Codeaddict rozpoczyna prace nad pierwszą grą!
Codeaddict, poznański softwarehouse oraz deweloper gier komputerowych z grupy PlayWay,
ogłosił szczegóły pierwszego projektu gamingowego. Zapowiadana produkcja ma opierać się o
koncepcję mega fabryki samochodów elektrycznych. Inspiracją do stworzenia projektu jest m.in.
Tesla Gigafactory. Spółka rozpoczęła już kompletowanie zespołu deweloperów.
Codeaddict zakończył etap koncepcyjny, którego efektem jest rozpoczęcie prac nad pierwszą grą.
Z około stu pomysłów, spółka wybrała ten, o najwyższym potencjale.
- Od momentu nawiązania współpracy z PlayWay prowadziliśmy intensywne prace nad wybraniem
pierwszego z naszych tytułów. Wbrew pozorom jest to bardzo czasochłonny proces. Ponad sto
propozycji, które wyselekcjonowaliśmy w pierwszej fazie, musieliśmy poddać dokładnej analizie,
zarówno pod kątem grywalności takiego tytułu, możliwości jego rozbudowy, ale też budżetu czy
potencjału sprzedażowego. Rynek jest teraz bardzo dynamiczny i na rosnącej fali, co z jednej strony
ułatwia start w tym segmencie, z drugiej jednak buduje bardzo wysokie oczekiwania – mówi Kamil
Stanek, co-founder Codeaddict.
Pierwsza gra od Codeaddict umożliwi wcielenie się w technologicznego geniusza, którego jedynym
ograniczeniem będzie jego własna wyobraźnia. Zadania gracza będą obejmowały cały proces: od
budowy fabryk w różnych częściach świata, poprzez wybór oraz ustawienie robotów i maszyn,
proces produkcji samochodów aż po fazę testów gotowych aut. Projekt naszpikowany będzie serią
bonusów i dodatkowych, często nieprzewidywalnych opcji. Użytkownicy mogą spodziewać się
niespodziewanego: od wizyty nordyckich bogów po podróż na orbitę, a nawet dalej.
- Zdecydowaliśmy się postawić na projekt, który opiera się na realnych mechanizmach,
a jednocześnie pobudza wyobraźnię i daje bardzo szerokie pole popisu. Tak jak w Gigafactory Elona
Muska, opieramy się na zaawansowanej technologii, jednocześnie realizując najbardziej szalone
pomysły. Dobrze funkcjonująca fabryka to gwarancja sprawnej pracy i raj perfekcjonistów. Sam
proces jej tworzenia daje niezliczone możliwości rozgrywki i rozbudowy, a to dopiero baza do
realizacji głównego zadania, czyli całego procesu produkcji samochodów elektrycznych. Zdaniem
gracza ma być także testowanie cudów techniki, które zeszły z taśmy produkcyjnej. Mamy więc
elementy budowy, strategii oraz symulatora. Myślę, że uda nam się stworzyć tytuł, który będzie
gwarantował dziesiątki, jak nie setki godzin dobrej zabawy, bo finalnie przecież głównie na tym nam
zależy – dodaje Stanek.
Aktualnie trwa kompletowanie zespołu deweloperskiego. Spółka ogłosiła w grudniu 2020 r.
nawiązanie współpracy z PlayWay. Gigant ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji,
wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę
sprzedażową i marketingową.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.