Dadelo w I półroczu 2022 roku odnotowało ponad 40% wzrostu przychodów
Dadelo S. A.
Podleśna 17
85-145 Bydgoszcz
pr|dadelo.pl| |pr|dadelo.pl
607 758 657
https://ir.dadelo.pl/
Zwykle uzyskujemy mniej więcej po połowie przychodów w każdym z półroczy, z tym że w pierwszej połowie roku nieco lepiej sprzedają się rowery, a w drugiej reszta asortymentu. Uwzględniając dane sprzedażowe z kolejnych okresów, jesteśmy bardzo blisko zwiększenia przychodów r/r o ok. 50%. Natomiast w porównaniu do 2020 r. podwoimy je. Pomimo tego, że rok 2022 okazał się bardzo trudnym okresem dla całej branży, z racji znacznego pokrycia zapotrzebowania na rowery w latach ubiegłych oraz kilkudziesięcioprocentowych wzrostów cen artykułów rowerowych – mówi Jacek Zieziulewicz, Członek Zarządu Dadelo ds. sprzedaży.
W pierwszej połowie tego roku w strukturze sprzedaży największy udział miały części rowerowe 28%, rowery 27%, akcesoria 23%, odzież i obuwie 19%, pozostałe 3%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego.
Celem nadrzędnym Spółki realizowanym przez Zarząd jest dynamiczne zwiększanie udziałów na dużym i obiecującym rynku rowerowym. Dlatego właśnie tegoroczne działania Spółki są w istotnym stopniu nastawione na pozyskanie nowych klientów. W wyniku tych decyzji zrealizowana została w telewizji, kinach i internecie bardzo szeroko zakrojona kampania reklamowa.
Jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami naszych działań marketingowych. Zaplanowana kampania reklamowa rozpoczęta w kinach (w kwietniu) i telewizji (w maju) była ewenementem w branży i widzimy bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż w czasie jej trwania, ale także w kolejnych okresach – komentuje Jacek Zieziulewicz. Pomimo zakończenia niektórych form promocji, sprzedaż utrzymuje się na bardzo wysokich poziomach, nieobserwowanych w roku ubiegłym. Jednocześnie udaje się utrzymać marżę, która może pozwolić na uzyskanie lepszych wyników w drugim półroczu względem porównywalnego okresu w roku ubiegłym.
Rozwój Spółki w pierwszym półroczu i plany na przyszłość
Dobra sytuacja płynnościowa Spółki pomaga w skupowaniu towaru z wyprzedzeniem po niższych cenach – mimo zbliżającego się schyłku sezonu magazyny Dadelo wypełnione są prawie w 100 proc. – co pozwala uzyskiwać marże wyższe niż u konkurentów. Stałe poszerzanie dostępnego asortymentu to również jeden z celów Spółki – na koniec czerwca 2022 roku liczba dostępnych produktów w sklepie przekroczyła 30 tysięcy.
Rozwój własnych marek rowerów, na który obecnie stawia Spółka, jednocześnie zapewnia wysoką marżę i możliwość oferowania najlepszych cen. Dla przykładu: model roweru marki własnej może kosztować ok. 2,3 tys. zł, gdy cena modelu o podobnej specyfikacji innej marki może wynosić nawet 3,5 tys. zł.
Dodatkowym impulsem marketingowym i sprzedażowym w niedługim czasie będzie otwarcie pierwszego stacjonarnego sklepu rowerowego Spółki. Przesunięcie otwarcia na początek przyszłego sezonu przyczyni się do opóźnienia kosztów stałych oraz zakończenia, przed uruchomieniem sklepu, wewnętrznych prac rozwojowych budujących model omnichanelowy w obszarze IT.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.