Detalion Games, Movie Games i PlayWay zawarły umowę inwestycyjną
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dot. zakupu akcji Detalion Games S.A. przez Movie Games S.A., obie spółki zawarły umowę inwestycyjną określającą zasady i harmonogram współpracy stron, wiążącej się w szczególności z zakupem akcji Detalion przez Movie Games.
Detalion Games S.A. to developer gier z obszaru indie. Movie Games S.A. jest globalnym wydawcą gier na platformy PC, konsolowe, VR i mobilne, z grupą kapitałową liczącą 12 spółek. PlayWay S.A. to producent i globalny wydawca gier, którego grupa liczy ponad 40 zespołów.
Umowa inwestycyjna pomiędzy Detalion Games, Movie Games i PlayWay została zawarta w dniu 03 kwietnia 2022 roku w związku z planowaną sprzedażą 655.400 akcji Spółki przez PlayWay na rzecz Movie Games. Umowa sprzedaży akcji zostanie zawarta w okresie 60 dni od dnia zawarcia umowy inwestycyjnej.
Ponadto na mocy umowy inwestycyjnej Movie Games zobowiązała się do współpracy z Emitentem polegającej na zlecaniu mu, na zasadach wyłączności, tworzenia portów gier komputerowych z portfolio spółek z grupy kapitałowej Movie Games.
O kolejnych istotnych zdarzeniach związanych z przedmiotowym procesem Detalion Games S.A. poinformuje w trybie właściwych raportów.
O Movie Games:
Movie Games to wywodzący się z Polski globalny wydawca gier wideo, notowany na NewConnect. Spółka została założona przez fanów gier z doświadczeniem w branżach finansów, gamingu i mediów. Łączy nowe talenty z cenionymi weteranami branży, takimi jak Maciej Miąsik, kluczowy developer gry Wiedźmin; David Jaffe, twórca God of War, Piotr Gnyp - znany ex-dziennikarz branżowy i ekpert ds nowych technologii, oraz Tobiasz Piątkowski, jeden z najsłynniejszych polskich twórców komiksu i art directorów. Portfolio Movie Games zawiera gry przygodowe (seria “Lust”), symulatory ("Drug Dealer Simulator", “Gas Station Simulator”, “MythBusters” i “Alaskan Truck Simulator”), a także przedstawicieli innych gatunków, takich jak strategia czy city builder.
O Detalion Games:
Detalion Games SA prowadzi działalność w zakresie produkcji gier AA (średnio budżetowych) z 12-18 miesięcznym cyklem tworzenia. Spółka tworzy gry z gatunku przygodowo-logicznych oraz symulatorów. Produkcje te są i będą dostępne w modelu premium, co oznacza, że raz zakupione umożliwią dostęp do całości treści. W modelu sprzedaż nie występują dodatkowe mikropłatności, które gracz musi ponieść w celu poprawy jakości rozgrywki. Spółka została założona w 2018 roku. Dla sukcesu rynkowego produkcji Spółki istotne znaczenie ma historia i doświadczenie głównego producenta gier – Rolanda Pantoły, tworzącego gry komputerowe od lat 90. XX wieku, współtwórcy między innymi takich tytułów, jak seria Schizm czy Reah.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.