Komunikaty PR

Carbon Studio z 2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 r.

2021-02-15  |  08:30
Biuro prasowe

 

2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 roku osiągnęło Carbon Studio – notowany na NewConnect developer i producent gier VR. W samym IV kw. ich wartość wyniosła ponad 0,65 mln zł. Na wypracowane od października do grudnia wyniki finansowe wpływ miała zadowalająca sprzedaż autorskiej gry fantasy: The Wizards - Dark Times oraz rosnąca popularność urządzeń VR. Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW.

-  Stabilnymi wynikami zamykamy 2020 rok. Od stycznia do grudnia wypracowaliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,7 mln zł. EBITDA wyniosła prawie 1,4 mln zł. W samym czwartym kwartale osiągnęliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,65 mln zł. Tym samym ich wartość wzrosła o ponad 34 proc. w porównaniu rdr. To zasługa rosnącej popularności bezprzewodowych gogli VR i coraz niższej ceny urządzeń. Jednocześnie zwiększająca się baza użytkowników VR spowodowała wzrost sprzedaży naszej najnowszej części z serii gier The Wizards – The Wizards - Dark Times. Tytuł  swoją premierę miał w czerwcu ub. roku i już w krótkim czasie osiągnął duże zainteresowanie odbiorców, co przełożyło się na wysoką sprzedaż gry.– informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – W minionym kw. ruszyliśmy z adaptacją The Wizards - Dark Times także do wersji kompatybilnej z Oculus Quest 2. Liczymy na to, że przełoży się to na dalszy wzrost wyniku sprzedażowego tytułu. – dodaje.

1 października ub. roku Carbon Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GAMEINN.  Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczy opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania obu projektów to ponad 5,8 mln zł.

Z początkiem października ub. roku Dreamo VR  – tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji firmy Oculus Facebook. Efektem tego było podpisanie umowy ze studiem Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na popularne gogle Oculus Quest. Tym samym Carbon Studio stało się pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest. Dreamo VR to przygodowa gra logiczna o bajkowej oprawie audiowizualnej, w której gracz rozwiązuje interaktywne łamigłówki, by poznać tajemnice świata snu. Gra w wersji na gogle Oculus Quest pojawi się na rynku w połowie br.

26 października Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wdrożenia w spółce trzyletniego programu motywacyjnego skierowanego do kluczowych pracowników. Wybrani członkowie zespołu otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E spółki. Warranty są emitowane i wydawane w trzech transzach. Celem programu jest zapewnienie stabilizacji składu osobowego firmy oraz wzrostu jej wartości.

Czwarty kwartał ub. roku dla Carbon Studio był okresem przede wszystkim wytężonej pracy nad tytułem osadzonym w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, którego projekt oficjalnie został zaprezentowany 29 października pod tytułem Tempestfall. Wówczas studio udostępniło trailer projektu i tym samym rozpoczęło kampanię promocyjno-reklamową największego autorskiego projektu. Gracz wcieli się w postać Lorda Arcanum. Będzie to możliwe dzięki zaimplementowanemu w grze systemowi opartemu na gestach rąk. Docelowo gra będzie dostępna na wszystkich popularnych platformach VR: PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Projekt wydany zostanie w kilku językach: angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, rosyjskim i uproszczonym chińskim. 

- Wspólnie z właścicielem marki, który jest jednocześnie globalnym wydawcą gier bitewnych i twórcą miniaturek fantasy, przygotowaliśmy dla graczy nową przygodę w pełnym niebezpieczeństw wirtualnym świecie. Nasze autorskie gry z gatunku fantasy cieszą się dużą popularnością. Dotychczasowe opinie graczy oraz obecny kształt projektu pozwala nam sądzić, że tytuł zostanie jeszcze lepiej odebrany niż nasza seria gier The Wizards i tym samym pozwoli nam osiągnąć dalszą dynamikę wzrostu w kolejnych kwartałach. – komentuje Błażej Szaflik.

Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW. Plany debiutu - na małej giełdzie - ma również Iron VR, spółka zależna studia. Specjalizacją Iron VR jest produkcja mniejszych gier VR niż w spółce matce. Aktualnie firma pracuje nad dwoma tytułami: autorską grą z elementami pułapek i łamigłówek – Holy Chick! an Escape Room Game oraz projektem Lust for Darkness realizowanym przy współpracy studia Movie Games – notowanego na New Connect producenta gier i jednocześnie jednego z akcjonariuszy Iron VR. – Liczymy na to, że nasze projekty pozwolą doświadczyć graczom dużo wrażeń, co przełoży się na  wysoką sprzedaż tytułów.– dodaje prezes zarządu Carbon Studio.

Szacuje się, że wartość rynku gier VR w 2025 roku ma wynosić 42.5 mld USD, rosnąc rocznie o 32.75% i stając się jednym z najszybciej rosnących rynków gier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.