Komunikaty PR

Dadelo w I półroczu 2022 roku odnotowało ponad 40% wzrostu przychodów

2022-08-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Patrycja Adamczyk
Dadelo S. A.

Podleśna 17
85-145 Bydgoszcz
pr|dadelo.pl| |pr|dadelo.pl
607 758 657
https://ir.dadelo.pl/

Zwykle uzyskujemy mniej więcej po połowie przychodów w każdym z półroczy, z tym że w pierwszej połowie roku nieco lepiej sprzedają się rowery, a w drugiej reszta asortymentu. Uwzględniając dane sprzedażowe z kolejnych okresów, jesteśmy bardzo blisko zwiększenia przychodów r/r o ok. 50%. Natomiast w porównaniu do 2020 r. podwoimy je. Pomimo tego, że rok 2022 okazał się bardzo trudnym okresem dla całej branży, z racji znacznego pokrycia zapotrzebowania na rowery w latach ubiegłych oraz kilkudziesięcioprocentowych wzrostów cen artykułów rowerowych – mówi Jacek Zieziulewicz, Członek Zarządu Dadelo ds. sprzedaży.

W pierwszej połowie tego roku w strukturze sprzedaży największy udział miały części rowerowe 28%, rowery 27%, akcesoria 23%, odzież i obuwie 19%, pozostałe 3%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego.

Celem nadrzędnym Spółki realizowanym przez Zarząd jest dynamiczne zwiększanie udziałów na dużym i obiecującym rynku rowerowym. Dlatego właśnie tegoroczne działania Spółki są w istotnym stopniu nastawione na pozyskanie nowych klientów. W wyniku tych decyzji zrealizowana została w telewizji, kinach i internecie bardzo szeroko zakrojona kampania reklamowa.

Jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami naszych działań marketingowych. Zaplanowana kampania reklamowa rozpoczęta w kinach (w kwietniu) i telewizji (w maju) była ewenementem w branży i widzimy bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż w czasie jej trwania, ale także w kolejnych okresach – komentuje Jacek Zieziulewicz. Pomimo zakończenia niektórych form promocji, sprzedaż utrzymuje się na bardzo wysokich poziomach, nieobserwowanych w roku ubiegłym. Jednocześnie udaje się utrzymać marżę, która może pozwolić na uzyskanie lepszych wyników w drugim półroczu względem porównywalnego okresu w roku ubiegłym.

Rozwój Spółki w pierwszym półroczu i plany na przyszłość

Dobra sytuacja płynnościowa Spółki pomaga w skupowaniu towaru z wyprzedzeniem po niższych cenach – mimo zbliżającego się schyłku sezonu magazyny Dadelo wypełnione są prawie w 100 proc. – co pozwala uzyskiwać marże wyższe niż u konkurentów. Stałe poszerzanie dostępnego asortymentu to również jeden z celów Spółki – na koniec czerwca 2022 roku liczba dostępnych produktów w sklepie przekroczyła 30 tysięcy.

Rozwój własnych marek rowerów, na który obecnie stawia Spółka, jednocześnie zapewnia wysoką marżę i możliwość oferowania najlepszych cen. Dla przykładu: model roweru marki własnej może kosztować ok. 2,3 tys. zł, gdy cena modelu o podobnej specyfikacji innej marki może wynosić nawet 3,5 tys. zł.

Dodatkowym impulsem marketingowym i sprzedażowym w niedługim czasie będzie otwarcie pierwszego stacjonarnego sklepu rowerowego Spółki. Przesunięcie otwarcia na początek przyszłego sezonu przyczyni się do opóźnienia kosztów stałych oraz zakończenia, przed uruchomieniem sklepu, wewnętrznych prac rozwojowych budujących model omnichanelowy w obszarze IT.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.