Carbon Studio odnotowało prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto w 2022
Carbon Studio, notowany na NewConnect deweloper gier i technologii VR, wypracował w 2022 roku prawie 4,7 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży gier, co dało stabilny wynik r/r. Zysk netto w tym czasie wyniósł 920 tys. zł. W samym IV kwartale ub. roku jednostkowe przychody netto ze sprzedaży wyniosły prawie 1,2 mln zł. Za zadowalające wyniki, odpowiada niesłabnąca sprzedaż autorskich projektów Studia. Niedawno sprzedaż popularnej serii The Wizards przekroczyła próg 350 tys. kopii.
- Za nami udany czwarty kwartał, a także cały 2022 rok. W ubiegłym roku osiągnęliśmy blisko 4,7 mln zł przychodów. Z kolei w samym IV kwartale przychody wyniosły blisko 1,2 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. r/r. Intensywnie pracujemy nad rozwojem naszych gier, a wpływ na wysokość osiągniętych wyników miała przede wszystkim zadowalająca sprzedaż serii gier The Wizards oraz tytułu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, który przyciąga coraz większą grupę fanów. – mówi Błażej Szaflik, Prezes Zarządu w Carbon Studio S.A.
W minionym roku Studio zawarło kilka istotnych kooperacji, m.in. z Vertigo Games. To jedna z najbardziej renomowanych zagranicznych firm wydawniczych i deweloperów z grupy PLAION. Podmioty podpisały umowę na współfinansowanie gry VR The Wizards Dark Times oraz rozwijanie funkcji kooperacji. Wraz z nowym dodatkiem gracze będą mieli okazję skorzystać z wielu ulepszeń. Premiera The Wizards: Dark Times: Brotherhood jest zaplanowana na 2023 rok.
Zarząd Carbon Studio liczy, że wydanie nowego trybu efektywnie wpłynie na skalowalność i powiększenie community serii The Wizards. Przygodowa rozgrywka VR, którą twórcy osadzili w bogatym świecie fantasy, trafiła już do 350 tys. graczy na całym świecie.
Jednocześnie zespół Carbon Studio obecnie pracuje także nad wspomnianym projektem z obszaru Metaverse. To wynik podpisanej umowy z firmą UIG Lab, która zakłada współpracę przy tworzeniu produktu w technologii blockchain. Carbon Studio jest odpowiedzialne za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego.
- Z uwagi na prowadzony intensywny proces twórczy, nasze projekty są kapitałochłonne, co odzwierciedliło się w IV kwartale ub. roku. W tym czasie nie udało nam się uniknąć nieznacznej straty. Wytrwale pracujemy nad rozwojem spółki i mamy nadzieję, że rok 2023 będzie jeszcze lepszym okresem – komentuje Błażej Szaflik.
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Meta, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.