Codeaddict rozpoczyna prace nad pierwszą grą!
Codeaddict, poznański softwarehouse oraz deweloper gier komputerowych z grupy PlayWay,
ogłosił szczegóły pierwszego projektu gamingowego. Zapowiadana produkcja ma opierać się o
koncepcję mega fabryki samochodów elektrycznych. Inspiracją do stworzenia projektu jest m.in.
Tesla Gigafactory. Spółka rozpoczęła już kompletowanie zespołu deweloperów.
Codeaddict zakończył etap koncepcyjny, którego efektem jest rozpoczęcie prac nad pierwszą grą.
Z około stu pomysłów, spółka wybrała ten, o najwyższym potencjale.
- Od momentu nawiązania współpracy z PlayWay prowadziliśmy intensywne prace nad wybraniem
pierwszego z naszych tytułów. Wbrew pozorom jest to bardzo czasochłonny proces. Ponad sto
propozycji, które wyselekcjonowaliśmy w pierwszej fazie, musieliśmy poddać dokładnej analizie,
zarówno pod kątem grywalności takiego tytułu, możliwości jego rozbudowy, ale też budżetu czy
potencjału sprzedażowego. Rynek jest teraz bardzo dynamiczny i na rosnącej fali, co z jednej strony
ułatwia start w tym segmencie, z drugiej jednak buduje bardzo wysokie oczekiwania – mówi Kamil
Stanek, co-founder Codeaddict.
Pierwsza gra od Codeaddict umożliwi wcielenie się w technologicznego geniusza, którego jedynym
ograniczeniem będzie jego własna wyobraźnia. Zadania gracza będą obejmowały cały proces: od
budowy fabryk w różnych częściach świata, poprzez wybór oraz ustawienie robotów i maszyn,
proces produkcji samochodów aż po fazę testów gotowych aut. Projekt naszpikowany będzie serią
bonusów i dodatkowych, często nieprzewidywalnych opcji. Użytkownicy mogą spodziewać się
niespodziewanego: od wizyty nordyckich bogów po podróż na orbitę, a nawet dalej.
- Zdecydowaliśmy się postawić na projekt, który opiera się na realnych mechanizmach,
a jednocześnie pobudza wyobraźnię i daje bardzo szerokie pole popisu. Tak jak w Gigafactory Elona
Muska, opieramy się na zaawansowanej technologii, jednocześnie realizując najbardziej szalone
pomysły. Dobrze funkcjonująca fabryka to gwarancja sprawnej pracy i raj perfekcjonistów. Sam
proces jej tworzenia daje niezliczone możliwości rozgrywki i rozbudowy, a to dopiero baza do
realizacji głównego zadania, czyli całego procesu produkcji samochodów elektrycznych. Zdaniem
gracza ma być także testowanie cudów techniki, które zeszły z taśmy produkcyjnej. Mamy więc
elementy budowy, strategii oraz symulatora. Myślę, że uda nam się stworzyć tytuł, który będzie
gwarantował dziesiątki, jak nie setki godzin dobrej zabawy, bo finalnie przecież głównie na tym nam
zależy – dodaje Stanek.
Aktualnie trwa kompletowanie zespołu deweloperskiego. Spółka ogłosiła w grudniu 2020 r.
nawiązanie współpracy z PlayWay. Gigant ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji,
wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę
sprzedażową i marketingową.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.