirtualnej rzeczywistości. Aktualnie trwają rozmowy w tym zakresie. Jeszcze w tym roku spółki przedstawią wybrane tytuły.

Pierwszym autorskim tytułem z portfolio produkcyjnego Iron VR będzie Holy Chick! an Escape Room Game. Produkcja zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości popularnych platformach VR. – Unikalność rynku wirtualnej rzeczywistości pozwala małym deweloperom na osiągnięcie znakomitych sukcesów. Liczymy, że tak też będzie także w przypadku Iron VR – komentuje Karolina Koszuta.

Jeszcze w tym roku spółka Iron VR przeprowadzi pierwszą emisję akcji w formule crowdinvestingu. Proces ten wspierać będzie DM INC SA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto Biuro prasowe
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca
Giełda Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.
2024-08-09 | 11:00

Cherrypick Games notuje 1,4 mln przychodów w pierwszej połowie 2024 r.

Warszawski deweloper koncentruje się na najnowszej grze Angst: A Tale of Survival Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, wypracował w pierwszej połowie 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.