Carbon Studio odnotowało prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto w 2022
Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier i technologii VR, wypracował w 2022 roku prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży gier, co dało stabilny wynik r/r. Zysk netto w tym czasie wyniósł 920 tys. zł. W samym IV kwartale ub. roku jednostkowe przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 1,2 mln zł. Za zadowalające wyniki, odpowiada niesłabnąca sprzedaż autorskich projektów Studia. Niedawno sprzedaż popularnej serii The Wizards przekroczyła próg 350 tys. kopii.
- Za nami udany czwarty kwartał, a także cały 2022 rok. W ubiegłym roku osiągnęliśmy blisko 4,7 mln zł przychodów. Z kolei w samym IV kwartale przychody wyniosły blisko 1,2 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. r/r. Intensywnie pracujemy nad rozwojem naszych gier, a wpływ na wysokość osiągniętych wyników miała przede wszystkim zadowalająca sprzedaż serii gier The Wizards oraz tytułu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, który przyciąga coraz większą grupę fanów. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu w Carbon Studio S.A.
W minionym roku Studio zawarło kilka istotnych kooperacji, m.in. z Vertigo Games. To jedna z najbardziej renomowanych zagranicznych firm wydawniczych i deweloperów z grupy PLAION. Podmioty podpisały umowę na współfinansowanie gry VR The Wizards Dark Times oraz rozwijanie funkcji kooperacji. Wraz z nowym dodatkiem gracze będą mieli okazję skorzystać z wielu ulepszeń. Premiera The Wizards: Dark Times: Brotherhood jest zaplanowana na 2023 rok.
Zarząd Carbon Studio liczy, że wydanie nowego trybu efektywnie wpłynie na skalowalność i powiększenie community serii The Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy na całym świecie.
Jednocześnie zespół Carbon Studio obecnie pracuje także nad wspomnianym projektem z obszaru Metaverse. To wynik podpisanej umowy z firmą UIG Lab, która zakłada współpracę przy tworzeniu produktu w technologii blockchain. Carbon Studio jest odpowiedzialne za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.
- Z uwagi na prowadzony intensywny proces twórczy, nasze projekty są kapitałochłonne, co odzwierciedliło się w IV kwartale ub. roku. W tym czasie nie udało nam się uniknąć nieznacznej straty. Wytrwale pracujemy nad rozwojem spółki i mamy nadzieję, że rok 2023 będzie jeszcze lepszym okresem – komentuje Błażej Szaflik.
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Meta, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.