Komunikaty PR

Dadelo w I półroczu 2022 roku odnotowało ponad 40% wzrostu przychodów

2022-08-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Patrycja Adamczyk
Dadelo S. A.

Podleśna 17
85-145 Bydgoszcz
pr|dadelo.pl| |pr|dadelo.pl
607 758 657
https://ir.dadelo.pl/

Zwykle uzyskujemy mniej więcej po połowie przychodów w każdym z półroczy, z tym że w pierwszej połowie roku nieco lepiej sprzedają się rowery, a w drugiej reszta asortymentu. Uwzględniając dane sprzedażowe z kolejnych okresów, jesteśmy bardzo blisko zwiększenia przychodów r/r o ok. 50%. Natomiast w porównaniu do 2020 r. podwoimy je. Pomimo tego, że rok 2022 okazał się bardzo trudnym okresem dla całej branży, z racji znacznego pokrycia zapotrzebowania na rowery w latach ubiegłych oraz kilkudziesięcioprocentowych wzrostów cen artykułów rowerowych – mówi Jacek Zieziulewicz, Członek Zarządu Dadelo ds. sprzedaży.

W pierwszej połowie tego roku w strukturze sprzedaży największy udział miały części rowerowe 28%, rowery 27%, akcesoria 23%, odzież i obuwie 19%, pozostałe 3%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego.

Celem nadrzędnym Spółki realizowanym przez Zarząd jest dynamiczne zwiększanie udziałów na dużym i obiecującym rynku rowerowym. Dlatego właśnie tegoroczne działania Spółki są w istotnym stopniu nastawione na pozyskanie nowych klientów. W wyniku tych decyzji zrealizowana została w telewizji, kinach i internecie bardzo szeroko zakrojona kampania reklamowa.

Jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami naszych działań marketingowych. Zaplanowana kampania reklamowa rozpoczęta w kinach (w kwietniu) i telewizji (w maju) była ewenementem w branży i widzimy bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż w czasie jej trwania, ale także w kolejnych okresach – komentuje Jacek Zieziulewicz. Pomimo zakończenia niektórych form promocji, sprzedaż utrzymuje się na bardzo wysokich poziomach, nieobserwowanych w roku ubiegłym. Jednocześnie udaje się utrzymać marżę, która może pozwolić na uzyskanie lepszych wyników w drugim półroczu względem porównywalnego okresu w roku ubiegłym.

Rozwój Spółki w pierwszym półroczu i plany na przyszłość

Dobra sytuacja płynnościowa Spółki pomaga w skupowaniu towaru z wyprzedzeniem po niższych cenach – mimo zbliżającego się schyłku sezonu magazyny Dadelo wypełnione są prawie w 100 proc. – co pozwala uzyskiwać marże wyższe niż u konkurentów. Stałe poszerzanie dostępnego asortymentu to również jeden z celów Spółki – na koniec czerwca 2022 roku liczba dostępnych produktów w sklepie przekroczyła 30 tysięcy.

Rozwój własnych marek rowerów, na który obecnie stawia Spółka, jednocześnie zapewnia wysoką marżę i możliwość oferowania najlepszych cen. Dla przykładu: model roweru marki własnej może kosztować ok. 2,3 tys. zł, gdy cena modelu o podobnej specyfikacji innej marki może wynosić nawet 3,5 tys. zł.

Dodatkowym impulsem marketingowym i sprzedażowym w niedługim czasie będzie otwarcie pierwszego stacjonarnego sklepu rowerowego Spółki. Przesunięcie otwarcia na początek przyszłego sezonu przyczyni się do opóźnienia kosztów stałych oraz zakończenia, przed uruchomieniem sklepu, wewnętrznych prac rozwojowych budujących model omnichanelowy w obszarze IT.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Dadelo S. A.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.