Komunikaty PR

Carbon Studio z 2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 r.

2021-02-15  |  08:30
Biuro prasowe

 

2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 roku osiągnęło Carbon Studio – notowany na NewConnect developer i producent gier VR. W samym IV kw. ich wartość wyniosła ponad 0,65 mln zł. Na wypracowane od października do grudnia wyniki finansowe wpływ miała zadowalająca sprzedaż autorskiej gry fantasy: The Wizards - Dark Times oraz rosnąca popularność urządzeń VR. Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW.

-  Stabilnymi wynikami zamykamy 2020 rok. Od stycznia do grudnia wypracowaliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,7 mln zł. EBITDA wyniosła prawie 1,4 mln zł. W samym czwartym kwartale osiągnęliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,65 mln zł. Tym samym ich wartość wzrosła o ponad 34 proc. w porównaniu rdr. To zasługa rosnącej popularności bezprzewodowych gogli VR i coraz niższej ceny urządzeń. Jednocześnie zwiększająca się baza użytkowników VR spowodowała wzrost sprzedaży naszej najnowszej części z serii gier The Wizards – The Wizards - Dark Times. Tytuł  swoją premierę miał w czerwcu ub. roku i już w krótkim czasie osiągnął duże zainteresowanie odbiorców, co przełożyło się na wysoką sprzedaż gry.– informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – W minionym kw. ruszyliśmy z adaptacją The Wizards - Dark Times także do wersji kompatybilnej z Oculus Quest 2. Liczymy na to, że przełoży się to na dalszy wzrost wyniku sprzedażowego tytułu. – dodaje.

1 października ub. roku Carbon Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GAMEINN.  Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczy opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania obu projektów to ponad 5,8 mln zł.

Z początkiem października ub. roku Dreamo VR  – tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji firmy Oculus Facebook. Efektem tego było podpisanie umowy ze studiem Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na popularne gogle Oculus Quest. Tym samym Carbon Studio stało się pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest. Dreamo VR to przygodowa gra logiczna o bajkowej oprawie audiowizualnej, w której gracz rozwiązuje interaktywne łamigłówki, by poznać tajemnice świata snu. Gra w wersji na gogle Oculus Quest pojawi się na rynku w połowie br.

26 października Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wdrożenia w spółce trzyletniego programu motywacyjnego skierowanego do kluczowych pracowników. Wybrani członkowie zespołu otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E spółki. Warranty są emitowane i wydawane w trzech transzach. Celem programu jest zapewnienie stabilizacji składu osobowego firmy oraz wzrostu jej wartości.

Czwarty kwartał ub. roku dla Carbon Studio był okresem przede wszystkim wytężonej pracy nad tytułem osadzonym w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, którego projekt oficjalnie został zaprezentowany 29 października pod tytułem Tempestfall. Wówczas studio udostępniło trailer projektu i tym samym rozpoczęło kampanię promocyjno-reklamową największego autorskiego projektu. Gracz wcieli się w postać Lorda Arcanum. Będzie to możliwe dzięki zaimplementowanemu w grze systemowi opartemu na gestach rąk. Docelowo gra będzie dostępna na wszystkich popularnych platformach VR: PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Projekt wydany zostanie w kilku językach: angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, rosyjskim i uproszczonym chińskim. 

- Wspólnie z właścicielem marki, który jest jednocześnie globalnym wydawcą gier bitewnych i twórcą miniaturek fantasy, przygotowaliśmy dla graczy nową przygodę w pełnym niebezpieczeństw wirtualnym świecie. Nasze autorskie gry z gatunku fantasy cieszą się dużą popularnością. Dotychczasowe opinie graczy oraz obecny kształt projektu pozwala nam sądzić, że tytuł zostanie jeszcze lepiej odebrany niż nasza seria gier The Wizards i tym samym pozwoli nam osiągnąć dalszą dynamikę wzrostu w kolejnych kwartałach. – komentuje Błażej Szaflik.

Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW. Plany debiutu - na małej giełdzie - ma również Iron VR, spółka zależna studia. Specjalizacją Iron VR jest produkcja mniejszych gier VR niż w spółce matce. Aktualnie firma pracuje nad dwoma tytułami: autorską grą z elementami pułapek i łamigłówek – Holy Chick! an Escape Room Game oraz projektem Lust for Darkness realizowanym przy współpracy studia Movie Games – notowanego na New Connect producenta gier i jednocześnie jednego z akcjonariuszy Iron VR. – Liczymy na to, że nasze projekty pozwolą doświadczyć graczom dużo wrażeń, co przełoży się na  wysoką sprzedaż tytułów.– dodaje prezes zarządu Carbon Studio.

Szacuje się, że wartość rynku gier VR w 2025 roku ma wynosić 42.5 mld USD, rosnąc rocznie o 32.75% i stając się jednym z najszybciej rosnących rynków gier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów Biuro prasowe
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.
Giełda Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
2024-11-29 | 07:25

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto

Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140
Giełda Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę
2024-11-22 | 10:00

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę

Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA. W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.  Projekt, nadzorowany przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA, jest kluczowym elementem rozwoju satelitów geostacjonarnych nowej generacji. HummingSat to kompaktowe, efektywne kosztowo satelity, które mają zastąpić funkcjonujące obecnie stare konstrukcje. W ramach współpracy Thorium Space jako podwykonawca SWISSto12, stworzy elastyczny payload telekomunikacyjny w paśmie Ka-band, który zostanie wykorzystany również w planowanej polskiej misji satelitarnej na orbitę geostacjonarną GEO. Struktura projektu i perspektywy finansowe Umowa zawarta pomiędzy Thorium i SWISSto12 obejmuje wieloetapowy proces rozwoju: •    Faza 0/A, która rozpoczęła się w ramach programu HummingSat, opiewa na wartość 3 mln EUR. •    W drugim kwartale 2025 roku projekt płynnie przejdzie do Fazy B, o szacunkowej wartości 3,8 mln EUR. •    W czwartym kwartale 2025 roku Thorium Space i SWISSto12 rozpoczną prace nad polskim satelitą telekomunikacyjnym, który powstanie w oparciu o platformę HummingSat. Pełna realizacja projektu, obejmująca fazy C/D/E, potrwa trzy lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 25 mln EUR, zgodnie z ustaleniami z końca 2023 roku z ESA/ Innowacje technologiczne Thorium Space Thorium Space wnosi do programu najnowszej generacji payload software-defined oparty na cyfrowo sterowanych antenach. Rozwiązanie to pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności satelity do potrzeb operatorów, zwiększając efektywność operacyjną i co bardzo ważne obniżając koszty. - Nasza współpraca z SWISSto12 w ramach programu HummingSat to kamień milowy dla polskiego sektora kosmicznego - Informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space. Opracowanie elastycznego payloadu Ka-band nie tylko podkreśla nasze kompetencje i możliwości technologiczne, ale także otwiera drogę do realizacji polskiego satelity geostacjonarnego, który stanie się kluczowym elementem europejskiego rynku kosmicznego. Partnerstwo dla Europy Projekt HummingSat, wspierany przez ESA, jest symbolem europejskiej innowacyjności i współpracy. Dzięki kompaktowym rozmiarom i niższym kosztom, HummingSat stanowią konkurencyjną alternatywę dla większych satelitów produkowanych przez globalnych gigantów, takich jak Airbus czy Thales. ESA i jej partnerzy, w tym SWISSto12 i Thorium Space, dążą do wzmocnienia europejskiej niezależności technologicznej w sektorze kosmicznym, zapewniając konkurencyjne i efektywne rozwiązania dla klientów z niemalże całego świata. Kierunek - polski satelita na GEO Zwieńczeniem współpracy Thorium Space i SWISSto12 będzie rozwój polskiego satelity telekomunikacyjnego na GEO. Projekt ten, wspierany przez ESA i finansowany częściowo z polskiej składki członkowskiej, wprowadzi Polskę do grona kluczowych graczy w europejskim sektorze kosmicznym. - Nasza współpraca z ESA i SWISSto12 pokazuje, że europejski sektor kosmiczny ma alternatywę wobec tradycyjnych rozwiązań. Dzięki takim projektom, jak program HummingSat, możemy budować innowacyjne technologie w Europie, które spełniają najwyższe standardy i są w pełni dostosowane do współczesnych potrzeb – dodaje Paweł Rymaszewski Thorium Space wzmacnia swoją pozycję jako lidera innowacji technologicznych w sektorze kosmicznym, realizując projekty, które łączą najnowocześniejsze technologie z praktycznymi zastosowaniami na globalnym rynku.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.