Komunikaty PR

Carbon Studio z 2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 r.

2021-02-15  |  08:30
Biuro prasowe

 

2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 roku osiągnęło Carbon Studio – notowany na NewConnect developer i producent gier VR. W samym IV kw. ich wartość wyniosła ponad 0,65 mln zł. Na wypracowane od października do grudnia wyniki finansowe wpływ miała zadowalająca sprzedaż autorskiej gry fantasy: The Wizards - Dark Times oraz rosnąca popularność urządzeń VR. Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW.

-  Stabilnymi wynikami zamykamy 2020 rok. Od stycznia do grudnia wypracowaliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,7 mln zł. EBITDA wyniosła prawie 1,4 mln zł. W samym czwartym kwartale osiągnęliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,65 mln zł. Tym samym ich wartość wzrosła o ponad 34 proc. w porównaniu rdr. To zasługa rosnącej popularności bezprzewodowych gogli VR i coraz niższej ceny urządzeń. Jednocześnie zwiększająca się baza użytkowników VR spowodowała wzrost sprzedaży naszej najnowszej części z serii gier The Wizards – The Wizards - Dark Times. Tytuł  swoją premierę miał w czerwcu ub. roku i już w krótkim czasie osiągnął duże zainteresowanie odbiorców, co przełożyło się na wysoką sprzedaż gry.– informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – W minionym kw. ruszyliśmy z adaptacją The Wizards - Dark Times także do wersji kompatybilnej z Oculus Quest 2. Liczymy na to, że przełoży się to na dalszy wzrost wyniku sprzedażowego tytułu. – dodaje.

1 października ub. roku Carbon Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GAMEINN.  Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczy opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania obu projektów to ponad 5,8 mln zł.

Z początkiem października ub. roku Dreamo VR  – tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji firmy Oculus Facebook. Efektem tego było podpisanie umowy ze studiem Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na popularne gogle Oculus Quest. Tym samym Carbon Studio stało się pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest. Dreamo VR to przygodowa gra logiczna o bajkowej oprawie audiowizualnej, w której gracz rozwiązuje interaktywne łamigłówki, by poznać tajemnice świata snu. Gra w wersji na gogle Oculus Quest pojawi się na rynku w połowie br.

26 października Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wdrożenia w spółce trzyletniego programu motywacyjnego skierowanego do kluczowych pracowników. Wybrani członkowie zespołu otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E spółki. Warranty są emitowane i wydawane w trzech transzach. Celem programu jest zapewnienie stabilizacji składu osobowego firmy oraz wzrostu jej wartości.

Czwarty kwartał ub. roku dla Carbon Studio był okresem przede wszystkim wytężonej pracy nad tytułem osadzonym w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, którego projekt oficjalnie został zaprezentowany 29 października pod tytułem Tempestfall. Wówczas studio udostępniło trailer projektu i tym samym rozpoczęło kampanię promocyjno-reklamową największego autorskiego projektu. Gracz wcieli się w postać Lorda Arcanum. Będzie to możliwe dzięki zaimplementowanemu w grze systemowi opartemu na gestach rąk. Docelowo gra będzie dostępna na wszystkich popularnych platformach VR: PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Projekt wydany zostanie w kilku językach: angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, rosyjskim i uproszczonym chińskim. 

- Wspólnie z właścicielem marki, który jest jednocześnie globalnym wydawcą gier bitewnych i twórcą miniaturek fantasy, przygotowaliśmy dla graczy nową przygodę w pełnym niebezpieczeństw wirtualnym świecie. Nasze autorskie gry z gatunku fantasy cieszą się dużą popularnością. Dotychczasowe opinie graczy oraz obecny kształt projektu pozwala nam sądzić, że tytuł zostanie jeszcze lepiej odebrany niż nasza seria gier The Wizards i tym samym pozwoli nam osiągnąć dalszą dynamikę wzrostu w kolejnych kwartałach. – komentuje Błażej Szaflik.

Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW. Plany debiutu - na małej giełdzie - ma również Iron VR, spółka zależna studia. Specjalizacją Iron VR jest produkcja mniejszych gier VR niż w spółce matce. Aktualnie firma pracuje nad dwoma tytułami: autorską grą z elementami pułapek i łamigłówek – Holy Chick! an Escape Room Game oraz projektem Lust for Darkness realizowanym przy współpracy studia Movie Games – notowanego na New Connect producenta gier i jednocześnie jednego z akcjonariuszy Iron VR. – Liczymy na to, że nasze projekty pozwolą doświadczyć graczom dużo wrażeń, co przełoży się na  wysoką sprzedaż tytułów.– dodaje prezes zarządu Carbon Studio.

Szacuje się, że wartość rynku gier VR w 2025 roku ma wynosić 42.5 mld USD, rosnąc rocznie o 32.75% i stając się jednym z najszybciej rosnących rynków gier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.