DANGER! Escape Lab od PunkPirates dostępny na urządzeniach VR!
Notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka PunkPirates z ekspozycją na rynek i gry wirtualnej rzeczywistości (VR), oddała w ręce graczy DANGER! Escape Lab. Gra, pierwotnie znana jako DANGER! COVID-19, od 15 grudnia, jest dostępna na urządzeniach PC VR. Producentem i wydawcą tytułu jest PunkPirates.
W DANGER! Escape Lab gracz wciela się w rolę pracownika laboratorium, gdzie staje przed wyzwaniem zablokowania rozprzestrzeniania się groźnego wirusa. W tym celu będzie zmuszony do kreatywnego wykorzystania dostępnych w pomieszczeniu przedmiotów – by je zdobyć będzie musiał rozwiązać szereg logicznych zagadek. – Escape Lab wciągnie gracza w fabułę opartą na teorii spiskowej dotyczącej bieżących wydarzeń na całym świecie. W rękach gracza leżą losy całego świata – mówi Leszek Krajewski, członek zarządu PunkPirates ds. Rozwoju.
15 grudnia gra zadebiutowała na urządzeniach PC VR. – Produkcje takie jak DANGER! Escape Lab cieszą się dużą popularnością. Liczymy, że także nasza propozycja będzie atrakcyjna dla graczy i przyciągnie ich uwagę. Nie zwalniamy tempa, pracujemy nad kolejnymi tytułami, których premiery planujemy już niebawem – dodaje Leszek Krajewski.
Model biznesowy PunkPirates zakłada produkcję gier o budżetach nie przekraczających 500 tys. zł. Spółka planuje wydawać jedną grę na kwartał. – To co nas wyróżnia na rynku to krótki cykl produkcyjny, który w naszym przypadku trwa maksymalnie 12 miesięcy. Chcemy wydawać dużo gier, liczymy, ze wśród nich znajdzie się co najmniej kilka, które odnotują bardzo wysoką sprzedaż – mówi Leszek Krajewski.
Poza DANGER! Escape Lab, w portfolio spółki znajdują się także Escape Room VR, Escape Room VR Inner Voices oraz Escape Room VR Stories. Ta ostatnia, w ramach podpisanej w sierpniu umowy z Pico Interactive, 10 grudnia trafiła także na urządzenia VR Pico Neo 2. – Pico Neo 2 to samodzielne urządzenia wirtualnej rzeczywistości skierowane dla użytkowników na rynku azjatyckim, głównie chińskim. W zamian za udział w przychodzie, wszystkie koszty związane z produkcją gry, wprowadzeniem jej do dystrybucji, tłumaczeniem na język chiński, japoński i koreański zostały poniesione przez Pico Interactive – informuje Leszek Krajewski.
Według szacunków Statista, samodzielne urządzenia VR, produkowane m.in. przez Pico Interactive, Inc., w 2019 stanowiły ok. 50 proc. globalnego wolumenu sprzedaży wszystkich urządzeń VR i były najpopularniejszą na świecie platformą sprzętową tego typu.
Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.
Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.